Strona 4 z 4

BOS-1 ostatni lot

: poniedziałek, 7 mar 2016, 09:23
autor: KSard
Tak jak już wspominał Kacper, 6 marca wystartowała moja rakieta BOS-1 z silnikiem na paliwo Aborygen ( receptura PINOTA ) z domieszką tytanu. (2%).
Masa paliwa 160 g a masa startowa rakiety wyniosła 2450 gramów. Ponieważ silnik nie był wcześniej testowany miałem poważne obawy, czy będzie na tyle mocny, aby zapewnić prawidłowy lot modelu.
Już zapłon pozostawiał wiele do życzenia a lot choć stabilny, to tylko na wysokość ok 250 m. Na domiar złego ładunek miotający był za słaby i spadochron nie wyzwolił się. Skutkowało to rozbiciem modelu i zniszczeniem elektroniki.
Czynnikiem wyzwalającym spadochron była nitroceluloza i podejrzewam, że na skutek upływu czasu jej parametry uległy pogorszeniu (była wyprodukowana przeszło 3 lata temu).


Sam start był efektowny, ale przydałby się do tak ciężkich rakiet mocniejszy silnik.
Jak to wyglądało zobaczcie na filmie autorstwa Małego.

"Zobaczcie, rakieta BOS-1 z paliwem "aborygen" z tytanem miała trójstopniowy napęd"
Kacper - ten efekt był zupełnie niezamierzony, pewnie to pochodna zbyt słabego energetycznie zapalnika :)

Re: Loty Grupy Krakowskiej

: poniedziałek, 7 mar 2016, 11:53
autor: tadeusz
Cześć!

A nie miałeś NC zbyt ściśniętej,zgniecionej spadochronem i linkami.Ja miałem taki przypadek z "Tęczą" w Pile.
Przedział na głowicę,odzysk i spadochron był tak ciasny,że NC była ściśnięta ze spadochronem i linkami.Efektem
tego było słabe pyknięcie na pułapie zarejestrowane przez altimetr a potem kret.Z reguły dawałem 1/4 płatka
do modeli fi62 i fi82 i to wystarczało.NC ma ujemny bilans tlenowy i dlatego,moim zdaniem,powinna być otoczona
komorą powietrzną.

Pozdrawiam.tadeusz

Re: Loty Grupy Krakowskiej

: poniedziałek, 7 mar 2016, 13:31
autor: KSard
Cześć Tadziu

To bardzo ciekawe spostrzeżenia. Być możne tak właśnie było w moim przypadku.
W komorze spadochronowej było bardzo ciasno.
Ta rakieta jest skasowana, więc trzeba rozważyć inne rozwiązanie w kolejnej konstrukcji :)
Nawet Mały zaproponował jego patent z serwomechanizmem.

Re: Loty Grupy Krakowskiej

: czwartek, 10 mar 2016, 18:13
autor: Adam
Pięknie, przyjemne spotkanie choć pogoda mogła być lepsza. Gratulacje dla całej ekipy!
Nostalgia mnie zbiera, że już mnie nie ma na Lotach Grupy Krakowskiej... :cry:

Re: Loty Grupy Krakowskiej

: środa, 1 cze 2016, 11:31
autor: ArturroKRK
Cześć :smile: W zeszły czwartek, w Boże Ciało wybraliśmy się na testy na Pustynię Błędowską. Przy okazji testów postanowiłem nagrać start i lądowanie rakiety z mojego drona. Efekt dość ciekawy - takich startów i ujęć na pewno będzie więcej :smile:



https://www.youtube.com/watch?v=UBHMh15DqcM

Re: Loty Grupy Krakowskiej

: środa, 1 cze 2016, 20:43
autor: Piotrek
Genialnie Ci to wyszło! :)

Re: Loty Grupy Krakowskiej

: środa, 1 cze 2016, 21:02
autor: stary Leszek
Uważam, że stosowanie trzyletniej NC to gwarancja problemów.
W domowych warunkach praktycznie nie ma możliwości uzyskać
produktu stabilnego przez tak długi czas.
(trzeba płukać, mielić, gotować, i jeszcze jakieś triki stosowane
w tajemnicy przez wytwórnie)
Ja z uporem stosuje CP, które uważam za bardzo stabilne.
Dostałem próbkę CP z 2003r. nie różniło się od dwuletniego.
Może nie jestem obiektywny, bo na 8 prób NC miałem 2 nieudane,
natomiast wszystkie (ponad 40) prób CP zakończyły się sukcesem.

Re: Loty Grupy Krakowskiej

: piątek, 3 cze 2016, 23:12
autor: robercik
Cześć
ArturroKRK pisze:Cześć :smile: W zeszły czwartek, w Boże Ciało wybraliśmy się na testy na Pustynię Błędowską. Przy okazji testów postanowiłem nagrać start i lądowanie rakiety z mojego drona. Efekt dość ciekawy - takich startów i ujęć na pewno będzie więcej :smile:
Ale czad, przepiękne ujęcia! Chcemy więcej!

pzdr

Re: Loty Grupy Krakowskiej

: sobota, 4 cze 2016, 14:59
autor: jaskiniowiec
Oczywiście trzeba dodać, że to rakieta i start grupy AGH Space Systems. Grupy oczywiście...krakowskiej.