13-09-2008 małopolski zlot modelarzy

Awatar użytkownika
andżej
Supersonic PROFI
Posty: 444
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: andżej » sobota, 27 wrz 2008, 21:14

Czekam niecierpliwie i trzymam kciuki :D

Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1506
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KSard » wtorek, 30 wrz 2008, 09:33

No cóż - GASPOL wylądował już w śmieciach i nie jestem wstanie sprawdzić tych parametrów. Ciekawe w całej tej historii jest to, że model wystartował już kilkakrotnie i nie było z nim problemów.

Rozkład masy i geometria podczas tych lotów był prawie identyczny. Co się stało ostatnie - nie wiem :?

<span style="font-weight: bold">Jedyna różnica, to znacznie krótsza prowadnica - a więc może to, to?</span>

Poniżej podaję linki do filmów z poprzednich startów tego modelu.



http://www.ksard.republika.pl/filmy/Gaspol_k.avi

http://ksard.pl/moje/sux2006/gaspol2.wmv

http://www.ksard.republika.pl/filmy/Gaspol4.avi



Model startował już przy silnym wietrze (film pierwszy), z dynamicznym silnikiem na KNOSALu i zawsze był stabilny. Byłem pewny, że i tym razem będzie OK, a tu niepowodzenie.

Saper myli się tylko raz i GASPOL więcej już nie wzbije się w powietrze.

:D

Wniosek - wyważania modelu należy dokonywać bezwzględnie przed każdym lotem!



Wczoraj rozebrałem silnik ROFAX z rakiety Jules. Wygląda na to, że tak jak podejrzewałeś, przyczyną była faktycznie erozja dyszy.

Dysza nie miała wkładki grafitowej i w całości wykonana była z CX-5. Silnik został złożony w listopadzie ubiegłego roku, a więc przeleżał u mnie blisko rok w magazynie. Żałuję, że zdecydowałem się na start JULESA na tym silniku, ale jak pisałem wcześniej, nie tak to miało wyglądać.

Zaczynam się zastanawiać, czy moja strategia, co do silników jest słuszna.

Mam w użyciu kilka typów silników z różnymi paliwami, ale chyba należałoby się skupić na na dwóch, trzech i dopracować!

Łapanie kilku srok za ogon kończy się często niepowodzeniem.

Tym bardziej, że ostatnio okazji do sprawdzania silników w locie nie jest za wiele :D



W ostatnią niedzielę zapoczątkowałem nową drogę w budowie moich napędów. Testowałem pierwszy silnik karmelkowy WU.

Wykonałem już kilka korpusów silników o wielokrotnym użyciu z dyszami grafitowymi. Powtarzalność na pewno zyska na takim rozwiązaniu. Koniec z jednorazówkami !

Mam rozpoznane i opracowane technologicznie dobrze kilka paliw.

- karmelka, ale tylko na sorbitolu

- ZPM - do lekkich modeli i widowiskowych lotów

- Blue Angel - wysokoenergetyczne

- Red Devil - wysokoenergetyczne ( widowiskowe)

- SRB 10 - wysokoenergetyczne (bardzo dynamiczne do specjalnych celów)

- Aborygen - widowiskowe



Na razie rezygnuję z użycia KNOSALA w silnikach wielokrotnych z uwagi na dużą zdolność do erozji dyszy.



W przyszłą niedzielę test kolejnego motorka WU, tym razem z paliwem ZPM - jest już złożony i czeka. :D

Awatar użytkownika
andżej
Supersonic PROFI
Posty: 444
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: andżej » wtorek, 30 wrz 2008, 21:15

Ja niedawno się zastanawiałem czy nie przeprosić jednorazówek do ZPP - stosując korpus PCV i dyszę z CX5 i podkładkami i dobierając geometrię ziaren tak by niwelowała wpływ erozji. Ale po ostatnim teście knosala (erozja 0) i teście kolegi Milimetra z mielonym Mg wolę przeprosić młyn kulowy :D



Pozdr

Awatar użytkownika
Paul
Supersonic PROFI
Posty: 920
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Luedenscheid

Post autor: Paul » środa, 1 paź 2008, 17:18

Bardzo sluszna uwaga!!! W koncu modelarstwo rakietowe to nie tylko naziemne testy silnikow!!! Co prawda spotykam sie na forum z taka opinia, ze nie warto przykladac sie do samej rakiety ze wzgledu na niewiadomy final kazdego startu, to jednak majac przed oczyma te naprawde fajne rakiety ktore ulegly zniszczeniu trzeba sobie zadac wlasnie to pytanie,czy to jest wlasnie ta wlasciwa droga. W sumie bez testow nie uda nam sie zbudowac zadnego silnika, ale ciagle zmiany w konstrukcjach oraz w skladach paliwa nie przyniosa porzadanego sukcesu.



Paul

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości