Pierścienie osadcze sprężyniujące
-
- Podniebny Filmowiec
- Posty: 109
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: lublin
Witam w pracy na ten temat rozmawiałem z technologami materiałowymi i konstruktorami prawie jednoglośnie przedstawili problem tak
1. podcięcie na segera ma być pod kątem prostym i dokładnie wykonane ,a głębokość tyle co jego grubość
2. zaś wykonanie rowka dla bezpieczeńtwa powinno być w 0,9 grubości ścianki od brzegu . W naszym przypadku od strony dyszy
1. podcięcie na segera ma być pod kątem prostym i dokładnie wykonane ,a głębokość tyle co jego grubość
2. zaś wykonanie rowka dla bezpieczeńtwa powinno być w 0,9 grubości ścianki od brzegu . W naszym przypadku od strony dyszy
-
- Teoretyk
- Posty: 102
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Serock
Hej, Pinot czy to jasno szare na twoim rysunku to rodzaj podkładki, a dopiero to niebieskie to pierścień?
Jeśli tak IMO:
1. Doszczelnienie będzie lepsze, gdyż dojdzie dodatkowa i to znaczna siła (o charakterze hydrostatycznym). ALE nie wszystkie uszczelki to wytrzymają.
2. To rozwiązanie ma jeden olbrzymi plus. Normalnie podczas montażu uszczelkę łatwo uszkodzić o rowek osadczy. Tu prawidłowy montaż jest bardzo łatwy.
Jeśli tak IMO:
1. Doszczelnienie będzie lepsze, gdyż dojdzie dodatkowa i to znaczna siła (o charakterze hydrostatycznym). ALE nie wszystkie uszczelki to wytrzymają.
2. To rozwiązanie ma jeden olbrzymi plus. Normalnie podczas montażu uszczelkę łatwo uszkodzić o rowek osadczy. Tu prawidłowy montaż jest bardzo łatwy.
Dokładnie tak. To rodzaj masywnego, dobrze spasowanego z dyszą i korpusem silnika pierścienia. Ma on za zadanie działać jako opór przeciw sile wytworzonej przez przesuwającą się pod wpłwem ciśnienia w silniku dyszą. Siła ta nie tylko zgniata o-ring a przez to dodatkowo uszczelnia. Jeśli o-ring będzie pasowny i z twardej gumy, wytworzy on dodatkowy opór przed wypchnięciem dyszy.
Uwaga o łatwości montażu jest bardzo trafna - dobrze wytoczony rowek pod seger pięknie ścina o-ring na obwodzie podczas montażu.
Uwaga o łatwości montażu jest bardzo trafna - dobrze wytoczony rowek pod seger pięknie ścina o-ring na obwodzie podczas montażu.
Przy stożku oring może się rozpychać już przy montażu silnika i przeszkadzać a nawet się uszkadzać o rowek w korpusie. Ale można też włożyć oring na miejsce przed montażem podkładki...Czyli może stożek nie przeszkadzać...
W tradycyjnym rozwiązaniu uszczelka sie uszkadza tylko przy montażu na sucho. Gdy sie stosuje hilti lub cokolwiek z poślizgiem, nic się złego nie dzieje. Sprawdzone kilkanaście razy...
W tradycyjnym rozwiązaniu uszczelka sie uszkadza tylko przy montażu na sucho. Gdy sie stosuje hilti lub cokolwiek z poślizgiem, nic się złego nie dzieje. Sprawdzone kilkanaście razy...
W zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie, aby rowek pod seeger w tym rozwiązaniu miał przekrój trapezowy. Pierścień powinien sie opierać tylko na krawędzi rowka bliższej krawędzi rury korpusu
Rozwiązanie proponowane przez Wapniaka z podtoczeniem i poprawione przez Bulleta otwiera również możliwość zastosowania dowolnego półpłynnego, a nawet sypkiego uszczelnienia, bez konieczności użycia o-ringu. Jedynym wymaganiem byłoby to, że materił uszczelniający zachowuje sięchoćby w niewielkim stopniu jak "płyn" To kwestia wzajemnego spasowania dyszy, pierścienia i korpusu
Rozwiązanie proponowane przez Wapniaka z podtoczeniem i poprawione przez Bulleta otwiera również możliwość zastosowania dowolnego półpłynnego, a nawet sypkiego uszczelnienia, bez konieczności użycia o-ringu. Jedynym wymaganiem byłoby to, że materił uszczelniający zachowuje sięchoćby w niewielkim stopniu jak "płyn" To kwestia wzajemnego spasowania dyszy, pierścienia i korpusu
-
- Teoretyk
- Posty: 102
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Serock
Z ciekawości policzyłem ciśnienie którym działa uszczelka na korpus. Nie wygląda to różowo. Jeśli rz to promień zewnętrzny, a wr wewnętrzny, a p0 to ciśnienie we wnętrzu silnika to:
p=p0 rz^2/(rz^2-rw^2)
dla rz=25 i rw=22 ciśnienie jest 4,5 raza większe niż w komorze silnika.
Oczywiście to tylko teoria i pewnie trzeba by to przetestować.
Dla porównania dam jeszcze wzór na średnie naciski powierzchniowe dla uszczelki w rowku. E- moduł Younga, e-stopień zacisku uszczelki (powinien wynosić 0,1-0,25; e=Δr/r),
q=(pi)E(2e+0,13)/6+0,9*p0
p=p0 rz^2/(rz^2-rw^2)
dla rz=25 i rw=22 ciśnienie jest 4,5 raza większe niż w komorze silnika.
Oczywiście to tylko teoria i pewnie trzeba by to przetestować.
Dla porównania dam jeszcze wzór na średnie naciski powierzchniowe dla uszczelki w rowku. E- moduł Younga, e-stopień zacisku uszczelki (powinien wynosić 0,1-0,25; e=Δr/r),
q=(pi)E(2e+0,13)/6+0,9*p0