Aluminiowy silnik wielokrotnego użytku
Też tak myślę i faktycznie jest to problem. Przy składaniu smaruję elementu WD40. Czasem na rowku zetnie się kawałek O-ringa ale nie wpływa to na szczelność. Właściwie to szczelność połączeń z O-ringami jest większa niż mogło by się wydawać. W tym teście przy zatyczce odciął się kawałek gumy o wymiarach jakieś 15x0,5mm i postanowiłem w ramach testu (czytaj z lenistwa) nie poprawiać tego. Jak się okazało nie było totalnie żadnych nieszczelności. Ostatnio zrobiłem sobie malutką pompkę gdzie uszczelką tłoczka jest mały O-ring i mimo iż wewnętrzna część rurki jest lekko chropowata a uszczelka chodzi bardzo luźno można sprzężyc powietrze do ponad 100 atmosfer i nie uchodzi. W następnym teście dam O-ringi na tyle luźno żeby nie zacinały się w rowku.
Rozumiem. Przecinają się przechodząc przez rowek dla segerów? Możliwe że tak jak napisał olega Milimetr olej pomoże. Choć przypuszczam że i tak już smarujecie nim o-ringi. W moim przypadku uszczekli nie przecinają się bo nie ma tak naprawde o co (stosuje wkręcany pierscień dociskający dyszę). Ale w niedalekiej przyszłosci zamierzam dodać sruby mocujące (jak u Robercika i Andrzeja) i zrobić silnik z segerami więc mam nadzieję, że do tej pory problem zostanie rozwiąany .
PS. Może dodatkowo zeszlifować delikatnie brzegi tych rowków (tak żeby nie były aż tak ostre).
PS. Może dodatkowo zeszlifować delikatnie brzegi tych rowków (tak żeby nie były aż tak ostre).
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: