Siarka+Cynk
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Witam!
http://img6.imageshack.us/my.php?image=zns.jpg
Rozcięty silniczek. W środku było sporo pozostałości przypominających żużel - twarde i porowate. Jednak dysza uległa większej erozji niż było to widać z zewnątrz bo wypełniła się nagarem do początkowej średnicy.
Dzisiejszy test się nie powiódł gdyż masa zapłonowa nie odpaliła silnika. A spodziewałem się, że na świeżym cynku będzie łatwiej odpalało.
http://img6.imageshack.us/my.php?image=zns.jpg
Rozcięty silniczek. W środku było sporo pozostałości przypominających żużel - twarde i porowate. Jednak dysza uległa większej erozji niż było to widać z zewnątrz bo wypełniła się nagarem do początkowej średnicy.
Dzisiejszy test się nie powiódł gdyż masa zapłonowa nie odpaliła silnika. A spodziewałem się, że na świeżym cynku będzie łatwiej odpalało.
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jak to leciało ?? Jak masz strzelać to strzelaj, a nie gadasz.
Trochę trwało zanim się zebrałem, no ale zebrałem się i ... strzeliłem
Temat paliw opartych na siarce i cynku , mimo iż to bardzo widowiskowe paliwa, traktowany był trochę po macoszemu. Postanowiłem więc podjąc się tego tematu.
Jako że nie jestem człowiekiem który wyważa otwarte drzwi, najpierw przejrzałem conajmniej setkę stron w sieci i bazując na pracach Vlaamse Raket Organisatie, rozpocząłem prace nad silnikiem który mógłby napędzać moje mini-rakietki
No i pierwsze koty za płoty
Silnik - standardowa konstrukcja alu SRWU-MINI
Masa silnika - 90g
Inhibitor -5g
Masa paliwa -100g
Paliwo uformowane w papieros długości 120mm, średnica 19mm. Kanał 40mm śred 4mm w celu wprowadzenia zapłonnika. Paliwo odlewane.
Skład paliwa:
65Zn - cynk oczyszczony od slu_1982(miejsce pochodzenia: robercik) - dzięki i jednemu i drugiemu
25S - standard drobny pył
10Al - pyliste pasywowane
Jak na mały silniczek kita imponująca - ponad metr przy calowym silniczku
Film z testu
http://www.youtube.com/watch?v=fhOr64wOTXY
Trochę kichania na początku. Obserwując film można zauważyć że dopiero prawie po sekundzie ciśnienie wyrzuciło kable zapłonnika z jakimiś dopalającymi się resztkami. Podejrzewam ze dopiero po zawężeniu dyszy przez nagar rozpoczęła się włąściwa praca silnika. Nagar dość trudny do odłupania, trzeba uważać by nie uszkodzić dyszy. Zawężenie dyszy z 4mm do 2.8 mm
Inhibitor papierowy - papier kredowy mat - przeszedł próbę (prawie )
Kolejne próby przeprowadzone zostaną przy większym zacisku i bez kanału. Być może przy wyższym ciśnieniu nagar nie będzie się tam mocno odkładał.
Trochę trwało zanim się zebrałem, no ale zebrałem się i ... strzeliłem
Temat paliw opartych na siarce i cynku , mimo iż to bardzo widowiskowe paliwa, traktowany był trochę po macoszemu. Postanowiłem więc podjąc się tego tematu.
Jako że nie jestem człowiekiem który wyważa otwarte drzwi, najpierw przejrzałem conajmniej setkę stron w sieci i bazując na pracach Vlaamse Raket Organisatie, rozpocząłem prace nad silnikiem który mógłby napędzać moje mini-rakietki
No i pierwsze koty za płoty
Silnik - standardowa konstrukcja alu SRWU-MINI
Masa silnika - 90g
Inhibitor -5g
Masa paliwa -100g
Paliwo uformowane w papieros długości 120mm, średnica 19mm. Kanał 40mm śred 4mm w celu wprowadzenia zapłonnika. Paliwo odlewane.
Skład paliwa:
65Zn - cynk oczyszczony od slu_1982(miejsce pochodzenia: robercik) - dzięki i jednemu i drugiemu
25S - standard drobny pył
10Al - pyliste pasywowane
Jak na mały silniczek kita imponująca - ponad metr przy calowym silniczku
Film z testu
http://www.youtube.com/watch?v=fhOr64wOTXY
Trochę kichania na początku. Obserwując film można zauważyć że dopiero prawie po sekundzie ciśnienie wyrzuciło kable zapłonnika z jakimiś dopalającymi się resztkami. Podejrzewam ze dopiero po zawężeniu dyszy przez nagar rozpoczęła się włąściwa praca silnika. Nagar dość trudny do odłupania, trzeba uważać by nie uszkodzić dyszy. Zawężenie dyszy z 4mm do 2.8 mm
Inhibitor papierowy - papier kredowy mat - przeszedł próbę (prawie )
Kolejne próby przeprowadzone zostaną przy większym zacisku i bez kanału. Być może przy wyższym ciśnieniu nagar nie będzie się tam mocno odkładał.
Dżin nerwowy bo chyba trochę przesadziłem z zapłonem. Zapalnik ok 40 mm i śred 4mm wpakowałem w kanał o mniej więcej podobnych rozmiarach i najprawdopodobniej odpalenie go spowodowało popękanie bloku. Stąd ta dziwna praca na początu. Póżniejsze przebłyski płomienia mogły być spowodowane nierówną gęstością na dnie silnika. JAkby nie było to pierwsza moja próba odlewania, więc i o błędy łatwo. Po kolei będę starał się je eliminować.
Co do aluminium to miało właściwie za zadanie przyspieszyć spalanie paliwa. Jednak ze względu na dużą ilość nagaru będę szukał jakiegoś zamiennika ewentualnie zwiększę ilość cynku w paliwie.
Tego cynku od Ciebie jeszcze nie czyściłem, wykorzystałem cynk od slu_1982, pochodzący również od Ciebie. W jaki sposób go czyścił nie wiem. Albo sam się pochwali, albo go podpytam.
Co do aluminium to miało właściwie za zadanie przyspieszyć spalanie paliwa. Jednak ze względu na dużą ilość nagaru będę szukał jakiegoś zamiennika ewentualnie zwiększę ilość cynku w paliwie.
Tego cynku od Ciebie jeszcze nie czyściłem, wykorzystałem cynk od slu_1982, pochodzący również od Ciebie. W jaki sposób go czyścił nie wiem. Albo sam się pochwali, albo go podpytam.