Wykorzystałem gotową butlę HP o pojemności 0,5 l. Korpus z rury aluminiowej 40 x 2.
Jako wtrysku użyłem gotowej złączki hydraulicznej na wężyki 4/6 mm.
W złączce umieściłem kawałek wiertła 8 mm wg patentu Konrada który opisywał na discordzie. Wtrysk jest bardzo prosty do wykonania w zaledwie kilka minut.
Żeby zobaczyć jak mniej, więcej będzie się sprawdzał zrobiłem próbę wodną.
https://youtube . com/shorts/LE1nJw7HJZQ
https://youtube . com/shorts/vJOF1ZEoQNo
Żeby oszacować średnicę kanału paliwa, zrobiłem jeszcze zrzut na zimno. Zgodnie z radami Robercika z forum chciałem osiągnąć strumień ok 700.
Jako paliwo użyłem drukowanej rury z ABS. Liner z rury fenolowej.
Po kilku nieudanych testach, w końcu udało mi się dopracować zapłon. Znów poradziłem się Konrada i wspomniał mi o użyciu lontu jak np w studencie. Z racji małej średnicy kanału musiałem to trochę zmodyfikować.
Robiłem testy z różnymi lontami i w tej chwili używam dwóch. Jednym szybkopalnym robię oplot w koło zgrzanej rurki a drugim, który spala się wolniej i nie chciał odpalać od standardowego zapalnika,
robię dwie wkładki w kanale paliwa i wklejam je na klej cyjanoakrylowy.
Ostatecznie zrezygnowałem z umieszczania zapalników w silniku i używam błyskawicznego lontu taśmowego z modelemax.
I test:
Niestety próbowałem na szybko ustabilizować konstrukcję i nie zauważyłem, że w kadrze jest kamień który zasłania silnik....
Impuls całkowity 675 Ns
O/F 6,1
Paliwo 56 g
N2O 342 g
Spec impuls 173.7 s
Długość paliwa 185 mm
Średnica kanału 14,6 mm
dysza 10 mm
https://youtu . be/blhgd6K5EFc
Nawierciłem wtrysk wiertłem 7mm na 2mm głębokości aby zrobić dystans. Tak, żeby wkładka z wiertła nie zatykała otworu złączki, zwiększyłem też średnicę kanału do 15,6 mm (zwiększył się przepływ masowy utleniacza),
zrobiłem nową dyszę 9 mm.
II test
Udało się poprawić osiągi
Impuls całkowity 696 Ns
ISP 185 s
O/F 7,7
N2O 341 g
ABS 44 g
Paliwo ABS 32x15,6 mm dł. 185mm
https://youtu. be /yWNVzN-F-60
Kolejny test chciałem wykonać na hamowni pionowej. Zachęcony recenzją Pirana na yt ( bardzo polecam film ) kupiłem sobie spawarkę na drut samoosłonowy z lidla i zrobiłem pionową hamownię.
III test
Wydłużyłem paliwo o 2,5 cm
Impuls całkowity 757 Ns
Isp 194 s
O/F 6,3
N2O 344 g
ABS 54,5 g
Paliwo ABS 32x15,6 mm dł. 210mm
Dysza 9mm
https://youtu. be /l3KWi5iD4uI Linki do filmów pociąłem spacjami bo nie mogłem ich dodać.
Będę wdzięczny za porady, sugestie od bardziej doświadczonych w temacie.
Na tę chwilę jestem zadowolony z wyników i będę zabierał się do toczenia właściwej wersji bo ta była testowa. Ale może da się coś jeszcze poprawić?