Obudowa silnika z poliamidu?

Czyli serca naszych niebolotów !
wapniak
*****
Posty: 163
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31

Post autor: wapniak »

No to mój pierwszy silnik stał się faktem.

Pierwsza próba i od razu udana.

Silnik z poliamidu PA 6 średnica wewnętrzna 28 mm dysza z tegoż z wkładką stalową, śr krytyczna 5,6 mm stożek wlotowy 60 st wylotowy 24 st.

Dwa ziarna bates 40 mm długości śr 25,5 mm kanał 8 mm, dystans między ziarnami 4 mm kawałkiem rurki PCV. Ziarna inchibitowane na powierchniach zewnętrznych środkiem HILTI 601 s i dwukrotnie owinięte taśmą malarską. Izolacja termiczna dwie warstwy papieru 0,19 mm grubości. Do kolejnych prób dam jedną warstwę papieru pokrytą cienką warstwą hilti 601 s.



Zapalnik elektryczny z drutu oporowego ze spirali grzejnej 600W o śr 0,38 mm nawiniętego na przewód teletechniczny owinięty paskiem taśmy malarskiej , na to cienka warstwa karmelki całość długości ok 20 mm i średnicy 4,5 mm, odpalany od akumulatora 12 V 17 Ah poprzez przewód o rezystancji 2,1 oma..

Po próbie silnik dał się otworzyć bez problemu przez pukanie w drut sr 4 mm włożony przez dyszę( to zatyczka), dysza też wyszła bezproblemowo.

Uszczelnień z oringów nie było, tylko pasowanie suwliwe.

Silnik lekko zbrązowiał w środku pomiędzy ziarnami, ale powierzchnia nie jest nadpalona.

Dysza i zatyczka uszczelniane minimalną ilością Hilti...

Po próbie silnik postawiłem zatyczką do dołu i to był błąd, bo rozgrzana wkładka wyjechała z korpusu o około 1 mm. Na czołowej stronie od płomienia zatyczki widoczne wżery około 0,2 mm przy grubości zatyczki 8,5 mm.

Czyli wszystko spokojnie można użyć ponownie.Nawet zapalnik po pokryciu go karmelką...



Silnik rozwinął ciąg maksymalny około 100 N, ciąg zwiększał się w sposób płynny w drugiej połowie cyklu pracy o około 20 %.

To chyba na tyle. Film jest ale waży 23 MB

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1499
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KSard »

Gratulacje, a film wrzuć koniecznie na YouTuba.
wapniak
*****
Posty: 163
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31

Post autor: wapniak »

Dzięki.

A tu film, chyba, bo jeszcze tego nie robiłem...

A to co wystaje z rury to ma 34 mm i chowa się 8,5 mm na każde 10 kg siły naciskającej...



http://www.youtube.com/watch?v=NjD6FHjH ... r_embedded
Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: robercik »

No to mamy nowy sprawdzony sposób dla karmelka. Napisz może jak gruba warstwa silikonu pokryła ziarna i czy owijałeś taśmą przed czy po stwardnieniu :?:

Silnik zadziałał znakomicie, krótka równa praca bez kopcenia czy dogasania.



Gratulacje



pzdr
wapniak
*****
Posty: 163
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31

Post autor: wapniak »

Posmarowane raz , palcem, cienko tego sie nie da nałożyć, bo się ciągnie. Taśma po wyschnięciu, ale chyba nie jest potrzebna, dałem ją bo było trochę luźno. Jutro próba ze spalaniem papierosowym . To będzie chwila prawdy dla tego inchbitora. Oczywiście dam znać co i jak..



Tylko nie wiem czemu taki mały ciąg to dało, powinien być chyba większy. Nie umiem z tego filmu wyliczyć czasu pracy, być może czas jest większy od sekundy...
wapniak
*****
Posty: 163
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31

Post autor: wapniak »

A tu drugi, jeszcze nie oglądałem tego filmu a już jest tu, hehe



Papieros 85 gr karmelka, ten test miał dowieść lub nie przydatności poliamidu i hilti 601 S jako osłony termicznej, oprócz niego i paliwa nic w środku nie było.

Aha i był zły zapalnik do zapalania w kanale anie czoła, ale już właściwe zrobiłem.

http://www.youtube.com/watch?v=hFxG-VM_E9w
Awatar użytkownika
PINOT
PROFI
Posty: 352
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: PINOT »

uuu, ciufający karmelek i gaz wylotowy lepiący się do dyszy raz z jednej, raz z drugiej strony :) Ewidentnie za niskie ciśnienie i zacisk.
Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: robercik »

Ciśnienie w silniku było bardzo niskie. Dlatego nie mówiłbym jeszcze o prawidłowym zainhibitowaniu ziarna papierosowego. Być może Twój silikon się sprawdzi, na co liczę, jednak poczekajmy jak papieros zagada na większym zacisku.

Napisz proszę jak w tym projekcie zastosowałeś hilti. Wysmarowałeś korpus od środka i wówczas zalewałeś karmelkiem ?



pzdr
wapniak
*****
Posty: 163
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31

Post autor: wapniak »

Zrobiłem dwie próby na tym samym korpusie, pierwsza to ta na filmie, i tak posmarowane było ziarno wysuszone dwa dni, potem wysmarowany korpus i na mokty silikon wciśnięte ziarno . żadnej osłony termicznej. Po próbie korpus wewnątrz nie ruszony. Paskudnie się usuwa hilti z korpusu, bo mocno poprzyklejane.



I z tego powodu druga próba to papier 0,19 mm dwie warstwy cały posmarowany hilti wsunięty od razu do środka i od razu w to ciepłe miękkie ziarno w korpusie ubite, zrobiony kanał przez środek śr 1,2 mm i odciśnięty stożek kłem tokarskim nr 3. W efekcie takie samo ciufanie przy zapłonie ale za to później płomień umiejscowiony centralnie, i szybkie zakończenie pracy po wypaleniu paliwa. Po prostu odcięcie dymu i koniec. Jest film z tej próby, ale chyba nie ma sensu go tu dawać, bo ma ponad 100 MB a nic nowego nie wnosi..



Po Waszych wcześniejszych przestrogach dałem malutki zacisk obawiając się zapłonu ziarna na całej powierzchni. Ziarno śr 33 mm dysza 4,5 mm,

Teraz będę zwiększał zacisk po kawałku . Powiedzmy co 50 .

Chodziło mi o sprawdzenie odporności poliamidu na temperaturę. Skoro wytrzymuje 7 sekund przy tej próbie to chyba wytrzyma przy następnej. Ze wzrostem ciśnienia czas palenia się znacząco zmniejszy.

Pozdrawiam
Paweł
******
Posty: 192
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: Paweł »

W moich SR na karmelek w układzie bates zauważyłem że im większy zacisk tym bardziej są nadpalone ścianki SR po próbie.
ODPOWIEDZ