Silnik z rury PVC.

Czyli serca naszych niebolotów !
Awatar użytkownika
verex
Supersonic PROFI
Posty: 720
Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
Kontakt:

Re: Silnik z rury PVC.

Post autor: verex » środa, 23 wrz 2020, 20:33

Robercik kiedyś dobrze opisał konstrukcję takiego silnika na rurce PCV: http://forum.rakiety.org.pl/viewtopic.p ... t=149#p757 Niestety teraz widzę, że nie ma tam już zdjęć na których było to widoczne.

Starczy heat gun albo mocniejsza suszarka do włosów. Generalnie celem tego rozwiązania jest nie tyle uszczelnienie dyszy, co zapobiegnięcie jej wypluciu pod wpływem ciśnienia. Chodzi o zmniejszenie średnicy rurki na końcu poprzez jej ściśnięcie (np na rdzeniu) kiedy jest nagrzana i plastyczna.
Zapukaliśmy nieśmiało do bram kosmosu...

Near Space Technologies
www.nearspace.tech

Awatar użytkownika
U.S. air force
***
Posty: 113
Rejestracja: czwartek, 23 sty 2020, 09:29
Lokalizacja: Lauterhagen

Re: Silnik z rury PVC.

Post autor: U.S. air force » środa, 23 wrz 2020, 20:41

Kacper kiedyś podrzucił kopie strony jest tam kilka zdjęć konstrukcji robercika
https://web.archive.org/web/20120225224 ... ic149.html
Nie wiem jaka broń będzie użyta w trzeciej wojnie światowej, ale czwarta będzie na kije i kamienie.-Albert
Einstein

Ganji
*
Posty: 12
Rejestracja: środa, 16 wrz 2020, 13:12

Re: Silnik z rury PVC.

Post autor: Ganji » środa, 23 wrz 2020, 20:51

A ja się zacząłem zastanawiać jak wylać dysze juz w rurze kiedy mialem zamiar również zatyczkę zrobic z cx-5 a przeciez do środka musze wsadzić ziarna ://

Awatar użytkownika
adamhog
**
Posty: 35
Rejestracja: piątek, 2 sie 2019, 21:51
Lokalizacja: Kraków

Re: Silnik z rury PVC.

Post autor: adamhog » środa, 23 wrz 2020, 21:09

KNSB ma jeszcze kilka ciekawych cech w stosunku do "normalnego" karmelu:
- higroskopijność,
- utrudniony zapłon,
- lepsze parametry mechaniczne
Dobrze dodać odrobinę szamponu do mieszanki i odpędzić wodę - sorbitol bywa sprzedawany jako hydrat.
Zdjęcia poniżej chyba rozwiewają wszelkie wątpliwości. Połączenie PVC-cement jest ułatwione dzięki zmatowieniu powierzchni grubym papierem ściernym. Ale stałopaliwówki są passe :wink:.
SR0.jpg
Izolacja termiczna z preszpanu
SR0.jpg (595.84 KiB) Przejrzano 1021 razy
SR1.jpg
dystans
SR1.jpg (210.09 KiB) Przejrzano 1021 razy
SR2.jpg
uszczelnienie
SR2.jpg (224.69 KiB) Przejrzano 1021 razy
SR3.jpg
SR3.jpg (285.03 KiB) Przejrzano 1021 razy

Awatar użytkownika
adamhog
**
Posty: 35
Rejestracja: piątek, 2 sie 2019, 21:51
Lokalizacja: Kraków

Re: Silnik z rury PVC.

Post autor: adamhog » środa, 23 wrz 2020, 21:18

Dyszę najwygodniej odlać korzystając z przyrządu centrującego podkładki i nadającego profil de Lavala. Nie trzeba chyba nadmieniać że takie narzędzie można wydrukować 3D.
Załączniki
SR6.jpg
SR6.jpg (184.74 KiB) Przejrzano 1019 razy
SR5.jpg
SR5.jpg (357.83 KiB) Przejrzano 1019 razy
SR4.jpg
SR4.jpg (171.32 KiB) Przejrzano 1019 razy

Awatar użytkownika
verex
Supersonic PROFI
Posty: 720
Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
Kontakt:

Re: Silnik z rury PVC.

Post autor: verex » środa, 23 wrz 2020, 22:23

U.S. air force pisze:
środa, 23 wrz 2020, 20:41
Kacper kiedyś podrzucił kopie strony jest tam kilka zdjęć konstrukcji robercika
https://web.archive.org/web/20120225224 ... ic149.html
Dzięki, faktycznie widać fotki na archiwach. Jest jeszcze kilka innych ciekawych wątków sprzed lat wartych chyba odświeżenia.
adamhog pisze:
środa, 23 wrz 2020, 21:09
Ale stałopaliwówki są passe :wink:.
O nie, moim zdaniem nic nie zastąpi starego dobrego karmelka. Głównie za sprawą łatwego i szybkiego wykonania :D
Zapukaliśmy nieśmiało do bram kosmosu...

Near Space Technologies
www.nearspace.tech

Ganji
*
Posty: 12
Rejestracja: środa, 16 wrz 2020, 13:12

Re: Silnik z rury PVC.

Post autor: Ganji » środa, 23 wrz 2020, 22:24

adamhog pisze:
środa, 23 wrz 2020, 21:09
KNSB ma jeszcze kilka ciekawych cech w stosunku do "normalnego" karmelu:
- higroskopijność,
- utrudniony zapłon,
- lepsze parametry mechaniczne
Dobrze dodać odrobinę szamponu do mieszanki i odpędzić wodę - sorbitol bywa sprzedawany jako hydrat.
Zdjęcia poniżej chyba rozwiewają wszelkie wątpliwości. Połączenie PVC-cement jest ułatwione dzięki zmatowieniu powierzchni grubym papierem ściernym. Ale stałopaliwówki są passe :wink:.
SR0.jpg
SR1.jpg
SR2.jpg
SR3.jpg
najbardziej właśnie zastanawia mnie jak to wlałeś nie oblewając ziaren ? jakaś podkładka pod cement ?

Ganji
*
Posty: 12
Rejestracja: środa, 16 wrz 2020, 13:12

Re: Silnik z rury PVC.

Post autor: Ganji » środa, 23 wrz 2020, 22:27

widzę właśnie na stronie robercika podkładkę ze sklejki pod cement uszczelnione silikonem
. Dzięki za pomoc :D :D .

Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2378
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Silnik z rury PVC.

Post autor: jaskiniowiec » sobota, 26 wrz 2020, 11:39

Co do większej higroskopijności karmelki sorbitolki -zaiste to prawda, ale...jak się cukrową skarmelizuje na ciut ciemniej, to chyba jest gorzej z higroskopijnością niż sorbitolka.
Dodatkowo nie zalecał bym zbyt mocnego odwadniania sorbitolki, chyba ze faktycznie nałapała dużo wody. Wilgoć zmniejsza kruchość paliwa. Kiedyś robiliśmy test silnika do K1-x z sorbitolki bezwodnej. Krucha jak szło. Był tylko zapłon i .. dżip (czyli jeep)

Awatar użytkownika
adamhog
**
Posty: 35
Rejestracja: piątek, 2 sie 2019, 21:51
Lokalizacja: Kraków

Re: Silnik z rury PVC.

Post autor: adamhog » sobota, 26 wrz 2020, 18:30

Odnoszę wrażenie że sorbitolka w pewnych warunkach przechodzi przejście fazowe - powstaje bardzo krucha, porowata masa. Przechowywanie w warunkach umiarkowanej 50-70% wilgotności jest ok. Potwierdzam że wysuszenie zupełnie na pieprz może skutkować CATO, woda działa jak plastyfikator.

ODPOWIEDZ