Silniki tandemowe.

Czyli serca naszych niebolotów !
tadeusz
PROFI
Posty: 396
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Poznań

Silniki tandemowe.

Post autor: tadeusz »

Silnik tandemowy lub dwustopniowy to połączenie silnika bez dyszy i obudowy/SBDO-samo paliwo/,który pracuje jako
pierwszy stopień z silnikiem fabrycznym pracującym jako drugi stopień i układ odzysku/silniki fabryczne mają zazwyczaj
opóżniacz i podsypkę do wyrzucania spadochronu lub taśmy/.Silnik tandemowy daje możliwość zrobienia z rakiety jednostopniowej dwustopniowej bez budowy pierwszego stopnia z układem odzysku ponieważ SBDO/pierwszy stopień/wypala
się całkowicie.Do tego cała rakieta ma dużo mniejszą masę od rakiety dwustopniowej,jest mniej pracochłonna a ma podobne
osiągi.
Do budowy silnika tandemowego użyłem silnika fabrycznego klasy A typu PSN 5-4 ośrednicy 12mm,masie 6g oraz własnego
SBDO o tej samej średnicy,masie 8g ,długości 40mm z kanałem fi3x35mm.SBDO na bazie PP i żywicy epoksydowej E5/Z1 o
składzie:8,6gPP/ 1,5g węgla drzewnego/0,4g dwuchromianu potasu/2g żywicy/reszta paliwa może być użyta do testu spalania/.Paliwo było ubite w tulejce salowej o średnicy wewnętrznej 12mm a kanał fi3x35mm uformwany równocześnie
przy pomocy trzpienia stalowego.Przedtem tulejkę i trzpień należy pokryć parafiną lub woskiem pszczelim w benzynie.
Po ubiciu paliwa wyciągnąć z niego trzpień obracając go.Do silnika fabrycznego od strony dyszy ubić warstwę pcz zmielonego i zmieszanego z 10%dekstryny/dekstryna-żółta mączka po zmieszaniu z wodą daje brązowy klej/ a następnie
zwilżonego 2 kroplami wody na gęsta papkę.Odczekać kilka dni aż pcz wyschnie.Następnie na jednym silniku nawinąć i skleić
wikolem rurkę z dwóch warstw grubszego papieru o szerokości 20mm.Po wyschnięciu rurki wkleić do niej z jednej strony
dyszą do środka silnik fabryczny a z drugiej SBDO "dyszą" na zewnątrz.cdn.
tadeusz
PROFI
Posty: 396
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Poznań

Re: Silniki tandemowe.

Post autor: tadeusz »

Trzeba oszczędnie dozować wikol żeby nie zalać pcz bo mógłby się nie uruchomić silnik fabryczny.
SBDO należy odpalać elektrycznie głęboko w kanale bo odpalanie lontem dałoby spalanie czołowe i zero ciągu.
Po wypaleniu SBDO i 1s zwłoki odpali silnik fabryczny a rakieta o masie 40g/np.Emi Sport/może polecieć na wysokość 300m/
sam silnik fabryczny do150m/.
Na zdjęciu od lewej:silnik fabryczny;fabryczny z pcz;2 silniki tandemowe;tulejka i trzpień do SBDO oraz 2silniki o średnicy
16mm.
Silniki tandemowe.
Silniki tandemowe.
IMG_0295mm.JPG (155.54 KiB) Przejrzano 4816 razy
[LiveLeak][/LiveLeak]
ODPOWIEDZ