Strona 1 z 1

Balistyczno-aerodynamiczny sposób wyzwalania spadochronu.

: środa, 3 paź 2012, 19:36
autor: tadeusz
Witam!

Wczoraj po godz.17.00 z kolegą Michałem przetestowałem balistyczno-aerodynamiczny sposób wyzwalania spadochronu.
Do tego celu użyłem modelu "NEGACJA" fi40x583x221,7g z własnym silnikiem ok.40Ns i spadochronem fi300 bez
żadnego układu wyzwalania.

Założeniem testu było rozdzielenie lużnej głowicy/fi głowicy mniejsze o 1mm od fiwewn.kadłuba/ w locie opadającym
balistycznym na skutek różnicy oporów powietrza głowicy i kadłuba.Dla zapisania parametrów lotu model został
wyposażony w ALT USB.Głowica drewniana o masie 69,43g.Masa silnika 50g,masa paliwa36g.

Przebieg testu /udany/.
Dynamiczny start.Po ok.2s biały model zniknął nam z oczu na tle pierzastych chmurek i nie było go widać do końca
lotu.Po 15min.intuicyjnych poszukiwań model znalazł się na polu cały , z otwartym spadochronem i z migającym
altimetrem ok.400m od startu.

Odczyt altimetru pokazał:
Minimalną wysokość - -454,5m/pompowanie powietrza do kadłuba obok lużnej głowicy/.
Maksymalną wysokość - 529,3m.Całkowity czas lotu -80s.Czas lotu na pułap -8s.Czas opadania -72s.
Czas otwarcia spadochronu -11s od startu.Wysokość otwarcia spad.-490m.Czas opadania na spadochronie -69s.
Prędkość opadania na spadochronie -7,1m/s.Otwarcie 40m poniżej pułapu przy prędkości 30m/s.
Filmu nie robiliśmy.


W załączeniu wykres lotu i jego wycinek.

Pozdrawiam.tadeusz
NEGACJA 02X12 Mur.G.529m.JPG
NEGACJA 02X12 Mur.G.529m.JPG (127.16 KiB) Przejrzano 4647 razy

Re: Nowy sposób wyzwalania spadochronu.

: czwartek, 4 paź 2012, 07:15
autor: KSard
Bardzo ciekawy i pouczający eksperyment.
Gratuluje udanego lotu na własnym silniku i zebraniu danych przez aparaturę pokładową :)
Precyzyjne podanie parametrów lotu oraz wielkości charakterystycznych w pełni obrazuje przebieg testu.
Więcej tego typu relacji !