Silniki hybrydowe by Poznań

Czyli serca naszych niebolotów !
tadeusz
PROFI
Posty: 396
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Poznań

Re: Silniki hybrydowe by Poznań

Post autor: tadeusz »

A oto opis testów 038do 041:

T038
T23,5stC,p54bar,N2O338g.D12,5;W5.Zapłon dobry,huk straszny,diamenty.Ic643Ns;tp2/1,25s;fmax550/570N.
Ziarno:włóknina wiskozowo-poliestrowa zwinięta w rulon fifi37/15x250x955x27gx203g w tym 165,5g parafiny tj.81,5%.
Czoła rulonu żywicowane.Duży ubytek ziarna 101,5g/23%.
Ic/N2O=643:338g=1,9023Ns/g

T039
Temp.i p podobne.N2O299g.D11,5.W5.K15.Zapłon dobry,diamenty,huk trochę mniejszy.Ic496Ns;tp1,5/1s;fmaxponad 500N.
Ziarno:ręcznik papierowy nasączony parafiną fi38/15x200x2100x32g/147g w tym parafiny111g tj.75,7%.
Czola żywicowane.Ubytek ziarna 61,5g tj 17%.
Ic/N2O=496:299=1,6588Ns/g
tadeusz
PROFI
Posty: 396
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Poznań

Re: Silniki hybrydowe by Poznań

Post autor: tadeusz »

T040
Test nieudany z powodu nasączenia klejem otworu wlotowego ziarna wtrysku fi4.A szkoda bo miał to być test obiecujący.

T041
T23st.C;p52bar.D11,7;W5:K12,5.N2O215g.Ic290Ns;fmax 530N;tp1/0,7s.Brak oscylacji.
Ziarno:Parafina/tapeta szklana fi 34/20x200x1205x31g/134g wtym parafiny99g tj.74%.Ubytek ziarna 45,5g tj.17,46%.
Ciąg przerwany przy 200N dalej z dyszy leciała para co widać na filmie?Huk,diamenty,krótka praca.
Ic/N2O=290:215=1,3488Ns/g
Awatar użytkownika
przemo
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 218
Rejestracja: piątek, 25 sty 2013, 19:15
Lokalizacja: Poznań

Re: Silniki hybrydowe by Poznań

Post autor: przemo »

Dzień testowy 09.07.2017

Test042 - brak zapłonu, zrzut gazu
Obrazek
FILM 1
FILM 2

Test043
Obrazek
FILM 1
FILM 2

Test044 - zgasł po piku początkowym, zrzut gazu
Obrazek
FILM 1
FILM 2

Test045 - brak zapłonu, zrzut gazu
Obrazek
FILM 1
FILM 2

Test046
Obrazek
FILM 1
FILM 2

Test047 - chwilowo zblokowana mechanicznie hamownia
Obrazek
FILM 1
FILM 2

Test048 - CATO zbiornika
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
FILM 1
FILM 2
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 27 lut 2023, 15:11 przez przemo, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Silniki hybrydowe by Poznań

Post autor: jaskiniowiec »

Ale co się stało z tym zbiornikiem? Walnął podtlenek?
Awatar użytkownika
przemo
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 218
Rejestracja: piątek, 25 sty 2013, 19:15
Lokalizacja: Poznań

Re: Silniki hybrydowe by Poznań

Post autor: przemo »

Najbardziej podejrzany, moim zdaniem, jest pirozawór "pierwszego typu" (nie "odwrócony") z wielopunktowym wtryskiem o małych otworkach, którymi nie zdołało wylatywać piro w momencie przepalenia. Reszty już się pewnie domyślasz.
Coś więcej napisze pewnie Tadeusz.
wrx
****
Posty: 227
Rejestracja: sobota, 22 lut 2014, 20:15
Lokalizacja: Siedlce

Re: Silniki hybrydowe by Poznań

Post autor: wrx »

Z kond w teście 45 ujemny ciąg? Błąd hamowni?
„Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi” A. Einstein.
tadeusz
PROFI
Posty: 396
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Poznań

Re: Silniki hybrydowe by Poznań

Post autor: tadeusz »

Tak to walnął podtlenek.
Tensometry tak mają.Na ściskanie pokazują w plusie na rozciąganie w minusie.

Test 042:
Silnik hybrydowy 120Ns,82gN2O ziarno PCV fi19/12x100x19,78g;D8;W2,5 odwrócony.
Test nieudany.Otwór wtrysku udrożnił się tylko do fi1mm zamiast 2,5 i przez ok.5s leciał podtlenek nie dając ciągu.

Test043:
Silnik podobny 150Ns;69gN2O zamiast 93g;ziarno włóknina wiskozowo-poliestrowa nasączona żywicą epoks.iparafiną
fi19/10x150x26,68g;Ic127,7Ns;tp0,8/2s;fmax160N;ubytek ziarna 19,5g tj.22% udziału.W2,D8,K10.
Ic/N2O=127,7Ns:69g=1,850Ns/g
Zapłon dobry,dynamiczna praca wypalone prawie całe ziarno do ścianek.Dobrze,że nie daliśmy pełnego zbiornika/mogłoby być 170Ns ale trzeba zmienić ziarno na większe lub oszczędniejsze.
Ostatnio zmieniony sobota, 15 lip 2017, 12:22 przez tadeusz, łącznie zmieniany 1 raz.
tadeusz
PROFI
Posty: 396
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Poznań

Re: Silniki hybrydowe by Poznań

Post autor: tadeusz »

Test044:
Trzeci podobny silnik 150Ns;91gN2O;D8;W2 odwrócony;ziarno guma fi19/10x100x42g.
Zapłon dobry ale ziarno zgasło po 0,15s.Ic17,7Ns;fmax 143N.
To już druga guma,która nie zapaliła się jako ziarno.
Test045:
Silnik H 340Ns z pływającą przegrodą fi40x464;200gN2O:D6,4;W2,5;K10;ziarno sosna fi37x100.
Zapłon dobry ale znowu przytkany wtrysk nie pozwolił uruchomić silnika.Gaz syczał przez 15s.

Test046:
Silnik H240Ns;163gN2O;D8;W4;ziarno PCV fi21,6/12x150x44g;silnik z wewnętrzną komorą spalania.
Zapłon dobry,dynamiczna praca,diamenty.Ic289,2Ns;fmax304N;tp1/2s.Najpierw 67g cieczy potem 87g gazu.
Była to druga próba tego silnika.Pierwsza na FM2016.Z "Błyskawicą" fi82x1576g uzyskał 734m wysokości.
Ubytek ziarna25g tj.12,82% udziału.
Ic/N2O=289,2Ns:165g=1,7527Ns/g.
tadeusz
PROFI
Posty: 396
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Poznań

Re: Silniki hybrydowe by Poznań

Post autor: tadeusz »

Test 047:
Silnik H598;zbiornikfi50x1,2x300/280;D10/25x30st.W3,3;K11;ZiarnoPPfi33/11x200x155g;N2O359g.
Fmax330,8N;tp3,2s.Wykres zbyt płaski żeby mógł być prawdziwy.Śruba popychająca tensometr mogła zachaczyć
o osłonę termiczną tensometru stąd ciągły wykres 260N.Zadziwiająco mały udział ziarna w paliwie bo tylko 20g tj.5,4%.
Aluminiowa dysza bez erozji.Można było dać znacznie mniejsze i lżejsze ziarno.

Test048:
Silnik H313 fi40x1x253/230x184gN2O;ZiarnoPP fi32/21x200x84g z pierścieniową rozpałką wklejoną w kanał o masie 4g.
D10x30st.Wtrysk wielopunktowy Mo 6xfi1,5 a każdy otwór wtryskowy miał 5mm kanał w ziarnie.Otwory były ustawione w kierunku KS natomiast samo ziarno w stronę zbiornika.Zapłon odbywał się od strony KS przez 2 otwory wtryskowe fi1,5
przy pomocy lontu silikonowego.W trakcie wypalania ziarna pirozaworu jeden otwór zarósł nagarem całkowicie pozostałe 5
do fi0,5mm/mosiądz/ i dlatego pękł zbiornik z N2O.Na zdjęciu widać 2 wtryski, po użyciu i nowy.
Oprócz testów silników testowana była również pionowa hamownia oraz odpowietrzniki do zbiorników,które bardzo skracają czas napełniania zbiorników podtlenkiem/śrubki imbusowe M4 z kulką fi2,5mm/.
Ostatnio zmieniony wtorek, 18 lip 2017, 11:42 przez tadeusz, łącznie zmieniany 1 raz.
tadeusz
PROFI
Posty: 396
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Poznań

Re: Silniki hybrydowe by Poznań

Post autor: tadeusz »

Jeszcze 2 zdjęcia:wtryski i odpowietrzniki.
mIMG_0365.JPG
mIMG_0365.JPG (109.91 KiB) Przejrzano 12884 razy
mIMG_0367.JPG
mIMG_0367.JPG (129.83 KiB) Przejrzano 12884 razy
ODPOWIEDZ