Forma do dysz silników z PCV

Czyli to, czego potrzebujesz aby bezpiecznie i dobrze wykonywać podstawowe prace modelarskie
Awatar użytkownika
grzesiekb26
**
Posty: 43
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Forma do dysz silników z PCV

Post autor: grzesiekb26 » niedziela, 29 sie 2010, 21:41

Swego czasu jak Robercik przedstawił jak wykonać silnik z rurki PCV do zimnej wody i jak dobrze pamiętam padło pytanie z czego została wykonana forma do odlewania dyszy. Pozwolę sobie w tym poście przedstawić bardzo <span style="font-weight: bold">prosty</span> i <span style="font-weight: bold">tani</span> sposób wykonania takowej formy. Cała zabawa trwa zaledwie kilka minut.

Co będzie nam potrzebne:



1. Wkład klejowy uniwersalny. Jego cena sięga około 8 zł za 10 sztuk. Zapewne będzie można kupić gdzieś na sztuki aczkolwiek wydaje mi się że nie jest to duży wydatek :wink:



Obrazek



2. Papier

3. Taśma klejąca najlepiej papierowa

4. Nożyczki :wink:

5. Kawałek rurki od korpusu naszego silnika lub innej o tej samej średnicy (ja użyłem rurki od formy do ziaren paliwa)

6. Pistolet do wkładów klejowych - jeżeli ktoś nie ma to może w puszcze po konserwie roztopić trochę wkładu na kuchence po czym wlać do wcześniej przygotowanej formy.



Do naszej rurki wkładamy docięty kawałek papieru w kształcie rolki. Dobrze by było aby papier był jak najcieńszy. Możemy do tego wykorzystać na przykład kalkę, starajmy się wykonać tak rolkę aby końcówki papieru lekko na siebie nachodziły. Wszystko po to, aby nasz odlew był jak najbliższy średnicą do średnicy korpusu silnika.



Obrazek



Następnie formujemy stożek z papieru przyklejając ścianki papierem samoprzylepnym.



Obrazek





Wykonany stożek umieszczamy oraz centrujemy w rurce z papierem.



Obrazek



Obrazek



Tak przygotowaną formę możemy zalać naszym klejem, który pozostawiamy do wyschnięcia. Po tej czynności wyjmujemy odlaną formę i pod bieżącą wodą usuwamy papier, który po namoczeniu w miarę ładnie schodzi. Nasz forma wygląda teraz następująco.



Obrazek



Następną czynnością jaką ja wykonałem to było odcięcie wierzchołka naszej formy, skrócenie go oraz ponowne przyklejenie ( zapalniczką delikatnie rozgrzałem spód stożka i przykleiłem ) Powinno nam to dać następujący efekt :wink:



Obrazek



i zdjęcie z nałożoną podkładeczką :wink:



Obrazek



Jako, że nasz odlew ma nieco mniejszą średnicę od korpusu silnika możemy wykorzystać ponownie naszą taśmę i metodą prób i błędów okleić odlew tak by dopasować do korpusu aby po zalaniu CX-em nic nam nie przeciekało. Do spodu formy możemy przykleić kolejny wkład co nam ułatwi wyjmowanie lub wtopić przed wyjęciem z formy żądaną długość np: szprychy od roweru;)



Mam nadzieję, że temat form do dysz dla rurek PCV nie będzie sprawiał problemu :wink:



Pozdrawiam i życzę udanych odlewów :)

Awatar użytkownika
piropirat
**
Posty: 38
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: piropirat » środa, 3 lis 2010, 21:16

Ciekawy pomysł :),

ale do mniejszych rakietek wystarczy

wlać trochę gipsu do silniczka,

potem nawiercić i "finito".

Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2186
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jaskiniowiec » środa, 3 lis 2010, 21:27

Z gipsu to proponuję czopki sobie porobić, a nie dyszę do silnika.

Awatar użytkownika
piropirat
**
Posty: 38
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: piropirat » sobota, 20 lis 2010, 19:52

Do MNIEJSZYCH.

Mam na myśli kijanki.

Jak ktoś niedowierza to mogę filmik nakręcić.

Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2186
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jaskiniowiec » niedziela, 21 lis 2010, 00:04

Gips może zadziałać, ale tylko przy znikomych ciśnieniach. Cokolwiek większy przepływ gazów i mamy rozwierconą dyszę, zerodowaną czasem prawie na średnicę wewnętrzną korpusu. Naprawdę taki problem dorwać glinę, żwirek dla kota czy tez jakikolwiek cement?

Awatar użytkownika
piropirat
**
Posty: 38
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: piropirat » sobota, 27 lis 2010, 18:28

Oczywiście, że gips jest zawodny,

ale ja go używam do kijanek,

Bo jest tani.

Na szybkopalnym prochu spokojnie

Wytrzymują. WystarcY zrobić dłuższą

Dyszę i spokojnie wytrzymuje.





P.S: Moje kijanki latają na 350-400m.

Awatar użytkownika
placydo
PROFI
Posty: 593
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kielce

Post autor: placydo » sobota, 27 lis 2010, 19:03

pokaz dane z altimetru :wink:

Awatar użytkownika
piropirat
**
Posty: 38
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: piropirat » niedziela, 28 lis 2010, 16:46

Altimetru nie posiadam.

Odległość mierzę, licząc czas działania silnika.

Moje silniki są dosyć powtarzalne, więc dane zazwyczaj są poprawne.

Awatar użytkownika
KYK
**
Posty: 59
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Kontakt:

Post autor: KYK » niedziela, 28 lis 2010, 21:52

A znasz prędkość poruszającej się kijanki?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości