silnik AKST02.1

Awatar użytkownika
grzesiekb26
**
Posty: 43
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

silnik AKST02.1

Post autor: grzesiekb26 » sobota, 28 sie 2010, 11:10

Witam.
Jak za pewnie niektórzy wiedzą jestem w trakcie budowy modelu Thunder i w związku z tym powstała Amatorska Konstrukcja Silnika Thunder 02.1.


Silnik został wykonany z rurki 1 cal Nibco

Paliwo dwa ziarna KNOSAL(65/35)

Ziarno paliwa:

średnica - 25mm

wysokość - 70mm

kanał - 5mm

waga - no tu niestety się nie popisałem bo wydawało się że zapisałem.... (wydawało)

powierzchnia zainhibitowana tylko na ściankach bocznych.

Średnica krytyczna - Kn80

Odpalenie silnika nastąpiło poprzez lont


Według zarejestrowanego wskazania manometru na hamowni uzyskałem ciśnienie 2,4 bara co w przeliczeniu dało mi 230,64N (23,52kg) nacisku. Niestety nagranie manometru jest wykonane telefonem stąd też odczyt nie jest miarodajny

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NSsVJDU_pqM[/youtube]

Pozdrawiam.

Grzesiek

Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2300
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jaskiniowiec » sobota, 28 sie 2010, 12:49

No nieźle. Praca silnika krótka, więc możliwe że ciąg była naprawdę spory. Dość dopracowana próba, w końcu na hamowni. Dobrze to wróży całemu projektowi.

Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: robercik » sobota, 28 sie 2010, 21:56

Cześć

Cieszę się że następny forumowicz używa hamowni :D

Jednak test pokazuje że silnik nie spalił się prawidłowo.

Ciąg wkręcił się na maxa i opadł. Tak nie powinien pracować silnik.

Błąd jest w wymiarach bloków przy których spalanie jest bardzo progresywne.

Czy zasymulowałeś w SRM przebieg zacisku?

Powinieneś wykonać 4 bloki mniej więcej o połowę krótsze, wówczas Twój silnik zagada jak trzeba i będziesz mógł w pełni wykorzystać parametry korpusu.

Przelicz proszę wymiary bloków dla uzyskania odpowiedniego przebiegu zacisku.

Czekamy na następny test.



pzdr

Awatar użytkownika
grzesiekb26
**
Posty: 43
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Post autor: grzesiekb26 » sobota, 28 sie 2010, 22:39

Dzięki Robercie za cenne uwagi. Niestety nie wpadłem na pomysł symulacji dla 4 bloków paliwa jako, że mam jeszcze bardzo małe doświadczenie w tej dziedzinie ;)Przebieg sprawdzałem w SRM i na jego podstawie starałem się zbudować silnik testowy, a przy okazji chciałem sprawdzić działanie hamowni hydraulicznej, która uważam sprawdziła się całkiem nieźle( poza tym, że wygląda mi jej praca na to, jak by tłok początkowo miał opór który raptownie ustępuje, gdzie w związku z tym następuje gwałtowny skok wskazania manometru) Następny silnik, który prawdopodobnie będę kręcił jutro jak spotkanie ASG nie wypali, zrobię na 4 blokach paliwa dla tej samej długości korpusu i Kn w oparciu o SRMa i porównam parametry z hamowni oraz SRM. Samą konstrukcję hamowni opiszę w odpowiednim dziale jako, że jest bardzo tania i prosta w wykonaniu, gdzie dosłownie każdy będzie w stanie sobie taką sprawić i przeprowadzać orientacyjne testy :wink:



Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: robercik » niedziela, 29 sie 2010, 11:13

W geometrii paliwa typu "beates" właściwie symuluje się spalanie jednego bloku (przynajmniej w SRM, większa ilość bloków jest traktowana tylko jako zwielokratnianie powierzchni pierwszego bloku).

Zatem należy dobrać odpowiednio wysokość pojedynczego bloku (skoro średnice masz ustalone formą).
4 bloki podałem "na oko", trzeba dokładnie obliczyć jaka powinna być wysokość, na pewno nie 75mm. Policz, podaj wymiary a ja to zweryfikuję.
Jeśli bloki będą zbyt krótkie otrzymasz degresywną charakterystykę spalania co także jest niekorzystne pod względem wykorzystania możliwości korpusu.

Co do manometru uważam że zadziałał ok.
Zawsze jest pewien próg czułości o którym piszesz (minimalne ciśnienie niezbędne do uruchomienia wskazówki) natomiast nie mam mowy o jakimś oporze który powstrzymywałby wskazówkę aby ją nagle puścić w ruch.

Manometr pokazał prawidłowo, to silnik spalił się niedobrze.
pzdr

Awatar użytkownika
grzesiekb26
**
Posty: 43
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Post autor: grzesiekb26 » niedziela, 29 sie 2010, 19:55

Według mojej interpretacji wykonałem następujące obliczenia gdzie parametry ziarna paliwa wyglądają następująco :
  • Dc- 26mm
  • Do- 25mm (taką mam formę)
  • do- 10mm (zwiększyłem z 5mm)
  • Lo- 45mm (zmniejszyłem z 70mm)
  • Powierzchnia zewnętrzna ziarna - inhibitowana
  • Końcówki - nie inhibitowane ( docelowo zostawiam nie inhibitowane ponieważ w zaprezentowanym silniku też nie były )
Pozdrawiam :smile:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości