Silniki bezdyszowe.

Czyli serca naszych niebolotów !
tadeusz
PROFI
Posty: 396
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Poznań

Re: Silniki bezdyszowe.

Post autor: tadeusz »

Temat silników bezdyszowych nie jest jeszcze zakończony.Na razie zajmujemy się z Przemkiem hybrydami.

Pozrawiam.tadeusz
tadeusz
PROFI
Posty: 396
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Poznań

Re: Silniki bezdyszowe.

Post autor: tadeusz »

Krążki fenolowe dla silnika 129Ns
Krążki fenolowe dla silnika 129Ns
IMG_0065x.JPG (111.83 KiB) Przejrzano 8062 razy
KSZTAŁTOWANIE CHARAKTERYSTYKI SILNIKÓW "BEZDYSZOWYCH".

Zgodnie z literaturą przedmiotu/I.Timnat-Rakietnyje dwigatieli na chimiczieskom topliwie.1990/ciąg względny silnika całkowicie bezdyszowego dużego rośnie liniowo od 0,7 do 1,15/czyli od 1 do 1,64/ a ciśnienie maleje asymptotycznie od 9MPa do poniżej 2MPa czyli ponad 4,5 raza.W moich silnikach z erodującą dyszą zwanych dalej "bezdyszowymi" ciąg końcowy
jest od 2 do 3,5 raza większy od ciągu początkowego a ciśnienia nie mierzyłem.
Charakterystykę tych silników można kształtować etapami:
1.-charakterystykę początkową/pik/,
2.-charakterystykę środkową,
3.-charakterystykę końcową.
Ad.1/Ciąg początkowy można zwiększyć przez:
a)-zwiększenie średnicy kanału /KS/ale powoduje to zmniejszenie ilości paliwa i Ic,
b)-przez zmniejszenie średnicy kanału przy wylocie na długości 3 do 5mm co zwiększy zacisk na krótki odcinek czasu tym
samym spowoduje pik ciągu/patrz poprzednie posty silnik SBDO/,
c)-przez cienki krążek 0,5mm papierowo-fenolowy z otworem mniejszym od średnicy kanału co również da krótkiego kopa
a gazy wylotowe szybko powiększą ten otwór.
Ad.2/Ciąg środkowy można kształtować grubością i otworem krążka papierowo-fenolowego 2,która to grubość
proporcjonlanie do niej będzie opóżniać wypalanie otworu zwiększająć zacisk i ciąg /grubość krążka 3mm/.
Ad.3/Ciąg końcowy możemy kształtować krążkiem 3 o grubości 8mm /i otworze większym od krążka 2/,którego otwór
będzie opóżniał spadek zacisku i zwiększał ciąg końcowy.Krążek ten będzie ograniczał wzrost ciśnienia i możliwość
rozerwania silnika a także polepszy mocowanie i uszczelnienie dyszy.
Do tej pory używałem tylko krążków 2 i 3.Załączniki 2:
Krążki fenolowe dla silnika 129Ns
Krążki fenolowe dla silnika 129Ns
IMG_0065x.JPG (111.83 KiB) Przejrzano 8062 razy
Dysze nowe/129,240,300NS/i używane240/300Ns
Dysze nowe/129,240,300NS/i używane240/300Ns
IMG_0068x.JPG (223.74 KiB) Przejrzano 8062 razy
stansz
****
Posty: 317
Rejestracja: poniedziałek, 18 lut 2019, 11:13
Lokalizacja: Białystok

Re: Silniki bezdyszowe.

Post autor: stansz »

Bardzo ciekawe opracowanie nowego typu silników. W efekcie można inaczej potraktować etapy lotu rakiety.
Kwestia jest skład chemiczny i budową ziarna paliwa. No i zaskakująca jest budowa dyszy. Która jest krążkiem.
Pozdrawiam Zych
inżynier STEM Białystok
Zbych Staniszewski
tadeusz
PROFI
Posty: 396
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Poznań

Re: Silniki bezdyszowe.

Post autor: tadeusz »

OSIĄGI MODELI NA SILNIKACH "BEZDYSZOWYCH".
Model fi62x908x580g z silnikiem 77Ns - H400m FM2013 Toruń.
Model fi62x908x670g Galaktyka z silnikiem 129Ns - H916m FM2014 Piła.
Model fi82x1242x1230g Tęcza z silnikem 240Ns - H865m FM2014 Piła
Model fi62x908x850g Galaktyka 2 z silnikiem 300Ns - H1720m Fm2014 Piła.

Film ze startu Galaktyki 2:https://www.youtube.com/watch?v=6EOj_p04dsw
Awatar użytkownika
donPedro
***
Posty: 73
Rejestracja: wtorek, 25 gru 2018, 19:00
Lokalizacja: Rzeszów Polska

Re: Silniki bezdyszowe.

Post autor: donPedro »

Piotr M. Strzelczyk
Awatar użytkownika
donPedro
***
Posty: 73
Rejestracja: wtorek, 25 gru 2018, 19:00
Lokalizacja: Rzeszów Polska

Re: Silniki bezdyszowe.

Post autor: donPedro »

Piotr M. Strzelczyk
Awatar użytkownika
donPedro
***
Posty: 73
Rejestracja: wtorek, 25 gru 2018, 19:00
Lokalizacja: Rzeszów Polska

Re: Silniki bezdyszowe.

Post autor: donPedro »

Piotr M. Strzelczyk
Awatar użytkownika
U.S. air force
****
Posty: 196
Rejestracja: czwartek, 23 sty 2020, 09:29
Lokalizacja: Lauterhagen

Re: Silniki bezdyszowe.

Post autor: U.S. air force »

PP-polipropylen? Wiecie gdzie kupić?
Nie wiem jaka broń będzie użyta w trzeciej wojnie światowej, ale czwarta będzie na kije i kamienie.-Albert
Einstein
tadeusz
PROFI
Posty: 396
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Poznań

Re: Silniki bezdyszowe.

Post autor: tadeusz »

W postaci rur wodociągowych fi16/11;fi20/13;fi25/20;fi25/16;fi32/20 koloru popielatego w sklepie budowlanym.
Polipropylen w granulkach /R 660 / lub mielony można szukać dojścia w wytwórniach butelek i innych wyrobów plastikowych .Są oferty sprzedaży regranulatu od 2,5zł/kg ale dostawa w tonach.
Awatar użytkownika
donPedro
***
Posty: 73
Rejestracja: wtorek, 25 gru 2018, 19:00
Lokalizacja: Rzeszów Polska

Re: Silniki bezdyszowe.

Post autor: donPedro »

Taki oto artykuł. Pokonferencyjny. International Conference on Mechanical, Automobile and Biodiesel Engineering Dubai 2012.
Pod streszczeiem z prawej strony jest link do stworzeia pdf'a.

https://www.semanticscholar.org/paper/C ... d4918ed8dd
Piotr M. Strzelczyk
ODPOWIEDZ