Silniki hybrydowe by KSard

Czyli serca naszych niebolotów !
Awatar użytkownika
rafciodz
****
Posty: 1237
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Gdynia

Re: Silniki hybrydowe by KSard

Post autor: rafciodz »

Wow, Krzysztof gratulacje.
Czekamy na dane.
Silnik pracował dość krótko, czy mi się wydawało?
Zresztą wszystko pewnie niedługo opiszesz ;-)
Jeszcze raz gratulacje.

Mam nadzieję, że na FM pokażesz nam start na żywo :-).
Free Your Mind
Awatar użytkownika
michał93
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 31
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Toruń

Re: Silniki hybrydowe by KSard

Post autor: michał93 »

Witam,
gratuluję udanego lotu. Tak jak inni mam nadzieję móc podziwiać podobne loty na FM. Warto zapamiętać tą datę, bo to kolejny wielki skok dla polskiego modelarstwa.
Awatar użytkownika
andżej
Supersonic PROFI
Posty: 444
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Silniki hybrydowe by KSard

Post autor: andżej »

Witam,

Pierwszy lot na hybrydzie w naszym gronie stał się faktem. Gratulacje za w pełni udany start.
Myślę że to idealny temat na newsa na stronie PTR. Czekamy na szczegóły :grin: .

Pozdrawiam,
Andrzej
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Silniki hybrydowe by KSard

Post autor: jaskiniowiec »

Gratulacje za udany start i lądowanie. Piękny kop na starcie i spokojna praca w locie. A tu przygotowania:
Obrazek
Awatar użytkownika
Kacper
Supersonic PROFI
Posty: 911
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia

Re: Silniki hybrydowe by KSard

Post autor: Kacper »

Obrazek

Kawał dobrej roboty, gratulacje!

Na filmie z kamery Jaskiniowca moment startu wygląda jak wystrzał z armaty :grin:
Awatar użytkownika
verex
Supersonic PROFI
Posty: 742
Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
Kontakt:

Re: Silniki hybrydowe by KSard

Post autor: verex »

Gratulacje! Udany lot, udane lądowanie, no i hybryda.... cudnie! Efekt przy starcie moim zdaniem niesamowity, mam nadzieję że na FM także poleci coś na silniku hybrydowym. :)

Pozdrawiam!
Zapukaliśmy nieśmiało do bram kosmosu...

Near Space Technologies
www.nearspace.tech
tadeusz
PROFI
Posty: 396
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Poznań

Re: Silniki hybrydowe by KSard

Post autor: tadeusz »

Witam!

Moje gratulacje.Jako pierwszy zająłeś się hybrydami i jako pierwszy wystartowałeś.


Pozdrawiam.tadeusz
Awatar użytkownika
malyro
PROFI
Posty: 154
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków

Re: Silniki hybrydowe by KSard

Post autor: malyro »

Witam
Gratulacje Krzysiu !!! Cieszę się że mogłem uczestniczyć w tym wydarzeniu i go upamiętnić :grin:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9gNjvKq_Hg4[/youtube]
pzdr.
Awatar użytkownika
PIOTR
PROFI
Posty: 933
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Białystok

Re: Silniki hybrydowe by KSard

Post autor: PIOTR »

Super wiadomość, gratuluję Krzysztof
Hip hip, huraaa \o/
to the open space
Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1499
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Silniki hybrydowe by KSard

Post autor: KSard »

Witam

Dziękuję wszystkim kolegom za słowa uznania :smile:
Cieszę się, że testy z napędem hybrydowym są pomyślnie realizowane i że silniczki hybrydowe będą mogły być już niebawem stosowane przez modelarzy RDM.

Co do samego lotu, to może podam tutaj kilka wartości czasowych zwiazanych z lotem BOS-1:
  • napełnianie zbiornika o pojemności 250 cm3 zajęło 23 sekundy, ale zostało przedłużone do 35 sekund dla pewności,że zbiorniczek jest pełny.
  • zapłon ładunku inicjującego trwał 1 sekundę
  • czas pracy silnika zaplanowany był na 2 sekundy, ale na podstawie analizy filmu OSZ przyjąłem, ze trwał 2,5 sekund.
  • całkowity czas dolotu na pułap 8,61 sekundy
  • czas opadania na spadochronie wyniósł 42 sekundy.
BOS-1_Diamenciki.jpg
BOS-1_Diamenciki.jpg (610.06 KiB) Przejrzano 11258 razy
Początek pracy silnika - widoczne "diamenciki". (klatka z filmu nakręconego przez Romka). Klikając na fotkę, można zobaczyć płomień z silnika

Dla przypomnienia dodam, iż paliwem była celuloza (rurka papierowa).
  • Zużycie paliwa 15,5 g
  • Zużycie utleniacza 155 g
Współczynnik O:F = 10

Szkoda, że silnik daje mało dymu :wink:

Masa startowa BOS-1 wyniosła 2,3 kg - trochę dużo jak na silnik tej klasy.
Wysokość lotu nie została jednoznacznie zmierzona, natomiast symulacja wskazuje, że mogło to być 517 metrów.
W takim wypadku model musiałby dolecieć do tego pułapu w ciągu 10,9 sekundy, a w rzeczywistości ten czas wyniósł 8,61 sekundy.

A więc oszacować można z dużym przybliżeniem, że rakieta była na wysokości około 400 metrów.
widok1.jpg
widok1.jpg (167.33 KiB) Przejrzano 11257 razy
Przy okazji chciałbym podziękować Paulowi, bowiem wykorzystałem jego korpus silnika do zbudowania mojej hybrydy oraz Kacprowi za wykonanie podzespołów, czyli grodzi z rozpylaczem i odpowietrznika.
Co prawda silnik ten przeznaczony jest do lotu Hipersonala z moim paliwem wysokoenergetycznym, ale dostałem zgodę na przeróbkę :wink:

Jeśli Paul się zgodzi, to może Hipersonal-B poleci własnie na silniku hybrydowym, tylko trzeba będzie wykonać otwór w korpusie na odpowietrzenie.
Hipersonal-B jest już w Polsce - u mnie w domu!
Czekamy na Festiwal Meteora na jego uruchomienie.
A tak się prezentuje:
Hipersonal-B.jpg
Hipersonal-B.jpg (600.38 KiB) Przejrzano 11255 razy
Więcej na temat tej rakiety napiszę w odrębnym wątku.
pozdrawiam KSard - www.facebook.com/ksardpl : www.ksardrakiety.cba.pl

"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
ODPOWIEDZ