Cześć
Grubą Bertę zapewne już znacie z poprzedniego FM. Tym razem nasz kolega Piotr Sornowski powiększył model do wysokości 2,5 m i wykonał dwa pokazy RDM podczas dwóch dni Mistrzostw Świata FAI w Zielonej Górze.
Tym razem użyto spadochronów wykonanych ze starych parasolek w miejsce bielizny
Odzysk pirotrechniczny za pomocą lontowego smugaczo-opóźniacza.
Przedstawiam pierwszy film z Zielonej Góry
http://www.youtube.com/watch?v=v62gswNB ... r_embedded
w krótce kolejne materiały
pzdr
ps. opis ostatniego testu silnika PTR400 znajduje się w dziale "silniki dla potrzeb PTR"
Gruba Berta
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Gruba Berta
Super! Jak widać wszystko udane. Ciekawi mnie ten dźwięk w okolicach pułapu. Brzmi troche jak drugi stopień.
-
- **
- Posty: 46
- Rejestracja: czwartek, 19 lip 2012, 18:22
- Lokalizacja: Małopolska
Re: Gruba Berta
Witam!
No powiem że imponujące, po prostu rakieta idealna! Ma całkiem niezły start, jaki dokładnie ma silnik?
Seba
No powiem że imponujące, po prostu rakieta idealna! Ma całkiem niezły start, jaki dokładnie ma silnik?
Seba
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Gruba Berta
Cześć
A tak prezentuje się twórca ze swoim modelem:
Silnik w obudowie aluminiowej standardowa średnica 38mm, 400Ns, masa całkowita 500g, masa paliwa 212g.
Kilka takich silników przywiozę na FM2012 (25 sierpnia) do wykorzystania, jeśli ktoś będzie chciał napędzić większy model.
Będzie możliwość skorzystania także z silników krótszych, 200Ns, zawierających 112g paliwa o podobnym charakterze pracy.
pzdr
A tak prezentuje się twórca ze swoim modelem:
Silnik w obudowie aluminiowej standardowa średnica 38mm, 400Ns, masa całkowita 500g, masa paliwa 212g.
Kilka takich silników przywiozę na FM2012 (25 sierpnia) do wykorzystania, jeśli ktoś będzie chciał napędzić większy model.
Będzie możliwość skorzystania także z silników krótszych, 200Ns, zawierających 112g paliwa o podobnym charakterze pracy.
pzdr
- Piotrek
- Podniebny Filmowiec
- Posty: 235
- Rejestracja: poniedziałek, 26 gru 2011, 15:28
- Lokalizacja: Rzeszów, Chotyłów
Re: Gruba Berta
ale chyba na takie silniki czeba już mieć zezwolenia? Tak?
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Gruba Berta
Cześć
W niedalekiej przyszłości, aby móc korzystać z modelarskich silników rakietowych zawierających ponad 150g materiałów pędnych, będzie wymagane w Unii Europejskiej stosowne zezwolenie.
W PTR obowiązują obecnie wewnętrzne przepisy, według których wymagana jest licencja do posługiwania się silnikami dużej mocy, wydawana przez PTR dla jego członków.
PTR współpracuje z Ministerstwem Gospodarki w celu wprowadzenia odpowiednich przepisów w Polsce, dotyczących uprawiania modelarstwa rakietowego RDM przez ogół obywateli.
pzdr
rrzepkaa pisze:ale chyba na takie silniki czeba już mieć zezwolenia? Tak?
W niedalekiej przyszłości, aby móc korzystać z modelarskich silników rakietowych zawierających ponad 150g materiałów pędnych, będzie wymagane w Unii Europejskiej stosowne zezwolenie.
W PTR obowiązują obecnie wewnętrzne przepisy, według których wymagana jest licencja do posługiwania się silnikami dużej mocy, wydawana przez PTR dla jego członków.
PTR współpracuje z Ministerstwem Gospodarki w celu wprowadzenia odpowiednich przepisów w Polsce, dotyczących uprawiania modelarstwa rakietowego RDM przez ogół obywateli.
pzdr
Re: Gruba Berta
Potrzebna jest licencja startowa (o której mówił robercik). Więcej o niej: http://rakiety.org.pl/index.php?option= ... Itemid=127
Nie mów że nie czytałeś
Nie mów że nie czytałeś
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w pisania postu. Nie może on służyć przeciwko niemu w żadym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.