Strona 1 z 4

Konkurs - Kto wyżej na silniku fabrycznym

: wtorek, 17 lis 2009, 20:27
autor: robercik
Od siebie proponuję aby warunkami uczestnictwa były:



1.Zgłoszenie się zawodnika i prezentacja modelu



2.Wykonanie filmu obejmującego:

a) odczyt liczby startowej (ciśnienia na poligonie)

b) start rakiety

c) odnalezienie modelu

d) odczyt liczby pułapu (ciśnienia na pułapie)



3.Podanie temp. na poligonie z dokładnością do 1 stopnia



Jeśli będzie znana liczba uczestników, przygotujemy w ramach "sponsoringu" :lol: odpowiednią liczbę zapłonników profi wraz z ładunkami miotającymi, tak aby nie było niespodzianek. Można będzie uznać że masa ładunku do wyniesienia na orbitę to altimetr, bateria 9V i zapłonnik z ładunkiem miotającym.

Zaleci wyżej ten kto zbuduje lepszy model 8)



Jaki proponujecie silnik startowy. Widzę że pojawił się film fajnego silnika w klasie H 228Ns od <span style="font-weight: bold">kobry667</span>. Wygląda super, ale na początek może coś mniejszego :?:



pzdr

: wtorek, 17 lis 2009, 21:23
autor: jaskiniowiec
Trzeba się dobrze zastanowić nad silnikiem. Warto było by, by pułapy nie przekraczały np 300 m. Trudniej będzie zgubić model (i altimetr).



Może ten?:

TSP F50-2-2

impuls całkowity - 70Ns

zastosowanie - modele rakiet o masie do 1,2kg

opóznienie - 2s

wymiary - fi 33mm, długość 85mm

czas pracy - 2s

waga - 110g

: wtorek, 17 lis 2009, 21:52
autor: Paul
Witam,

Przy dobrze zrobionym modelu na silniku klasy "F" mozna spokojnie osiagnac 1000 m. By ten problem obejsc trzeba by bylo zdefiniowac minimalne wymiary rakiety.

Dla porownania podam, ze np. moj model sportowy o srednicy 60 mm na silniku klasy "D" (silnik posiada tylko 14 Ns) osiaga wysokosc ok. 320... 340 m.



Paul

: wtorek, 17 lis 2009, 22:15
autor: jaskiniowiec
Tak, ale trzeba brać pod uwagę, ze altimetr z baterią trochę jednak waży

poza tym, co Twój model, to Twój.



Ale zgadzam się, można zmniejszyć. D może mało, ale może wystarczy E?

: wtorek, 17 lis 2009, 22:43
autor: Paul
Dla porownania mozna sobie zobaczyc start modelu na silniku klasy "E" (start nr.1)oraz silniku klasy "F" (start nr 3)

http://www.nieboloty.fora.pl/filmy-zdje ... 9,532.html



Mozna sobie zobaczyc , oraz posluchac jak pracuja te silniki. Uwazam, ze sa bardzo dobre !!!



Paul

: wtorek, 17 lis 2009, 23:04
autor: KYK
W spacecadzie nie udało mi sie zaprojektować rakiety żeby na silniku 14Ns poleciała więcej jak 150m. Jak to możliwe przy tak dużej średnicy do małego silnika? :o

: wtorek, 17 lis 2009, 23:20
autor: Paul
:wink: wlasnie, oto chodzi- rzeczy niemozliwe zrobic mozliwymi.

To nie sa przechwalki, to sa fakty. Moj ostatni start w tym roku byl na wysokosc 343m.

A jak to jest mozliwe? Sprobuj z bardziej aerodynamicznymi ksztaltami... no i sam model - masa startowa 110g.



Paul

: wtorek, 17 lis 2009, 23:28
autor: jaskiniowiec
Czyli wychodzi na to, ze wystarczy E. W sumie nawet dobrze, będzie tańszy.

: wtorek, 17 lis 2009, 23:55
autor: andżej
Witam



Wstawiam zdjęcia altimetru. Myślę że da się go zmieścić w rakietkę fi 50mm. Jutro zważę płytkę to może łatwiej będzie dobrać odpowiedni silnik.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Póki co nie wiemy czy są chętni. Wiem na razie o jednym :wink: .



Pozdr

: środa, 18 lis 2009, 16:59
autor: KrzysztofJapan
Chętni się na pewno znajdą :)