Licencja I stopnia
Licencja I stopnia
Cześć,
Jakie są wymagania co do rakiety "egzaminacyjnej" na licencję Igo stopnia ?
Czy może to być zbudowany zestaw na bazie modelu np Delphinus (i silnikami) firmy Klima z własnym loggerem danych lotu ?
Czy musi to być zbudowane całkowicie wg własnego projektu ?
Na stronie widziałem :
"kandydat musi zdać egzamin teoretyczny w formie testu" z ...?
Fizyki ? Chemii i reakcji zachodzących w silnikach
Wzory ?
bo linków brak ...
z góry dziękuję
Jakie są wymagania co do rakiety "egzaminacyjnej" na licencję Igo stopnia ?
Czy może to być zbudowany zestaw na bazie modelu np Delphinus (i silnikami) firmy Klima z własnym loggerem danych lotu ?
Czy musi to być zbudowane całkowicie wg własnego projektu ?
Na stronie widziałem :
"kandydat musi zdać egzamin teoretyczny w formie testu" z ...?
Fizyki ? Chemii i reakcji zachodzących w silnikach
Wzory ?
bo linków brak ...
z góry dziękuję
Re: Licencja I stopnia
Może to być gotowy kit. Na I klasę wystarczy udany lot, bez egzaminu.
Rakieta musi być napędzana silnikiem w klasie H lub I lub zespołem silników z czego co najmniej jeden musi być w klasie H lub I.
Rakieta musi być napędzana silnikiem w klasie H lub I lub zespołem silników z czego co najmniej jeden musi być w klasie H lub I.
Re: Licencja I stopnia
czyli do egzaminu buduję rakietę w oparciu kit dla silników klasy H lub I.
uzupełniam elektroniką.
umawiam się na start, dostaję silnik, odpalenie.
...
trochę nerwów
...
Licencja
Dzięki!
uzupełniam elektroniką.
umawiam się na start, dostaję silnik, odpalenie.
...
trochę nerwów
...
Licencja
Dzięki!
Re: Licencja I stopnia
A gdzie Ty widziałeś kity do silników klasy H
Raczej sprowadza się to do zbudowania modelu samemu choć nie wyklucza gotowych spadochronów czy głowic lub elektroniki.
Trzeba też zrobić dokumentację projektu - oznaczyć CP i CG, wskazać warunek stabilności, wylądować w sposób na tyle bezpieczny, żeby rakieta nie wymagała naprawy do kolejnego startu - czyli np statecznik nie może się ułamać.
Raczej sprowadza się to do zbudowania modelu samemu choć nie wyklucza gotowych spadochronów czy głowic lub elektroniki.
Trzeba też zrobić dokumentację projektu - oznaczyć CP i CG, wskazać warunek stabilności, wylądować w sposób na tyle bezpieczny, żeby rakieta nie wymagała naprawy do kolejnego startu - czyli np statecznik nie może się ułamać.
Re: Licencja I stopnia
Czapki z głów jeśli znajdziesz taki zestaw w Polsce .
Budujesz rakietę pod silnik dostarczany przez PTR, szczegóły silników i krzywe znajdziesz na stronie PTRu.
Budujesz rakietę pod silnik dostarczany przez PTR, szczegóły silników i krzywe znajdziesz na stronie PTRu.
Re: Licencja I stopnia
Tzn, są jeszcze warsztaty rakietowe przygotowujące do licencji 1. Chyba nawet akurat trwają zapisy.
Re: Licencja I stopnia
no cóż...
widziałem kity różnych klas, które można kupić i nie ważne jest dla mnie GDZIE je kupię, ważne, że odbiorę tam gdzie mieszkam.
dla mnie to proste i oczywiste.
nie muszę mieć tabliczki "made in Poland".
pozostaje sprawdzenie czy parametry klas na 100% są wszędzie takie same
warsztaty - widziałem ogłoszenie - ŚWIETNY pomysł, niestety są na drugim końcu kraju (jak dla mnie)
niestety bilans dostępnych dni urlopu : zero
widziałem kity różnych klas, które można kupić i nie ważne jest dla mnie GDZIE je kupię, ważne, że odbiorę tam gdzie mieszkam.
dla mnie to proste i oczywiste.
nie muszę mieć tabliczki "made in Poland".
pozostaje sprawdzenie czy parametry klas na 100% są wszędzie takie same
warsztaty - widziałem ogłoszenie - ŚWIETNY pomysł, niestety są na drugim końcu kraju (jak dla mnie)
niestety bilans dostępnych dni urlopu : zero
Re: Licencja I stopnia
Pamiętaj tylko zamawiając, aby pasował tam PTR'owy silnik, bo zza granicy nie dostaniesz.
Re: Licencja I stopnia
i o to tez pytam
czy klasa G, H, I, J w niemieckiej KLIMA to ta sama klasa w PTR
ale chyba najlepiej będzie wysłać pytanie bezpośrednio do KLIMA z wymiarami silników ....
czy klasa G, H, I, J w niemieckiej KLIMA to ta sama klasa w PTR
ale chyba najlepiej będzie wysłać pytanie bezpośrednio do KLIMA z wymiarami silników ....
- U.S. air force
- ****
- Posty: 196
- Rejestracja: czwartek, 23 sty 2020, 09:29
- Lokalizacja: Lauterhagen
Re: Licencja I stopnia
Klasy silników są jednakowe na całym świecie
Nie wiem jaka broń będzie użyta w trzeciej wojnie światowej, ale czwarta będzie na kije i kamienie.-Albert
Einstein
Einstein