CoolSpool
- KSard
- Supersonic PROFI
- Posty: 1499
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
CoolSpool
Witam
Korzystając z pięknej pogody i listopadowego wyjazdu za miasto, postanowiłem przeprowadzić próbę "latającego obiektu" nazywanego w USA CoolSpool.
Nie jest to rakieta, lecz szpulka zaopatrzona w silnik rakietowy i czasami spadochron.
Jak widać na załączonym obrazku, wykonanie jest nadzwyczaj proste.
Zastanawiające jest jednak to, że to lata !
Do pierwszego testu zastosowałem sprawdzone silniki mojej konstrukcji:
1. RD-1 ( jednosegmentowy silnik z paliwem HP typu Red Devil) SR 195
2. KS-100 A29 (3 segmenty paliwa karmelkowego) SR 216
CoolSpool może okazać się bardzo przydatny podczas testowania silników w sytuacji, gdy nie dysponujemy rozległym terenem, bowiem szpulka nie leci wysoko z wiadomych względów.
Praktycznie po zakończeniu pracy silnika wraca na ziemię, ciekawie koziołkując.
Colspoola można wykorzystać do testowania elektroniki pokładowej, do wynoszenia ładunków pirotechnicznych itp.
Film ze startu:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KCWxaop7 ... e=youtu.be[/youtube]
Korzystając z pięknej pogody i listopadowego wyjazdu za miasto, postanowiłem przeprowadzić próbę "latającego obiektu" nazywanego w USA CoolSpool.
Nie jest to rakieta, lecz szpulka zaopatrzona w silnik rakietowy i czasami spadochron.
Jak widać na załączonym obrazku, wykonanie jest nadzwyczaj proste.
Zastanawiające jest jednak to, że to lata !
Do pierwszego testu zastosowałem sprawdzone silniki mojej konstrukcji:
1. RD-1 ( jednosegmentowy silnik z paliwem HP typu Red Devil) SR 195
2. KS-100 A29 (3 segmenty paliwa karmelkowego) SR 216
CoolSpool może okazać się bardzo przydatny podczas testowania silników w sytuacji, gdy nie dysponujemy rozległym terenem, bowiem szpulka nie leci wysoko z wiadomych względów.
Praktycznie po zakończeniu pracy silnika wraca na ziemię, ciekawie koziołkując.
Colspoola można wykorzystać do testowania elektroniki pokładowej, do wynoszenia ładunków pirotechnicznych itp.
Film ze startu:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KCWxaop7 ... e=youtu.be[/youtube]
-
- Supersonic PROFI
- Posty: 937
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Luedenscheid
Witam,
Z ciebie to prawdziwy EXPERYMENTATOR!!!! Super,nigdy bym nie pomyslal, ze "to cos" tak wysoko poleci.
Na forum niemieckim jest pokazana latajaca KOSTKA - QUBIT
http://www.modellraketenserver.de/showt ... jq58q585d6
Pzdrawiam
Paul
PS.
Kliknac na ten maly obrazeczek - tam jest Video z lotu
Z ciebie to prawdziwy EXPERYMENTATOR!!!! Super,nigdy bym nie pomyslal, ze "to cos" tak wysoko poleci.
Na forum niemieckim jest pokazana latajaca KOSTKA - QUBIT
http://www.modellraketenserver.de/showt ... jq58q585d6
Pzdrawiam
Paul
PS.
Kliknac na ten maly obrazeczek - tam jest Video z lotu
Rzeczywiście, coolspool to wspaniały i dość powszechny system do testowania silników przy ograniczonym rozmiarze poligonu.
Zabawną formą coolspoola jest latający kieliszek do martini
Innym, już chyba omawianym na forum, pomysłem jest ostrosłup lub stożek
Zaletą każdego z rozwiązań jest dobra stabilność, duże opory powietrza (krotki zasięg).
A dla Ksarda gratulacje za kolejny udany fajny test Pewnie super by wyglądał z silnikiem na Aborygenie
Zabawną formą coolspoola jest latający kieliszek do martini
Innym, już chyba omawianym na forum, pomysłem jest ostrosłup lub stożek
Zaletą każdego z rozwiązań jest dobra stabilność, duże opory powietrza (krotki zasięg).
A dla Ksarda gratulacje za kolejny udany fajny test Pewnie super by wyglądał z silnikiem na Aborygenie
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Witam!
Gratulacje! Nie spodziewałem się tak stabilnego lotu.
Dawno temu jak dopiero zaczynałem przygodę z rakietami testowałem małą rakietę w kształcie stożka. Lot był udany ale tylko na kilka metrów (co było do przewidzenia). Ale chcąc przetestować silnik w locie przy małym poligonie można również zbudować dużą lekką rakietę. Kiedyś zbudowaliśmy taki model (można go pooglądać przez szybę w NCK bo leży w pracowni modelarskiej) Rakieta ma 2,3m wysokości, 12cm średnicy i waży około 1,5kg. Poleciała na silniku karmelkowym 90g na jakieś 30m i wróciła na ziemię w całości.
Gratulacje! Nie spodziewałem się tak stabilnego lotu.
Dawno temu jak dopiero zaczynałem przygodę z rakietami testowałem małą rakietę w kształcie stożka. Lot był udany ale tylko na kilka metrów (co było do przewidzenia). Ale chcąc przetestować silnik w locie przy małym poligonie można również zbudować dużą lekką rakietę. Kiedyś zbudowaliśmy taki model (można go pooglądać przez szybę w NCK bo leży w pracowni modelarskiej) Rakieta ma 2,3m wysokości, 12cm średnicy i waży około 1,5kg. Poleciała na silniku karmelkowym 90g na jakieś 30m i wróciła na ziemię w całości.
- KSard
- Supersonic PROFI
- Posty: 1499
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dziękuję. Szkoda, że nie zarejestrowałem pierwszego lotu na silniku z paliwem HP. Ten lot rzeczywiście był stabilny.
Mniejszy silnik, dłuższy czas pracy i szpulka poleciała równiuteńko.
W następnej próbie postaram się CoolSpoola zaopatrzyć w mały spadochron. No i trzeba będzie ją jakoś przyozdobić.
A może ktoś z Was popróbuje wykonać latającą szpulkę?
Jestem ciekaw, jak geometria wpływa na stabilność lotu.
Mniejszy silnik, dłuższy czas pracy i szpulka poleciała równiuteńko.
W następnej próbie postaram się CoolSpoola zaopatrzyć w mały spadochron. No i trzeba będzie ją jakoś przyozdobić.
A może ktoś z Was popróbuje wykonać latającą szpulkę?
Jestem ciekaw, jak geometria wpływa na stabilność lotu.
Witam,
Konstruując rakiety z kołnierzem oporowym doszedłem do wniosku, że jest on czynnikiem ustateczniającym rakietę. Szczególnie wtedy gdy jest bardzo duży.
Położenie środka parcia jest średnią ważoną położeń środka głowicy rakiety(w tym przypadku płaskiej) i obu pierścieni(wagami są ich powierzchnie czołowe).
Z tąd środek parcia znajduje się za środkiem masy i choć nie jest to duża odległość lot jest stabilny.
PS Proponował bym nieco obniżyć i zmniejszyć górny pierścień oraz, zwiększyć średnicę dolnego. Wydaje mi się że rakieta będzie stabilniejsza.
Pozdrawiam
Konstruując rakiety z kołnierzem oporowym doszedłem do wniosku, że jest on czynnikiem ustateczniającym rakietę. Szczególnie wtedy gdy jest bardzo duży.
Położenie środka parcia jest średnią ważoną położeń środka głowicy rakiety(w tym przypadku płaskiej) i obu pierścieni(wagami są ich powierzchnie czołowe).
Z tąd środek parcia znajduje się za środkiem masy i choć nie jest to duża odległość lot jest stabilny.
PS Proponował bym nieco obniżyć i zmniejszyć górny pierścień oraz, zwiększyć średnicę dolnego. Wydaje mi się że rakieta będzie stabilniejsza.
Pozdrawiam
- KSard
- Supersonic PROFI
- Posty: 1499
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
SR 234 Agorygen + Sodium w CoolSpoolu
Witam
Robi się pogoda, czas ruszyć na poligon.
W sobotę testowałem silnik SR 234 na pokładzie CoolSpoola.
W silniku znalazły się bloczki dwóch różnych paliw - Aborygena i Sodium.
Efekt widoczny poniżej.
Robi się pogoda, czas ruszyć na poligon.
W sobotę testowałem silnik SR 234 na pokładzie CoolSpoola.
W silniku znalazły się bloczki dwóch różnych paliw - Aborygena i Sodium.
Efekt widoczny poniżej.
- KSard
- Supersonic PROFI
- Posty: 1499
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
CoolSpool-2 z silnikiem SR335
Wreszcie miałem okazję coś wysłać w górę - poleciała szpulka.
Przetestowałem niewielki silniczek modelarski klasy F-30 z paliwem wysokoenergetycznym SRB-10
Silnik o średnicy 29 mm waży 110 gramów z czego masa paliwa to 25 gramów.
Próba dotyczyła głównie pracy ładunku opóźniającego.
Liniowa prędkość palenia opóźniacza wynosi 0,3 mm/sek.
Tutaj >> filmik
Przetestowałem niewielki silniczek modelarski klasy F-30 z paliwem wysokoenergetycznym SRB-10
Silnik o średnicy 29 mm waży 110 gramów z czego masa paliwa to 25 gramów.
Próba dotyczyła głównie pracy ładunku opóźniającego.
Liniowa prędkość palenia opóźniacza wynosi 0,3 mm/sek.
Tutaj >> filmik
pozdrawiam KSard - www.facebook.com/ksardpl : www.ksardrakiety.cba.pl
"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin