Pomoc z silnikiem na paliwo stałe

Skład wykonanie itp...
Awatar użytkownika
tasiuvq
**
Posty: 50
Rejestracja: sobota, 21 gru 2019, 12:14

Pomoc z silnikiem na paliwo stałe

Post autor: tasiuvq »

Witam. Jest to mój pierwszy post. Mam 12lat i od 4tyg. zajmuje się rakietami.
Zbudowałem nawet mój pierwszy silnik na paliwo stałe. Odpalił.
Niby działa, ale chciałbym go udoskonalić. Zbudowałem go tak:

1. Do miedzianej rurki o średnicy 2,5cm wsypałem żwirek dla kota. Tak 1/4 rurki (po ubiciu)
2. Ubijam żwirek.
3. Dosypuje 2/4 rurki paliwa (65% KNO3 i 35% Cukier puder)
4. Ubijam paliwo.
5. Powtarzam krok nr. 1
6. Wiercę dysze ok. 3mm i kanał (tak z 1/3 części z paliwem)

Czy dałoby się jakoś ten silnik ulepszyć. Aha czas palenia ok. 6s
Proszę o szybką odpowiedź.
qwertyalfa
****
Posty: 165
Rejestracja: niedziela, 16 cze 2019, 11:27
Kontakt:

Re: Pomoc z silnikiem na paliwo stałe

Post autor: qwertyalfa »

Pomóc może:
1. Kanał w paliwie przewierć na całą długość bloku paliwa
2. Do mieszanki paliwowej dodaj 2% masy czerwonego tlenku żelaza (rdzy)
3. Wydaje mi się, że żwirku jest trochę za dużo
4. Jeśli silnik ma być jednorazowy, obudowę zrób z PCV, powinno być lżejsze

Wydaje mi się, że te zabiegi poprawią osiągi silnika.
Awatar użytkownika
tasiuvq
**
Posty: 50
Rejestracja: sobota, 21 gru 2019, 12:14

Re: Pomoc z silnikiem na paliwo stałe

Post autor: tasiuvq »

qwertyalfa pisze: sobota, 21 gru 2019, 17:50 Pomóc może:
1. Kanał w paliwie przewierć na całą długość bloku paliwa
2. Do mieszanki paliwowej dodaj 2% masy czerwonego tlenku żelaza (rdzy)
3. Wydaje mi się, że żwirku jest trochę za dużo
4. Jeśli silnik ma być jednorazowy, obudowę zrób z PCV, powinno być lżejsze

Wydaje mi się, że te zabiegi poprawią osiągi silnika.
Dzięki :D Żwirek zastąpiłem betonem. Wywiercę kanał i dam mniejszą dyszę oraz dodam rdzę. Strona z dyszą będzie z batonu a "korek" z żwirku.
Zastanawiam się też jak zmierzyć ciąg.
qwertyalfa
****
Posty: 165
Rejestracja: niedziela, 16 cze 2019, 11:27
Kontakt:

Re: Pomoc z silnikiem na paliwo stałe

Post autor: qwertyalfa »

Ciąg mierzy się hamownią. Jeżeli nie jest ci potrzebny wykres ciągu od czasu, najprostszą hamownię możesz zrobić z wagi i ustawić obok kamerkę. Po zakończonym teście silnika oglądasz nagranie i znajdujesz maksymalne wskazanie wagi - jest to maksymalny ciąg silnika. Jeżeli chcesz obliczyć średni ciąg dzielisz nagranie na równe odstępy czasu (ale tylko tam, gdzie silnik pracuje) i zapisujesz wskazania z każdego takiego odcina. Na koniec wyliczasz średnią i gotowe. Oczywiście jest to najprostszy sposób, bardziej zaawansowane hamownie przekazują dane do komputera i z tego powstaje wykres. Jeżeli zastosujesz metodę z dzieleniem nagrania, to też możesz narysować wykres, ale będzie mniej dokładny.

WAŻNE:
1. Waga musi być wytarowana, by wynik był prawidłowo mierzony, bez wliczania w to masy obudowy silnika.
2. Im więcej paliwa z silnika się wypala, tym mniej dokładny będzie wynik, ponieważ masa silnika spada.
3. Musisz bardzo solidnie zamocować silnik, by nie odleciał, ponieważ swobodnie lecący silnik możne narobić wiele szkód i zranić człowieka.
ODPOWIEDZ