Templar

Adam
Supersonic PROFI
Posty: 395
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia

Templar

Post autor: Adam »

Witam!

Silnik co prawda powstał już kilka lat temu ale jako że jeszcze nie latał to i światło dzienne mało widywał. Ponieważ ma on niebawem napędzać jeden z moich modeli, pojawiła się potrzeba określenia parametrów maszyny zwłaszcza, ze model ma dwa spadochrony, przy czym drugi wyrzucany jest po określonym czasie. W takim układzie bez w miarę poprawnej symulacji lotu mogłoby dojść do lądowania na pilociku, a to jak się domyślacie nie koniecznie dobrze się skończy. Rad niewola trzeba było zmierzyć dziada na aparatach.
Do zdarzenia doszło jakoś w zeszłym tygodniu przy współudziale Ksarda, Jaskiniowca i Kacpra, za co im serdecznie dziękuję. Był to już w sumie trzeci test tego silnika. Coby nie trzymać w napięciu za długo, nitki do tego, na co wszyscy czekają:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=p0FuqqvoN70[/youtube]
chyba ze dwa lata temu...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5rcNg4ESPPc[/youtube]

No i wykresik

Obrazek

W liczbach wyszło 428 Ns impulsu całkowitego co daje Iw około 102 s. Do przełknięcia zważywszy, że napędzany był toffi: saletra-sorbitol-cukier: 65-20-15 (w sumie 420 gramów) przy nieszczególnym zmieleniu składników oraz pewnej zawartości wilgoci.

Niebawem zrehabilituję się i wrzucę jakąś fotkę, na razie nie mam na stanie :???:

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: robercik »

Cześć

Praca efektowna, ale wykres nieładny.

Stawiam na zbyt słaby inhibitor.

Jak masz miejsce na dodatkową farbę to smaruj :D



pzdr
Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1499
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Templar

Post autor: KSard »

Witam

Pozwoliłem sobie na wyręczenie Cię w tej kwestii :wink:

Obrazek



Romantyczny obraz pracy silnika podczas wschodu Księżyca w pełni (patrz lewy górny róg).

Wg mojej opinii za kształt wykresu odpowiada bardziej nierównomierne odpalanie powierzchni czołowych ziaren niż słaby inhibitor. Choć rzeczywiście widać było szczątki inhibitora opuszczające silnik.
ODPOWIEDZ