ANAPAL
No piękną swieczkę postawiliście wszystkim poległym rakietowcom i kosmonautom !
Protuberencje, to mała miki - faktycznie tak jakby gazy wylotowe zapalały się po opuszczeniu dyszy i przechłodzeniu. Silnik ciągnął stabilnie, a te cholerne testy na hamowni powodują jedyne to, że ma sie niedosyt po pięknie wykonanym i widowiskowym teście
Swoją drogą, teoria o powolnym rozpalaniu powierzchni czołowych bardzo mnie przekonuje. Ciekawe jak by wyszedł test na jednym ziarnie degresywnym - np. prostopadłościanie.
Protuberencje, to mała miki - faktycznie tak jakby gazy wylotowe zapalały się po opuszczeniu dyszy i przechłodzeniu. Silnik ciągnął stabilnie, a te cholerne testy na hamowni powodują jedyne to, że ma sie niedosyt po pięknie wykonanym i widowiskowym teście
Swoją drogą, teoria o powolnym rozpalaniu powierzchni czołowych bardzo mnie przekonuje. Ciekawe jak by wyszedł test na jednym ziarnie degresywnym - np. prostopadłościanie.
- KSard
- Supersonic PROFI
- Posty: 1499
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No, chyba osiągniecie celu jest już bliskie.
Faktycznie, dobra, równa praca.
Zwiększenie zawartości nadchloranu amonu w paliwie przyniosło pozytywny skutek.
Tylko już nie idźcie tą drogą, bo zrobicie APAN
Nie- to oczywiście żart. Liczy się efekt końcowy i finanse.
Paliwo zapowiada się fajne, choć nie łatwe w produkcji i eksploatacji. Najbardziej martwi mnie wysokie ciśnienie pracy. Do celów modelarskich to, to nie jest, ale do ataku na 10 km jak najbardziej.
Faktycznie, dobra, równa praca.
Zwiększenie zawartości nadchloranu amonu w paliwie przyniosło pozytywny skutek.
Tylko już nie idźcie tą drogą, bo zrobicie APAN
Nie- to oczywiście żart. Liczy się efekt końcowy i finanse.
Paliwo zapowiada się fajne, choć nie łatwe w produkcji i eksploatacji. Najbardziej martwi mnie wysokie ciśnienie pracy. Do celów modelarskich to, to nie jest, ale do ataku na 10 km jak najbardziej.
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Ha na początku tematu pisałem że jak się weźmie 60% AN i 10% AP to wychodzi w zasadzie APAN5
Co do ciśnienia to ANAPAL6 na KD działa poprawnie przy 4 MPa, nie ma więc problemu wykonać silnik w rurce PCV. Jednak impuls właściwy w takich warunkach to zaledwie 170s.
Mamy już 16% Al, gdy ANAPAL nie osiągnie 200s w interesującym nas zakresie ciśnień (w okolicy 10MPa) będziemy dodawać niestety AP.
Dzisiaj spaliliśmy skład nr 10 katalizowany KD. Efekt - jak zwykle pod górkę, padł więc ostatni bastion jeśli chodzi o doszukiwanie się przebiegu wykresów w składzie paliwa
Pora zaciskać degresywne bloki, wcierać termit w czoła, kombinować segmentowe zapalniki
pzdr
Co do ciśnienia to ANAPAL6 na KD działa poprawnie przy 4 MPa, nie ma więc problemu wykonać silnik w rurce PCV. Jednak impuls właściwy w takich warunkach to zaledwie 170s.
Mamy już 16% Al, gdy ANAPAL nie osiągnie 200s w interesującym nas zakresie ciśnień (w okolicy 10MPa) będziemy dodawać niestety AP.
Dzisiaj spaliliśmy skład nr 10 katalizowany KD. Efekt - jak zwykle pod górkę, padł więc ostatni bastion jeśli chodzi o doszukiwanie się przebiegu wykresów w składzie paliwa
Pora zaciskać degresywne bloki, wcierać termit w czoła, kombinować segmentowe zapalniki
pzdr
- KSard
- Supersonic PROFI
- Posty: 1499
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Wychodzicie na prostą
Cieszę się podwójnie z udanej próby. Mam bowiem satysfakcję, iż moja sugestja co do zmiany geometrii paliwa, wpłynęła pozytywnie na pracę silnika.
Bardzo ładny wykres przy fajnym ciśnieniu!
Teraz koniecznie należałoby w kolejnych testach potwierdzić uzyskany wynik.
Czy zapłon zrealizowaliście podobnie jak poprzednio, tzn. z użyciem korka silikonowego?
Cieszę się podwójnie z udanej próby. Mam bowiem satysfakcję, iż moja sugestja co do zmiany geometrii paliwa, wpłynęła pozytywnie na pracę silnika.
Bardzo ładny wykres przy fajnym ciśnieniu!
Teraz koniecznie należałoby w kolejnych testach potwierdzić uzyskany wynik.
Czy zapłon zrealizowaliście podobnie jak poprzednio, tzn. z użyciem korka silikonowego?
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Cześć
Faktycznie napisałem że nie zastosowaliśmy żadnych technik wspomagających zapłon, ale korek silikonowy był. Na dno silnika sięgał jak zwykle drut telefoniczny z opornikiem na karmelku. Drut został zasilikonowany w przekroju krytycznym gdzieś tak do 1/4 kielicha wylotowego.
Zapłon był nijaki - korek został wyrzucony już przez spalenie 0,5g karmelka na oporniku. Potem długo syczał knosal i w końcu piękne strome wejście na obroty.
Przy tak niskim ciśnieniu płomień był identyczny jak w dwóch pierwszych próbach Ksarda z APAN4 - czyli dosyć niski i szeroki (w porównaniu do płomienia silnika Strieły 7).
Mam też jeszcze jedną bardzo istotną informację. Opazało się że alluminium malarskie płatkowe na stearynie tak naprawdę jest to alluminium do produkcji gazobetonu. Produkcją zajmuje się firma http://www.libra-met.pl/index.php?dzial=23&art=47 .
Dlaczego o tym piszę? Alluminium płatkowe zawiera do 89% Al, 1,5% zanieczyszczeń, 9,5% stearyny lub czegoś podobnego.
Oznacza to że odważając 10% Al tak naprawdę wprowadzamy do paliwa tylko około 90% Al
pzdr
Faktycznie napisałem że nie zastosowaliśmy żadnych technik wspomagających zapłon, ale korek silikonowy był. Na dno silnika sięgał jak zwykle drut telefoniczny z opornikiem na karmelku. Drut został zasilikonowany w przekroju krytycznym gdzieś tak do 1/4 kielicha wylotowego.
Zapłon był nijaki - korek został wyrzucony już przez spalenie 0,5g karmelka na oporniku. Potem długo syczał knosal i w końcu piękne strome wejście na obroty.
Przy tak niskim ciśnieniu płomień był identyczny jak w dwóch pierwszych próbach Ksarda z APAN4 - czyli dosyć niski i szeroki (w porównaniu do płomienia silnika Strieły 7).
Mam też jeszcze jedną bardzo istotną informację. Opazało się że alluminium malarskie płatkowe na stearynie tak naprawdę jest to alluminium do produkcji gazobetonu. Produkcją zajmuje się firma http://www.libra-met.pl/index.php?dzial=23&art=47 .
Dlaczego o tym piszę? Alluminium płatkowe zawiera do 89% Al, 1,5% zanieczyszczeń, 9,5% stearyny lub czegoś podobnego.
Oznacza to że odważając 10% Al tak naprawdę wprowadzamy do paliwa tylko około 90% Al
pzdr
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Zacisk 600
Cześć
Dzisiaj jeden z ostatnich testów paliwa ANAPAL mających na celu zbadanie paliwa pod kątem ciśnienia pracy.
Skończyło się poprzednie alu i zmieniliśmy na nowy sort superpylisty. Huknęło conamniej jak ten KNOSAL ostatnio. Dobrze że wystarczyło zakresu hamowni i manometru
Wygląda na to że Al nadaje najważniejsze cechy mieszance paliwowej...
pzdr
Dzisiaj jeden z ostatnich testów paliwa ANAPAL mających na celu zbadanie paliwa pod kątem ciśnienia pracy.
Skończyło się poprzednie alu i zmieniliśmy na nowy sort superpylisty. Huknęło conamniej jak ten KNOSAL ostatnio. Dobrze że wystarczyło zakresu hamowni i manometru
Wygląda na to że Al nadaje najważniejsze cechy mieszance paliwowej...
pzdr
-
- Podniebny Filmowiec
- Posty: 109
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: lublin