Silnik hybrydowy I/J

Czyli serca naszych niebolotów !
Misiun
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: piątek, 3 lis 2023, 19:22

Silnik hybrydowy I/J

Post autor: Misiun »

Cześć, chciałbym opisać moją pracę nad pierwszym silnikiem hybrydowym.
Wykorzystałem gotową butlę HP o pojemności 0,5 l. Korpus z rury aluminiowej 40 x 2.
Jako wtrysku użyłem gotowej złączki hydraulicznej na wężyki 4/6 mm.
W złączce umieściłem kawałek wiertła 8 mm wg patentu Konrada który opisywał na discordzie. Wtrysk jest bardzo prosty do wykonania w zaledwie kilka minut.
Żeby zobaczyć jak mniej, więcej będzie się sprawdzał zrobiłem próbę wodną.
https://youtube . com/shorts/LE1nJw7HJZQ
https://youtube . com/shorts/vJOF1ZEoQNo
Żeby oszacować średnicę kanału paliwa, zrobiłem jeszcze zrzut na zimno. Zgodnie z radami Robercika z forum chciałem osiągnąć strumień ok 700.
Jako paliwo użyłem drukowanej rury z ABS. Liner z rury fenolowej.

Po kilku nieudanych testach, w końcu udało mi się dopracować zapłon. Znów poradziłem się Konrada i wspomniał mi o użyciu lontu jak np w studencie. Z racji małej średnicy kanału musiałem to trochę zmodyfikować.
Robiłem testy z różnymi lontami i w tej chwili używam dwóch. Jednym szybkopalnym robię oplot w koło zgrzanej rurki a drugim, który spala się wolniej i nie chciał odpalać od standardowego zapalnika,
robię dwie wkładki w kanale paliwa i wklejam je na klej cyjanoakrylowy.
Ostatecznie zrezygnowałem z umieszczania zapalników w silniku i używam błyskawicznego lontu taśmowego z modelemax.

I test:
Niestety próbowałem na szybko ustabilizować konstrukcję i nie zauważyłem, że w kadrze jest kamień który zasłania silnik....

Impuls całkowity 675 Ns
O/F 6,1
Paliwo 56 g
N2O 342 g
Spec impuls 173.7 s
Długość paliwa 185 mm
Średnica kanału 14,6 mm
dysza 10 mm
https://youtu . be/blhgd6K5EFc
Obrazek
test1.jpg
test1.jpg (70.15 KiB) Przejrzano 677 razy
Z racji słabych osiągów zrobiłem kilka modyfikacji.
Nawierciłem wtrysk wiertłem 7mm na 2mm głębokości aby zrobić dystans. Tak, żeby wkładka z wiertła nie zatykała otworu złączki, zwiększyłem też średnicę kanału do 15,6 mm (zwiększył się przepływ masowy utleniacza),
zrobiłem nową dyszę 9 mm.

II test
Udało się poprawić osiągi
Impuls całkowity 696 Ns
ISP 185 s
O/F 7,7
N2O 341 g
ABS 44 g
Paliwo ABS 32x15,6 mm dł. 185mm
https://youtu. be /yWNVzN-F-60
Screenshot_20250308-104548__01.jpg
Screenshot_20250308-104548__01.jpg (35.31 KiB) Przejrzano 677 razy
N a t (1).png
N a t (1).png (15.63 KiB) Przejrzano 677 razy

Kolejny test chciałem wykonać na hamowni pionowej. Zachęcony recenzją Pirana na yt ( bardzo polecam film ) kupiłem sobie spawarkę na drut samoosłonowy z lidla i zrobiłem pionową hamownię.

III test
Wydłużyłem paliwo o 2,5 cm
Impuls całkowity 757 Ns
Isp 194 s
O/F 6,3
N2O 344 g
ABS 54,5 g
Paliwo ABS 32x15,6 mm dł. 210mm
Dysza 9mm
https://youtu. be /l3KWi5iD4uI
test3.jpg
test3.jpg (78.94 KiB) Przejrzano 677 razy
paliwo.jpg
paliwo.jpg (170.88 KiB) Przejrzano 677 razy
silnik.jpg
silnik.jpg (173.86 KiB) Przejrzano 677 razy
Linki do filmów pociąłem spacjami bo nie mogłem ich dodać.
Będę wdzięczny za porady, sugestie od bardziej doświadczonych w temacie.
Na tę chwilę jestem zadowolony z wyników i będę zabierał się do toczenia właściwej wersji bo ta była testowa. Ale może da się coś jeszcze poprawić?
ODPOWIEDZ