Imprezy miedzynarodowe
-
- Supersonic PROFI
- Posty: 937
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Luedenscheid
Witam,
Jak co roku w miejscowosci Rote Jahne odbyly sie pokazowe starty modeli rakiet z miedzynarodowa obsada (Szweicaria oraz Wlochy). Pokazy odbyly sie w dniach 17-18.05.08 tzn. przed tygodniem. Zapraszam do ogladania ciekawych zdjec.
http://www.raketenmodellbau.org/forum?a ... 051&page=1
Pozdrawiam
Paul
Jak co roku w miejscowosci Rote Jahne odbyly sie pokazowe starty modeli rakiet z miedzynarodowa obsada (Szweicaria oraz Wlochy). Pokazy odbyly sie w dniach 17-18.05.08 tzn. przed tygodniem. Zapraszam do ogladania ciekawych zdjec.
http://www.raketenmodellbau.org/forum?a ... 051&page=1
Pozdrawiam
Paul
-
- Supersonic PROFI
- Posty: 937
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Luedenscheid
No coz, konstruktor tego modelu zakladal inny przebieg startu, ale nie zawsze zalozenia teoretyczne pokrywaja sie z praktycznymi. Tak wlasciwie to sam jeszcze nie wie co bylo powodem tej utraty statecznodsci,ale z tego co wiem ,to model nie jest zbyt mocno uszkodzony i konstruktor zaklada szybka odbudowe i ponowny start. Wiekszym problemem jest znalezienie bledu, przyczyny utraty statecznosci.
Dla zainteresowanych podaje link z przebiegu budowy tego modelu.
http://www.sebastian-stabroth.de/rolli/ ... seite.html
Odnosnie tych pokazow,to jest na pierwszej stronie zamieszczone zdjecie tego nowego ukladu ALTIMAX wraz z tym terminalem do odczytu parametrow lotu.
Paul
Dla zainteresowanych podaje link z przebiegu budowy tego modelu.
http://www.sebastian-stabroth.de/rolli/ ... seite.html
Odnosnie tych pokazow,to jest na pierwszej stronie zamieszczone zdjecie tego nowego ukladu ALTIMAX wraz z tym terminalem do odczytu parametrow lotu.
Paul
-
- PROFI
- Posty: 387
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: znad stawu w Baninie
- Kontakt:
Ksp
Popieram PINOTA. Utrata stateczności na skutek zbyt długiego działania silników pomocniczych. A swoją drogą zasymulowanie działania takiego układu napędowego jak dla wahadłowca, jest niezmiernie trudnym zagadnieniem i temu kto to zrobił należą się wyrazy podziwu i uznania. Mam nadzieję, że Paul w naszym imieniu takowe przekaże swojemu koledze.
Popieram PINOTA. Utrata stateczności na skutek zbyt długiego działania silników pomocniczych. A swoją drogą zasymulowanie działania takiego układu napędowego jak dla wahadłowca, jest niezmiernie trudnym zagadnieniem i temu kto to zrobił należą się wyrazy podziwu i uznania. Mam nadzieję, że Paul w naszym imieniu takowe przekaże swojemu koledze.
Dokładna relacja z budowy jest na jednej z podstron autora:
<a href="http://www.rolfstabroth.de/Hobby/Modell ... _Home.html" target="_blank" class="postlink">http://www.rolfstabroth.de/Hobby/Modell ... me.html</a>
<a href="http://www.rolfstabroth.de" target="_blank" class="postlink">http://www.rolfstabroth.de</a>
<a href="http://www.rolfstabroth.de/Hobby/Modell ... _Home.html" target="_blank" class="postlink">http://www.rolfstabroth.de/Hobby/Modell ... me.html</a>
<a href="http://www.rolfstabroth.de" target="_blank" class="postlink">http://www.rolfstabroth.de</a>
No tak, kolega Mortan niepotrzebie zadaje takie pytania. W końcu to w pełni legalna impreza. Wątpię, aby dopuszczono kiedykolwiek amatorskie silniki, chyba że istnieje taka osobna kategoria (w co wątpię).
Ale jedna rzecz mnie nurtuje Paul. Czy używa się na takich impreazch standardowych, kupowanych reloadów (czy jak to nazwać - zestawów gotowych ziare)? czy dopuszcza się również własnoręcznie wykonane ziarna według procedur określonych przez organizację?
Ale jedna rzecz mnie nurtuje Paul. Czy używa się na takich impreazch standardowych, kupowanych reloadów (czy jak to nazwać - zestawów gotowych ziare)? czy dopuszcza się również własnoręcznie wykonane ziarna według procedur określonych przez organizację?
-
- Supersonic PROFI
- Posty: 937
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Luedenscheid
Witam,
Co do silnikow, to wszelkie zmiany dokonane "na wlasna reke" sa rownoznaczne z utrata ubespieczenia. Nie wierze by ktokolwiek bawil sie w cos takiego i robil sobie sam ( w Niemczech jest to karane) wklady.
Oczywiscie istnieje mozliwosc robienia samemu silnikow rakietowych, ale do tego trzeba miec extra zezwolenie. W Niemczech znam dwie osoby ktore cos takiego maja, Ernst Maurer - silniki BC oraz Siegfried Oeckl - rakieta ARGUNA. Ten ostatni robi silniki tylko na uzytek wlasny.
Paul
Co do silnikow, to wszelkie zmiany dokonane "na wlasna reke" sa rownoznaczne z utrata ubespieczenia. Nie wierze by ktokolwiek bawil sie w cos takiego i robil sobie sam ( w Niemczech jest to karane) wklady.
Oczywiscie istnieje mozliwosc robienia samemu silnikow rakietowych, ale do tego trzeba miec extra zezwolenie. W Niemczech znam dwie osoby ktore cos takiego maja, Ernst Maurer - silniki BC oraz Siegfried Oeckl - rakieta ARGUNA. Ten ostatni robi silniki tylko na uzytek wlasny.
Paul
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: