Witam!
Silnik co prawda powstał już kilka lat temu ale jako że jeszcze nie latał to i światło dzienne mało widywał. Ponieważ ma on niebawem napędzać jeden z moich modeli, pojawiła się potrzeba określenia parametrów maszyny zwłaszcza, ze model ma dwa spadochrony, przy czym drugi wyrzucany jest po określonym czasie. W takim układzie bez w miarę poprawnej symulacji lotu mogłoby dojść do lądowania na pilociku, a to jak się domyślacie nie koniecznie dobrze się skończy. Rad niewola trzeba było zmierzyć dziada na aparatach.
Do zdarzenia doszło jakoś w zeszłym tygodniu przy współudziale Ksarda, Jaskiniowca i Kacpra, za co im serdecznie dziękuję. Był to już w sumie trzeci test tego silnika. Coby nie trzymać w napięciu za długo, nitki do tego, na co wszyscy czekają:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=p0FuqqvoN70[/youtube]
chyba ze dwa lata temu...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5rcNg4ESPPc[/youtube]
No i wykresik
W liczbach wyszło 428 Ns impulsu całkowitego co daje Iw około 102 s. Do przełknięcia zważywszy, że napędzany był toffi: saletra-sorbitol-cukier: 65-20-15 (w sumie 420 gramów) przy nieszczególnym zmieleniu składników oraz pewnej zawartości wilgoci.
Niebawem zrehabilituję się i wrzucę jakąś fotkę, na razie nie mam na stanie
Pozdrawiam!
Templar
- KSard
- Supersonic PROFI
- Posty: 1499
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Templar
Witam
Pozwoliłem sobie na wyręczenie Cię w tej kwestii
Romantyczny obraz pracy silnika podczas wschodu Księżyca w pełni (patrz lewy górny róg).
Wg mojej opinii za kształt wykresu odpowiada bardziej nierównomierne odpalanie powierzchni czołowych ziaren niż słaby inhibitor. Choć rzeczywiście widać było szczątki inhibitora opuszczające silnik.
Pozwoliłem sobie na wyręczenie Cię w tej kwestii
Romantyczny obraz pracy silnika podczas wschodu Księżyca w pełni (patrz lewy górny róg).
Wg mojej opinii za kształt wykresu odpowiada bardziej nierównomierne odpalanie powierzchni czołowych ziaren niż słaby inhibitor. Choć rzeczywiście widać było szczątki inhibitora opuszczające silnik.