Silniki.

czyli zaczynamy zabawę!
mataus
*
Posty: 11
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31

Post autor: mataus »

Mam kolejne pytanko.Jaka jeest różnica w pracy silnika,gdybym zastosował jedno długie ziarno zamiast np.trzech których suma długości była by równa jednemu długiemu ziarnu??
POczatkujacy
***
Posty: 91
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31

Post autor: POczatkujacy »

Silnik przy jednym dużym by się dłużej palił, zresztą zaobserwuj w srm przesymuluj jako jedno długie a trzy małe. Jeszcze weż pod uwagę to że w długich ziarnach trudniej Ci będzie kanał zrobić. Napewno też będzie różnica ciśnienień.
mataus
*
Posty: 11
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31

Post autor: mataus »

Dzięki wielkie:)
mataus
*
Posty: 11
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31

Post autor: mataus »

A co dają te przerwy między ziarnami?
POczatkujacy
***
Posty: 91
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31

Post autor: POczatkujacy »

Po prostu muszą być żeby ziarno się zapaliło. jakbyś ich nie robił toby silnik miał gorsze osiągi.
Luk
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 98
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Libiąż

Post autor: Luk »

Tu się akurat nie zgodze. Jeżeli spalanie następuje kanałowo a grubość ścianki paliwa jest taka sama gdy mamy jedno długie lub kilka krótszych ziaren (zakładając te same zaciski) to czas pracy będzie ten sam, a niekiedy w ziarnie z jednym długim kanałem może być nawet krótszy :wink: .

Różnica polega na innej charakterystyce spalania. Silnik z jednym długim ziarnem będzie się palił progresywnie, natomiast z kilkoma( to zależy od długości bloków) będzie się spalał neutralnie lub degresywnie. Należy pamiętać że jeżeli zaprojektujemy ziarno ( w SRM bardzo łatwo sprawdzić charakterystyke) np. progresywnie to zwiększenie ilości takich ziaren wsilniku nie zmieni jego charakterystyki co jest chyba w miarę logiczne.



W zasadzie po co ja to piszę, na litość boską <span style="font-weight: bold">mataus</span>...poczytaj troche forum, użyj funkcji szukaj, rusz głową i nie zadawaj takich pytań :wink:



Pozdr.Luk
mataus
*
Posty: 11
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31

Post autor: mataus »

Dzięki,dzięki wielkie za pomoc,jeszcze jedno małe pytanko i już więcej nic niepisze:)Czy ta przerwa ma być na samym początku między dyszą a ziarnem,czy też niemusi jej być?To juz było ostatnie bytanie :)/
POczatkujacy
***
Posty: 91
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31

Post autor: POczatkujacy »

To jest chyba obojętne ale lepiej żeby była niż nie.
mateuszw106
****
Posty: 194
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: mateuszw106 »

Lecz jeśli mamy tą przerwę to należałoby chyba dokonać zmian podczas obliczeń zacisku. Jakich ? Nie wiem, bo w tej przerwie jest tylko powietrze. Ja robię bez przerwy tz. pusta przestrzeń jest tylko w "półkolu" dyszy od wewnątrz i jakoś działa.



Myślę, że zupełnie, bez jakiejkolwiek przerwy, będzie działać.
POczatkujacy
***
Posty: 91
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31

Post autor: POczatkujacy »

Jeśli będziesz miał przerwy między bloczkami to silnik większy ciąg osiągnie i krócej będzie pracował bo lepszy zapłon będzie. A jakie przerwy między bloczkami? Otóż to połowa kanału. Kanał 10 mm, przerwa 5 mm.
ODPOWIEDZ