Hybrydy by Podlasie

Czyli serca naszych niebolotów !
tadeusz
PROFI
Posty: 410
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Poznań

Re: Hybrydy by Podlasie

Post autor: tadeusz »

Mniejsze zużycie ziarna w drugim teście jest konsekwencją mniejszej ilości podtlenku.
Film z działania wtrysku przypomina mi próbę wodną.Poświęć 100-200g N2O żeby sfilmować działanie wtrysku
w normalnej pozycji/na dół/ z podtlenkiem.Przydałoby się troche więcej danych jak udział ziarna w paliwie;
O/F;Ciśnienie w butli co pozwoli ocenić temperaturę N2O.
Awatar użytkownika
Bdabrowski
****
Posty: 152
Rejestracja: wtorek, 30 paź 2018, 19:29
Lokalizacja: Białystok, Warszawa

Re: Hybrydy by Podlasie

Post autor: Bdabrowski »

Mniejsze zużycie ziarna w drugim teście jest konsekwencją mniejszej ilości podtlenku.
Częściowo tak natomiast wypalenie było bardziej równomierne i przesunięte bliżej wtrysku co świadczy o jakimś działaniu wtrysku.
ilm z działania wtrysku przypomina mi próbę wodną.Poświęć 100-200g N2O żeby sfilmować działanie wtrysku
w normalnej pozycji/na dół/ z podtlenkiem
Film z działania rzeczywiście jest na wodzie. Obecnie nie mam niestety ani podtlenku ani czasu aby zająć się lepszymi testami przed nowym rokiem ale jak tesowaliśmy tego typu wtryski w kołowej hybrydzie to widoczne były stożki.
.Przydałoby się troche więcej danych jak udział ziarna w paliwie;
O/F;Ciśnienie w butli co pozwoli ocenić temperaturę N2O.
O/F według symulacji to 6.7, O/F po drugim teście (zużyte 210-230g podtlenku oraz 42g paliwa) 5-5.6. Ze względu na niepełne napełnienie zbiornika nie jestem w stanie podać dokładnej masy utleniacza w chwili zapłonu, jedynie kilka sekund przed. Temperatura butli do tankownaia wynosiła w okolicach 30 stopni (stała na słońcu przez jakiś czas przed testem) a temperatura góry zbiornika hybrydy po teście wynosiła 10 stopni.
I took ballistics in school. Fascinating subject. Things go up, things go down.
Awatar użytkownika
Konrad
***
Posty: 100
Rejestracja: poniedziałek, 2 lis 2020, 19:53
Lokalizacja: Wrocław

Re: Hybrydy by Podlasie

Post autor: Konrad »

Czy taki sikający po ściankach wtrysk nie grozi przypadkiem przepaleniem korpusu? Jestem w procesie projektowania mojego silnika i też w taki sposób chce uciec od studentowego pręta. Domyślam się, że w takiej konfiguracji liner jest kluczowy. Jak oszacowałeś długość paliwa? Póki co dla mnie jest to największy problem do rozwiązania.
Awatar użytkownika
Bdabrowski
****
Posty: 152
Rejestracja: wtorek, 30 paź 2018, 19:29
Lokalizacja: Białystok, Warszawa

Re: Hybrydy by Podlasie

Post autor: Bdabrowski »

Czy taki sikający po ściankach wtrysk nie grozi przypadkiem przepaleniem korpusu?
Wtrysk wcale nie wali tak mocno po ścianach a przynajmniej tak z testu wychodzi. Do tego przepalenie korpusu mocnow zależy od grubości ziarna i obecności osłony termicznej. Akurat w tej konstrukcji pokusiłem się o umieszczenie całego ziarna paliwowego w osłonie z fenolu.
Domyślam się, że w takiej konfiguracji liner jest kluczowy.
Zależy od grubości ziarna. Przy odpowiednio grubej ściance samo ziarno zadziała jak osłona terminczna.
Jak oszacowałeś długość paliwa?
Częściowo bazując na danych z forum, częściowo biorąc wyniki z HRAPa. Dałem ziarno tak aby po wypaleniu zostało go jeszcze 20-30% i jednocześnie miało odpowiednią długość jeżeli chodzi o pełne spalanie ale szczerze to robiłem to bardzo na oko.
I took ballistics in school. Fascinating subject. Things go up, things go down.
Awatar użytkownika
Bdabrowski
****
Posty: 152
Rejestracja: wtorek, 30 paź 2018, 19:29
Lokalizacja: Białystok, Warszawa

Re: Hybrydy by Podlasie

Post autor: Bdabrowski »

Pod koniec zeszłego roku odbył się kolejny test silnika hybrydowego do rakiety Wniebowzięcie-3H. Jest to dłuższa wersja silnika TH1200 który miał okazję wybuchnąć w sierpniu. Tym razem pozbyłem się pręta paliwowego (co potem okazało się lekkim problemem) oraz pogrubiłem izolację. Zwiększony został też planowany ciąg.
Silnik pracował normalnie i poprawnie z lekkim dodatkiem niestabilności spalania o częstotliwości ok. 90Hz oraz stosunkowo twardym startem po którym się chwilę się zbierał do stabilnej pracy. Rzeczą która jest do poprawy przed kolejnym testem jest O/F, ponieważ wyniosło ono aż 24 :shock: przez co impuls właściwy nie powala. Poniżej załączam film z testu oraz kilka zdjęć.
https://youtube.com/shorts/JtUcuEBQyLk
Załączniki
Screenshot (332).png
Screenshot (332).png (616.34 KiB) Przejrzano 1950 razy
Screenshot (331).png
Screenshot (331).png (1.01 MiB) Przejrzano 1950 razy
Wykres z hamowni
Wykres z hamowni
TH1500.png (36.67 KiB) Przejrzano 1950 razy
Wykres ciągu z symulacji
Wykres ciągu z symulacji
SIM.png (36.97 KiB) Przejrzano 1950 razy
Analiza częstotliwościowa silnika z hamowni
Analiza częstotliwościowa silnika z hamowni
Fourier.png (35.11 KiB) Przejrzano 1950 razy
Ostatnio zmieniony wtorek, 4 lut 2025, 18:01 przez Bdabrowski, łącznie zmieniany 1 raz.
I took ballistics in school. Fascinating subject. Things go up, things go down.
Awatar użytkownika
Kacper
Supersonic PROFI
Posty: 917
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia

Re: Hybrydy by Podlasie

Post autor: Kacper »

Zapłon z przepalaną membraną/rurką niestety to do siebie ma, że jest strzał na początku a potem chwilę się rozkręca.
Nie zjadło dyszy przy takim nadmiarze utleniacza?
Filmiku nie widzę.
Awatar użytkownika
Bdabrowski
****
Posty: 152
Rejestracja: wtorek, 30 paź 2018, 19:29
Lokalizacja: Białystok, Warszawa

Re: Hybrydy by Podlasie

Post autor: Bdabrowski »

Filmiku nie widzę.
Rzeczywiście zapomniałem wkleić link :shock:
Już jest wstawiony (slowmo) a tutaj chyba w normalnej prędkości: https://youtu.be/bCXDBQp4yjs
Nie zjadło dyszy przy takim nadmiarze utleniacza?
Zjadło ale tylko na stożku wlotowym, średnica krytyczna pozostała taka sama, prawdopodobnie przez to, że część krytyczna dyszy była dość długa.
I took ballistics in school. Fascinating subject. Things go up, things go down.
ODPOWIEDZ