Forma do dysz silników z PCV
Re: Forma do dysz silników z PCV
Bardzo przydał by się ten post ze zdjęciami ktoś wie jak to zrobić?
- U.S. air force
- ****
- Posty: 196
- Rejestracja: czwartek, 23 sty 2020, 09:29
- Lokalizacja: Lauterhagen
Re: Forma do dysz silników z PCV
Sprawdziłem archiwalną wersję tego posta z 2012 roku ale tam niestety nie było zdjęć, a to najstarsza wersja forum, którą mogę sprawdzić.
Nie wiem jaka broń będzie użyta w trzeciej wojnie światowej, ale czwarta będzie na kije i kamienie.-Albert
Einstein
Einstein
Re: Forma do dysz silników z PCV
Jeśli komuś to pomoże to tu są moje formy z silikonu. Wykonanie niezwykle proste, bo za matrycę służy mi wydruk 3D. Sprawa się komplikuje oczywiście gdy nie macie dostępu do drukarki
Po lewej stronie pierwsza forma starszej "generacji" do dysz w rurkach 1/2 cala. Po prawej nowa wersja do rurek 3/4. Tworzy bardziej osiową i estetyczną dyszę niezależnie od tego jak dobrze była przycięta rurka. Tak wygląda gotowa dysza od boku. Ścianka rury jest nawiercona co 90° żeby w czasie odlewania powstały "zaczepy" i dysza lepiej się trzymała. A tak to wygląda od góry, silnik jest już załadowany (Ten pewnie poleci w Pikaczu 1). To czarne w średnicy otworu to uszczelniacz do pieców na 1200°C który rozsmarowuję dzień wcześniej po rdzeniu formy. Dodatkowo przed odlaniem jest tam umieszczona podkładka m5. Reszta po wyschnięciu uszczelniacza jest zalana mieszanką gipsu i piasku kwarcowego w stosunku 1:1. Mega istotne jest wytrząsanie przy odlewaniu i dobre wysuszenie przed ładowaniem paliwa. Wewnątrz silnika widać papierek który chroni dodatkowo ziarna przed wilgocią, przebija się go przed startem czymś ostrym i wkłada lont. A tak wygląda dysza po teście, nie zauważam erozji w średnicy ani za podkładką. Sam gips nie zdaje egzaminu, z dodatkiem piasku też. Erozja nawet z podkładką jest jak dla mnie zbyt duża więc nie szedł bym ta drogą jeśli nie planujecie użycia uszczelniacza do pieców. Zaznaczę jeszcze że póki co były to silniki małe, wg. programu D25
Po lewej stronie pierwsza forma starszej "generacji" do dysz w rurkach 1/2 cala. Po prawej nowa wersja do rurek 3/4. Tworzy bardziej osiową i estetyczną dyszę niezależnie od tego jak dobrze była przycięta rurka. Tak wygląda gotowa dysza od boku. Ścianka rury jest nawiercona co 90° żeby w czasie odlewania powstały "zaczepy" i dysza lepiej się trzymała. A tak to wygląda od góry, silnik jest już załadowany (Ten pewnie poleci w Pikaczu 1). To czarne w średnicy otworu to uszczelniacz do pieców na 1200°C który rozsmarowuję dzień wcześniej po rdzeniu formy. Dodatkowo przed odlaniem jest tam umieszczona podkładka m5. Reszta po wyschnięciu uszczelniacza jest zalana mieszanką gipsu i piasku kwarcowego w stosunku 1:1. Mega istotne jest wytrząsanie przy odlewaniu i dobre wysuszenie przed ładowaniem paliwa. Wewnątrz silnika widać papierek który chroni dodatkowo ziarna przed wilgocią, przebija się go przed startem czymś ostrym i wkłada lont. A tak wygląda dysza po teście, nie zauważam erozji w średnicy ani za podkładką. Sam gips nie zdaje egzaminu, z dodatkiem piasku też. Erozja nawet z podkładką jest jak dla mnie zbyt duża więc nie szedł bym ta drogą jeśli nie planujecie użycia uszczelniacza do pieców. Zaznaczę jeszcze że póki co były to silniki małe, wg. programu D25
Rocket Dynamics - Komponenty do Twoich rakiet! Jeśli potrzebujesz spadochronu, części drukowanych w 3D lub ciętych laserowo napisz na: rakiety.rdx@gmail.com
Re: Forma do dysz silników z PCV
cytat;
formy z silikonu. Wykonanie niezwykle proste, bo za matrycę służy mi wydruk 3D.
=
Czy to oznacza, że masz ( są takie pracujące) drukarkę 3-D drukującą silikonem ? Silikon to brzmi profesjonalnie- ale jaka jest technologia?
formy z silikonu. Wykonanie niezwykle proste, bo za matrycę służy mi wydruk 3D.
=
Czy to oznacza, że masz ( są takie pracujące) drukarkę 3-D drukującą silikonem ? Silikon to brzmi profesjonalnie- ale jaka jest technologia?
inżynier STEM Białystok
Zbych Staniszewski
Zbych Staniszewski
Re: Forma do dysz silników z PCV
Serio tego nie przekminiles?
Re: Forma do dysz silników z PCV
Wydruki są z PLA, wlewasz do środka silikon dwuskładnikowy i powstaje forma. Wydruk jest zatem formą formy
Rocket Dynamics - Komponenty do Twoich rakiet! Jeśli potrzebujesz spadochronu, części drukowanych w 3D lub ciętych laserowo napisz na: rakiety.rdx@gmail.com
Re: Forma do dysz silników z PCV
Witam.
Rozumiem, a skąd silikon dwu składnikowy?
Rozumiem, a skąd silikon dwu składnikowy?
inżynier STEM Białystok
Zbych Staniszewski
Zbych Staniszewski
Re: Forma do dysz silników z PCV
Korzystam z takiego:
https://allegro.pl/oferta/silikon-do-fo ... 8937642800
Różowy to ten sam silikon tylko z szybkim katalizatorem, niebieski jest wolniejszy. Na 50g silikonu daje się 3g katalizatora, miesza bardzo dokładnie i zalewa formę. Na drugi dzień można bez problemu rozformować i korzystać do robienia dysz. Czerwony katalizator skraca ten czas do 3-4 godzin.
https://allegro.pl/oferta/silikon-do-fo ... 8937642800
Różowy to ten sam silikon tylko z szybkim katalizatorem, niebieski jest wolniejszy. Na 50g silikonu daje się 3g katalizatora, miesza bardzo dokładnie i zalewa formę. Na drugi dzień można bez problemu rozformować i korzystać do robienia dysz. Czerwony katalizator skraca ten czas do 3-4 godzin.
Rocket Dynamics - Komponenty do Twoich rakiet! Jeśli potrzebujesz spadochronu, części drukowanych w 3D lub ciętych laserowo napisz na: rakiety.rdx@gmail.com