Problemy w projektowaniu
Re: Problemy w projektowaniu
Nareszcie ktoś odpowiedzial .
Dzięki
Dzięki
"Gdy nie wiesz, do którego portu płyniesz, żaden wiatr nie jest dobry." Seneka Młodszy
Re: Problemy w projektowaniu
Dlaczego silnik w którym jest mniejsze ciśnienie jest mocniejszy od silnika w którym jest wieksze ?Przecież to nie logiczne.
"Gdy nie wiesz, do którego portu płyniesz, żaden wiatr nie jest dobry." Seneka Młodszy
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Problemy w projektowaniu
A ilość paliwa i gabaryty te same?
Re: Problemy w projektowaniu
No niby się różnily ale ale to troche dziwne
"Gdy nie wiesz, do którego portu płyniesz, żaden wiatr nie jest dobry." Seneka Młodszy
Re: Problemy w projektowaniu
Jak się ma średnica krytyczna dyszy do średnicy kanału w paliwie? Podaj obie wartości.
-
- PROFI
- Posty: 387
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: znad stawu w Baninie
- Kontakt:
Re: Problemy w projektowaniu
Ksp:)
Jeśli przeanalizujesz równanie ciągu silnika rakietowego to przestanie to być nielogiczne.
karol pisze:Dlaczego silnik w którym jest mniejsze ciśnienie jest mocniejszy od silnika w którym jest wieksze ?Przecież to nie logiczne.
Jeśli przeanalizujesz równanie ciągu silnika rakietowego to przestanie to być nielogiczne.
"...co do reszty to uważam że Kartagina musi być zburzona. "
Re: Problemy w projektowaniu
Nie wiem jaki byl stosunek średnicy dyszy do kanalu .Tak poprostu się bawilem srm i chcialem zrobić duży silnik w programie.I w końcu wyszlo ze silnik w którym jest ciśnienie 16 mpa jest klasy i a silnik który mial mniejsze byl klasy m.
Jakie znaczenie ma ten stosunek tych średnic?
Jakie znaczenie ma ten stosunek tych średnic?
"Gdy nie wiesz, do którego portu płyniesz, żaden wiatr nie jest dobry." Seneka Młodszy
-
- PROFI
- Posty: 387
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: znad stawu w Baninie
- Kontakt:
Re: Problemy w projektowaniu
Ksp.
Nie jest problem w stosunku średnic ale w tak zwanym zacisku,
a zacisk to jest stosunek powierzchni spalania ładunku do powierzchni przekroju krytycznego dyszy.
Z kolei powierzchnia spalania ładunku zależy nie tylko od średnicy kanału ale także i od długości ładunku ( jeśli zakładamy hipotetycznie ziarno typu Batres ) a także od ilości tych ziaren.
do powierzchni spalania jest proporcjonalna masa spalonego w jednostce czasu ładunku , a więc i wydatek masowy gazów spalinowych.
Można więc zbudować silnik o większym ciągu nawet przy niższym ciśnieniu pracy, bo głównie od masowego natężenia przepływu gazów spalinowych zależy ciąg.
Nie jest problem w stosunku średnic ale w tak zwanym zacisku,
a zacisk to jest stosunek powierzchni spalania ładunku do powierzchni przekroju krytycznego dyszy.
Z kolei powierzchnia spalania ładunku zależy nie tylko od średnicy kanału ale także i od długości ładunku ( jeśli zakładamy hipotetycznie ziarno typu Batres ) a także od ilości tych ziaren.
do powierzchni spalania jest proporcjonalna masa spalonego w jednostce czasu ładunku , a więc i wydatek masowy gazów spalinowych.
Można więc zbudować silnik o większym ciągu nawet przy niższym ciśnieniu pracy, bo głównie od masowego natężenia przepływu gazów spalinowych zależy ciąg.
"...co do reszty to uważam że Kartagina musi być zburzona. "
Re: Problemy w projektowaniu
Dzieki to wiele wyjasnia.
"Gdy nie wiesz, do którego portu płyniesz, żaden wiatr nie jest dobry." Seneka Młodszy
-
- PROFI
- Posty: 387
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: znad stawu w Baninie
- Kontakt:
Re: Problemy w projektowaniu
Przeanalizuj Równanie ciągu a wszystko ię wyjaśni
http://wiki.rakiety.org.pl/index.php?ti ... ci%C4%85gu
http://wiki.rakiety.org.pl/index.php?ti ... ci%C4%85gu
"...co do reszty to uważam że Kartagina musi być zburzona. "