Witam, od jakiegoś czasu interesuje się amatorskim tworzeniem rakiet Interesują mnie bardzo silniki hybrydowe lecz nie mogę nigdzie znaleść odpowiedzi na dręczące mnie pytanie czyli dlaczego do silników hybrydowych najczęściej się używa podtlenku azotu (N2O) a nie ciekłego tlenu (LOX).
Tak wiem że tlen ma temperature -192°C lecz interesuje mnie czy są jeszcze jakieś inne powody używania podtlenku azotu zamiast tlenu i jakie są tego minusy.
Pozdrawiam
Silnik hybrydowy LOX vs N2O
- Bdabrowski
- ***
- Posty: 130
- Rejestracja: wtorek, 30 paź 2018, 19:29
- Lokalizacja: Białystok, Warszawa
Re: Silnik hybrydowy LOX vs N2O
Podtlenek nie musi być przetrzymywany w termosach w niskiej temperaturze, a w pokojowej. Z tego wynika kolejna zaleta czyli to, że sam generuje sobie ciśnienie bo nie jest w formie ciekłej ze względu na temperaturę a ze względu na ciśnienie w zbiorniku (tak jak gaz w zapalniczkach) w 20*C około 50bar i nie trzeba używać innych sposobów na wepchnięcie go do komory spalania jak w przypadku ciekłego tlenu.
Ostatnio zmieniony piątek, 4 lis 2022, 17:24 przez Bdabrowski, łącznie zmieniany 1 raz.
I took ballistics in school. Fascinating subject. Things go up, things go down.
Re: Silnik hybrydowy LOX vs N2O
Hmm, to faktycznie zmienia postać rzeczy zwłaszcza dla użycia go w amatorskich projektach.
Dzięki
Dzięki