Silniki bezdyszowe.
Re: Silniki bezdyszowe.
Właśnie, można sporo poczytać o chromianie ołowiu w paliwch jednorodnych.
Niestety, same trucizny....Myślę, że podobny ranking w.w. substancji jeśli chodzi o szkodliwość
Tadeusz, a więc zgodnie z Twoimi obserwacjami tlenek ołowiu przyspiesza, czy stabilizuje spalanie (znane jest prostowanie i obniżanie wykładnika eksponentu w paliwach jednorodnych, ale czy w niejednorodnych też?) Czy masz jakieś porównanie, na podstawie własnych prób, z tlenkiem żelaza?
Niestety, same trucizny....Myślę, że podobny ranking w.w. substancji jeśli chodzi o szkodliwość
Tadeusz, a więc zgodnie z Twoimi obserwacjami tlenek ołowiu przyspiesza, czy stabilizuje spalanie (znane jest prostowanie i obniżanie wykładnika eksponentu w paliwach jednorodnych, ale czy w niejednorodnych też?) Czy masz jakieś porównanie, na podstawie własnych prób, z tlenkiem żelaza?
Re: Silniki bezdyszowe.
Witam!
Dziś przeprowadziłem próbę silnika bezdyszowego i bez obudowy /SBDO/.Silnik to samo ziarno P4AG4XII14 BDO
Fi25x128x109,6g owinięte technologicznie 1 warstwą preszpanu 0,1mm i wsadzone do rurki kartonowej fi28x210mm
/do zamocowania na hamowni/.Kanał fi8,2x116mm.Dysza początkowa fi6x3mm uformowana w ziarnie przy
ubijaniu w rurze od amortyzatora.
Paliwo P4AG o składzie:PP-65,78%;C-7,60%;Pb3O4-3,04%;pył Al-3,04%;0,063mmMg-1,52% i E5Z1-19,01%.
Silnik wygenerował impuls całkowity Ic-74,72Ns przy Iw-69,49.Ciąg maksymalny 71,82N na początku pracy.
Czas palenia ziarna ok. 3s,czas pracy do przepalenia ścianki silnika 2,3s.Osiągi nie powalają/przy tym samym ziarnie
w obudowie i z erodującą dyszą dostałbym 129Ns przy Iw-120/ ale wykres jest wzorcowy.
W załączeniu wykres i film/wykres od Przema/.
www.youtube.com/watch?v=xiJLRxqdGzE
Pozdrawiam.tadeusz
Dziś przeprowadziłem próbę silnika bezdyszowego i bez obudowy /SBDO/.Silnik to samo ziarno P4AG4XII14 BDO
Fi25x128x109,6g owinięte technologicznie 1 warstwą preszpanu 0,1mm i wsadzone do rurki kartonowej fi28x210mm
/do zamocowania na hamowni/.Kanał fi8,2x116mm.Dysza początkowa fi6x3mm uformowana w ziarnie przy
ubijaniu w rurze od amortyzatora.
Paliwo P4AG o składzie:PP-65,78%;C-7,60%;Pb3O4-3,04%;pył Al-3,04%;0,063mmMg-1,52% i E5Z1-19,01%.
Silnik wygenerował impuls całkowity Ic-74,72Ns przy Iw-69,49.Ciąg maksymalny 71,82N na początku pracy.
Czas palenia ziarna ok. 3s,czas pracy do przepalenia ścianki silnika 2,3s.Osiągi nie powalają/przy tym samym ziarnie
w obudowie i z erodującą dyszą dostałbym 129Ns przy Iw-120/ ale wykres jest wzorcowy.
W załączeniu wykres i film/wykres od Przema/.
www.youtube.com/watch?v=xiJLRxqdGzE
Pozdrawiam.tadeusz
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Silniki bezdyszowe.
Silniczek jak najbardziej do użytku.Piękny wykres, dobry pik na starcie
- verex
- Supersonic PROFI
- Posty: 742
- Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
- Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
- Kontakt:
Re: Silniki bezdyszowe.
tadeusz pisze:Witam!
Dziś przeprowadziłem próbę silnika bezdyszowego i bez obudowy /SBDO/.
A kiedy doczekamy się próby silnika bezdyszowego, bez obudowy i bez paliwa?
A tak całkiem serio to gratulacje! Ładny, gładki wykres.
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Silniki bezdyszowe.
Tadek, a nie myślałem pociągnąć zewnętrzne warstwy paliwa włóknem węglowym? Uzyskasz jakby korpus z włókna węglowego związanego paliwem. Można by skoczyć z ciśnieniem, a korpus i tak się wypali.
- KSard
- Supersonic PROFI
- Posty: 1499
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Silniki bezdyszowe.
Tadziu - gratulacje.
Fajny silniczek
Super praca ładne osiągi.
Fajny silniczek
Super praca ładne osiągi.
pozdrawiam KSard - www.facebook.com/ksardpl : www.ksardrakiety.cba.pl
"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
Re: Silniki bezdyszowe.
Witam!
Silniki BDO najpierw bez utleniacza a potem i bez paliwa zostawiam dla młodzieży.Miałem o tym napisać ale uprzedziłeś mnie Damian.
Włókno węglowe może być dobre do zastosowań specjalnych SBDO ale chodziło mi o uproszczenie konstrukcji
silników.Brak korpusu silnika utrudnia trochę jego montaż w modelu ale myślę,że jest to do opanowania.
Pozdrawiam.tadeusz
Silniki BDO najpierw bez utleniacza a potem i bez paliwa zostawiam dla młodzieży.Miałem o tym napisać ale uprzedziłeś mnie Damian.
Włókno węglowe może być dobre do zastosowań specjalnych SBDO ale chodziło mi o uproszczenie konstrukcji
silników.Brak korpusu silnika utrudnia trochę jego montaż w modelu ale myślę,że jest to do opanowania.
Pozdrawiam.tadeusz
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Silniki bezdyszowe.
perchlorate
Re: Silniki bezdyszowe.
Odgrzewając kotleta zapytam czy nadal trwają prace nad bezdyszowymi SR? Tadeusz chciał przyśpieszyć spalanie paliwa, mogę podpowiedzieć że można zastosować K lub (NH4)2S2O8. Silnie zgazowujący i mocny utleniacz z podobną wadą genetyczną jak PP. Koszt ~50 zl/kg cz. Od strony reduktora przyśpieszyć można np. salicylanami pod warunkiem silnego zaprasowania.