PTR1 - Pierwsza rakieta Polskiego Towarzystwa Rakietowego

Polskie Towarzystwo Rakietowe - wstąp i legalnie odpalaj Rakiety Dużej Mocy
Awatar użytkownika
Kacper
Supersonic PROFI
Posty: 799
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków/Gdynia

Re: PTR1 - Pierwsza rakieta Polskiego Towarzystwa Rakietowego

Post autor: Kacper » środa, 30 sty 2019, 00:05

Przyczyn pierdzenia - niestabilności silnika jest mnóstwo. Raczej bym zapytał dlaczego niektóre silniki pracują stabilnie. :)
W tym przypadku myślę że niestabilność była wywołana zbyt niską różnicą ciśnień miedzy komorą spalania a zbiornikiem, wtedy dochodzi o rezonansu miedzy komorą spalania a zbiornikiem właśnie na takich niskich częstotliwościach. Podczas testów statycznych tego silnika mieliśmy temperatury powyżej 20 stopni C. Teraz było poniżej zera a podtlenek miał wystarczająco czasu żeby wystygnąć. Dodatkowo mamy tutaj wtrysk jednopunktowy, ma średnicę aż 5mm co dodatkowo ułatwia przebiciom ciśnienia wstecz. Dysza ma 15mm więc stosunek powierzchni na poziomie 9 co też jest dość niską wartością.
Żeby ustabilizować pracę silnika trzeba zwiększyć spadek ciśnienia na wtrysku. Najprościej to osiągnąć utrzymując odpowiednio wysoką temperaturę zbiornika. Konstrukcyjnie można to osiągnąć rozwiercając dyszę lub zmniejszając średnicę wtrysku.

Awatar użytkownika
tadeusz
PROFI
Posty: 289
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Poznań

Re: PTR1 - Pierwsza rakieta Polskiego Towarzystwa Rakietowego

Post autor: tadeusz » środa, 30 sty 2019, 12:02

W moim przypadku wtrysk miał fi2,5 a dysza fi10/stosunek 16/,kanał fi12x150mm a ziarnem była parafina z żywicą 60/40.
Pogoda była słoneczna i mogło być ponad 20st.C

Shagr
**
Posty: 46
Rejestracja: wtorek, 19 cze 2018, 09:10

Re: PTR1 - Pierwsza rakieta Polskiego Towarzystwa Rakietowego

Post autor: Shagr » poniedziałek, 4 lut 2019, 22:46


ODPOWIEDZ