Rakieta CHROME STAR 2

Piszemy tylko o własnych konstrukcjach modeli - ale nie o silnikach!
Awatar użytkownika
Vigoniusz
*
Posty: 28
Rejestracja: środa, 20 cze 2018, 15:49
Lokalizacja: Kraków

Rakieta CHROME STAR 2

Post autor: Vigoniusz » czwartek, 5 wrz 2019, 07:38

Cześć wszystkim,
Prezentuję swoją rakietę Chrome Star 2, którą będę chciał za dwa dni na FM zdobyć I licencję startową.
W środku będzie własnej konstrukcji układ odzysku, na razie bardzo prosty - zapłon prochu szkarłatnego po wykryciu obniżenia pułapu o zadaną wartość. Do tego ostatni najwyższy odczyt pułapu zapisywany do EEPROMu arduino. Zainstalowałem także kamerę oraz GPS lokalizator na kartę SIM (niewidoczny na zdjęciach).

Konstrukcja natomiast składa się z dwóch tub kartonowych 45x5cm. Nos,łącznik, centrowniki i stateczniki wykonane na durkarce 3d z PLA i HISPLA. Zaczep przystosowany do pręta węglowego fi4mm, jednak trochę mi się skrócił po kilku testach więc może doradzicie jak przystosować ją pod wyrzutnie PTR lub może ktoś z Was na FM też będzie puszczał z pręta?

Aaa i zapomniałbym, chciałbym ją puścić na Wessexie.

Wszelkie sugestie mile widziane, do FM jeszcze dwa dni więc zdążę z poprawkami :)
Pozdrawiam

Obrazek Obrazek
Space is hard.

Awatar użytkownika
verex
Supersonic PROFI
Posty: 673
Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
Kontakt:

Re: Rakieta CHROME STAR 2

Post autor: verex » czwartek, 5 wrz 2019, 09:53

Jak na moje wygląda ok! Liczyłeś w Shizo Rocket jaki pułap rakieta osiągnie na wessexie? Przy tej masie i średnicy to będzie raczej wysoki lot. Z chęcią popatrzę :D
Zapukaliśmy nieśmiało do bram kosmosu...

Near Space Technologies
www.nearspace.tech

Awatar użytkownika
Vigoniusz
*
Posty: 28
Rejestracja: środa, 20 cze 2018, 15:49
Lokalizacja: Kraków

Re: Rakieta CHROME STAR 2

Post autor: Vigoniusz » czwartek, 5 wrz 2019, 10:36

Dzięki. Próbowałem przed chwilą Shizo ale niestety wysypuje mi jakimś błędem. A na obliczeniach OpenRocket nie można polegać? Wgrałem plik WESSEXA znaleziony na forum.
Space is hard.

ODPOWIEDZ