Witam, zaprojektowałem silnik w SRM i proszę aby ktoś kto się zna ocenił ten silnik.
Mam zamiar wytoczyć go w aluminium a dyszę ze stali, żeby się nie stopiła.
Projektowanie silnika
- verex
- Supersonic PROFI
- Posty: 742
- Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
- Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
- Kontakt:
Re: Projektowanie silnika
Cześć,
Myślę, że odpowiedź masz na wykresach pracy silnika w SRM.
1) Wpisałeś, że będziesz używać cukru stołowego jako paliwa. Czy faktycznie masz taki zamiar? Sorbitol byłby lepszym rozwiązaniem i jest łatwo dostępny online.
2) Kanał w paliwie wydaje się być bardzo małej średnicy. Kilka lat temu przy silniku podobnych wymiarów (fi ziarna 25mm) kanał miałem 10 mm.
3) Inhibitacja typu bates ok.
4) Jeśli używasz korpusu z aluminium zacisk możesz spokojnie zwiększyć. Zacisk na poziomie 150 jest akceptowalny dla rur z PCV. Zacisk oraz średnica kanału mają znaczny wpływ na pracę silnika, co zobaczysz na wykresach jak pobawisz się liczbami.
5) Isp bardzo niski. Ponownie, zwiększ zacisk.
Daj znać po poprawkach. Mam nadzieję że pomogłem
Myślę, że odpowiedź masz na wykresach pracy silnika w SRM.
1) Wpisałeś, że będziesz używać cukru stołowego jako paliwa. Czy faktycznie masz taki zamiar? Sorbitol byłby lepszym rozwiązaniem i jest łatwo dostępny online.
2) Kanał w paliwie wydaje się być bardzo małej średnicy. Kilka lat temu przy silniku podobnych wymiarów (fi ziarna 25mm) kanał miałem 10 mm.
3) Inhibitacja typu bates ok.
4) Jeśli używasz korpusu z aluminium zacisk możesz spokojnie zwiększyć. Zacisk na poziomie 150 jest akceptowalny dla rur z PCV. Zacisk oraz średnica kanału mają znaczny wpływ na pracę silnika, co zobaczysz na wykresach jak pobawisz się liczbami.
5) Isp bardzo niski. Ponownie, zwiększ zacisk.
Daj znać po poprawkach. Mam nadzieję że pomogłem
- verex
- Supersonic PROFI
- Posty: 742
- Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
- Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
- Kontakt:
Re: Projektowanie silnika
Glukoza jest ok, jest bardziej energetyczna od sorbitolu ale pod względem łatwości przygotowania sorbitol jest lepszym rozwiązaniem.
Długość dyszy jest zależna od stopnia rozszerzenia. Dobranie odpowiedniej długości dyszy jest dość skomplikowane. W SRM jako pomoc do ustalenia rozszerzenia masz w rubryce C12 wyliczone optimum dla maksymalnej wartości ciśnienia. Chyba, że chodzi ci o długość średnicy krytycznej. SRM rysuje przekrój dyszy bez uwzględnienia długości tejże. W praktyce dobrze jest zrobić kilka mm cylindrycznej części na średnicy krytycznej żeby uniknąć kruszenia dyszy (w przypadku wkładek grafitowych) oraz erozji.
Długość dyszy jest zależna od stopnia rozszerzenia. Dobranie odpowiedniej długości dyszy jest dość skomplikowane. W SRM jako pomoc do ustalenia rozszerzenia masz w rubryce C12 wyliczone optimum dla maksymalnej wartości ciśnienia. Chyba, że chodzi ci o długość średnicy krytycznej. SRM rysuje przekrój dyszy bez uwzględnienia długości tejże. W praktyce dobrze jest zrobić kilka mm cylindrycznej części na średnicy krytycznej żeby uniknąć kruszenia dyszy (w przypadku wkładek grafitowych) oraz erozji.
Re: Projektowanie silnika
W polskiej wersji nie ma dyszy.verex pisze: ↑czwartek, 8 paź 2020, 19:12 Glukoza jest ok, jest bardziej energetyczna od sorbitolu ale pod względem łatwości przygotowania sorbitol jest lepszym rozwiązaniem.
Długość dyszy jest zależna od stopnia rozszerzenia. Dobranie odpowiedniej długości dyszy jest dość skomplikowane. W SRM jako pomoc do ustalenia rozszerzenia masz w rubryce C12 wyliczone optimum dla maksymalnej wartości ciśnienia. Chyba, że chodzi ci o długość średnicy krytycznej. SRM rysuje przekrój dyszy bez uwzględnienia długości tejże. W praktyce dobrze jest zrobić kilka mm cylindrycznej części na średnicy krytycznej żeby uniknąć kruszenia dyszy (w przypadku wkładek grafitowych) oraz erozji.
A co z długością kanału w ziarnach? Trzeba przewiercić wszystkie i do końca czy jak?
- verex
- Supersonic PROFI
- Posty: 742
- Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
- Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
- Kontakt:
Re: Projektowanie silnika
Spójrz na wątki na forum opisujące budowę podobnych silników. Kanał idzie przez całą długość bloku paliwa. Ważne jest również zachowanie odstępów między poszczególnymi blokami, żeby umożliwić spalanie powierzchni czołowych.