Problemy w projektowaniu

Czyli serca naszych niebolotów !
karol
***
Posty: 97
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 18:47
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Problemy w projektowaniu

Post autor: karol »

Nareszcie ktoś odpowiedzial .


Dzięki
"Gdy nie wiesz, do którego portu płyniesz, żaden wiatr nie jest dobry." Seneka Młodszy
karol
***
Posty: 97
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 18:47
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Problemy w projektowaniu

Post autor: karol »

Dlaczego silnik w którym jest mniejsze ciśnienie jest mocniejszy od silnika w którym jest wieksze ?Przecież to nie logiczne.
"Gdy nie wiesz, do którego portu płyniesz, żaden wiatr nie jest dobry." Seneka Młodszy
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Problemy w projektowaniu

Post autor: jaskiniowiec »

A ilość paliwa i gabaryty te same?
karol
***
Posty: 97
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 18:47
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Problemy w projektowaniu

Post autor: karol »

No niby się różnily ale ale to troche dziwne
"Gdy nie wiesz, do którego portu płyniesz, żaden wiatr nie jest dobry." Seneka Młodszy
placydo
PROFI
Posty: 710
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kielce

Re: Problemy w projektowaniu

Post autor: placydo »

Jak się ma średnica krytyczna dyszy do średnicy kanału w paliwie? Podaj obie wartości.
kermit
PROFI
Posty: 387
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: znad stawu w Baninie
Kontakt:

Re: Problemy w projektowaniu

Post autor: kermit »

Ksp:)

karol pisze:Dlaczego silnik w którym jest mniejsze ciśnienie jest mocniejszy od silnika w którym jest wieksze ?Przecież to nie logiczne.

Jeśli przeanalizujesz równanie ciągu silnika rakietowego to przestanie to być nielogiczne.
"...co do reszty to uważam że Kartagina musi być zburzona. "
karol
***
Posty: 97
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 18:47
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Problemy w projektowaniu

Post autor: karol »

Nie wiem jaki byl stosunek średnicy dyszy do kanalu .Tak poprostu się bawilem srm i chcialem zrobić duży silnik w programie.I w końcu wyszlo ze silnik w którym jest ciśnienie 16 mpa jest klasy i a silnik który mial mniejsze byl klasy m.


Jakie znaczenie ma ten stosunek tych średnic?
"Gdy nie wiesz, do którego portu płyniesz, żaden wiatr nie jest dobry." Seneka Młodszy
kermit
PROFI
Posty: 387
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: znad stawu w Baninie
Kontakt:

Re: Problemy w projektowaniu

Post autor: kermit »

Ksp. :smile:
Nie jest problem w stosunku średnic ale w tak zwanym zacisku,
a zacisk to jest stosunek powierzchni spalania ładunku do powierzchni przekroju krytycznego dyszy.

Z kolei powierzchnia spalania ładunku zależy nie tylko od średnicy kanału ale także i od długości ładunku ( jeśli zakładamy hipotetycznie ziarno typu Batres ) a także od ilości tych ziaren.

do powierzchni spalania jest proporcjonalna masa spalonego w jednostce czasu ładunku , a więc i wydatek masowy gazów spalinowych.

Można więc zbudować silnik o większym ciągu nawet przy niższym ciśnieniu pracy, bo głównie od masowego natężenia przepływu gazów spalinowych zależy ciąg.
"...co do reszty to uważam że Kartagina musi być zburzona. "
karol
***
Posty: 97
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 18:47
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Problemy w projektowaniu

Post autor: karol »

Dzieki to wiele wyjasnia.
"Gdy nie wiesz, do którego portu płyniesz, żaden wiatr nie jest dobry." Seneka Młodszy
kermit
PROFI
Posty: 387
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: znad stawu w Baninie
Kontakt:

Re: Problemy w projektowaniu

Post autor: kermit »

Przeanalizuj Równanie ciągu a wszystko ię wyjaśni
http://wiki.rakiety.org.pl/index.php?ti ... ci%C4%85gu
"...co do reszty to uważam że Kartagina musi być zburzona. "
ODPOWIEDZ