Ładowanie…
02slajd
previous arrow
next arrow

K1 X w wersji hybrydowej osiąga rekordową wysokość 8 km

K1-XH do tego rekordowego lotu wystartowała pod dość znacznej modernizacji. Po wcześniejszym, nie całkiem udanym locie na silniku hybrydowym doznała uszkodzeń po przyziemieniu ze splątanym pilotem. Do wymiany poszedł odcinek korpusu w którym znajduje się przedział elektroniki oraz cześć ze statecznikami. Nowe stateczniki zrobiliśmy w wersji spawanej bezpośrednio do rury korpusowej.

Zmiany były też w elektronice pokładowej. Teraz do pomiaru parametrów służył Arecorder, który wraz z UWSem był odpowiedzialny za wyzwolenie pilota. Kamerka pokładowa została zmieniona na Mobiusa. W sterowaniu zaworem zostało wymienione serwo na mocniejsze oraz aparatura RC przeszła wymianę modułu nadawczego na FrSky. Dzięki temu nie było już problemów z uruchomieniem silnika. System spadochronowy również został ulepszony. Żeby uniknąć splątania zostały uszyte specjalne pokrowce na czaszę pilota oraz amortyzator gumowy.

Parametry techniczne:
Masa startowa rakiety wyniosła 15,2kg
Masa paliwa 5,14kg (N2O 4,46kg, reduktor 0,68kg).

Pułap z akcelerometru 8089m
Pułap z ciśnienia 7938m
Prędkość max 459.9m/s