Silnik hybrydowy LOX vs N2O

Czyli serca naszych niebolotów !
Oskar
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: czwartek, 3 lis 2022, 19:12

Silnik hybrydowy LOX vs N2O

Post autor: Oskar »

Witam, od jakiegoś czasu interesuje się amatorskim tworzeniem rakiet :D Interesują mnie bardzo silniki hybrydowe lecz nie mogę nigdzie znaleść odpowiedzi na dręczące mnie pytanie czyli dlaczego do silników hybrydowych najczęściej się używa podtlenku azotu (N2O) a nie ciekłego tlenu (LOX).

Tak wiem że tlen ma temperature -192°C lecz interesuje mnie czy są jeszcze jakieś inne powody używania podtlenku azotu zamiast tlenu i jakie są tego minusy.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Bdabrowski
***
Posty: 130
Rejestracja: wtorek, 30 paź 2018, 19:29
Lokalizacja: Białystok, Warszawa

Re: Silnik hybrydowy LOX vs N2O

Post autor: Bdabrowski »

Podtlenek nie musi być przetrzymywany w termosach w niskiej temperaturze, a w pokojowej. Z tego wynika kolejna zaleta czyli to, że sam generuje sobie ciśnienie bo nie jest w formie ciekłej ze względu na temperaturę a ze względu na ciśnienie w zbiorniku (tak jak gaz w zapalniczkach) w 20*C około 50bar i nie trzeba używać innych sposobów na wepchnięcie go do komory spalania jak w przypadku ciekłego tlenu.
Ostatnio zmieniony piątek, 4 lis 2022, 17:24 przez Bdabrowski, łącznie zmieniany 1 raz.
I took ballistics in school. Fascinating subject. Things go up, things go down.
Oskar
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: czwartek, 3 lis 2022, 19:12

Re: Silnik hybrydowy LOX vs N2O

Post autor: Oskar »

Hmm, to faktycznie zmienia postać rzeczy zwłaszcza dla użycia go w amatorskich projektach.

Dzięki ;)
ODPOWIEDZ