Rakieta"PAJĄK" mini

Piszemy tylko o własnych konstrukcjach modeli - ale nie o silnikach!
Awatar użytkownika
Daniel
***
Posty: 140
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:32
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Rakieta"PAJĄK" mini

Post autor: Daniel »

W drugą wojnę niemieckie zakłady Lippish skonstruowały samolot napędzany węglem (tak węglem) i osiągnął niecałe 3 Machy więc projekt jak najbardziej ma szansę zadziałać :D
Awatar użytkownika
filipberet
***
Posty: 97
Rejestracja: środa, 5 lut 2014, 07:36
Lokalizacja: Białystok, Choroszcz

Re: Rakieta"PAJĄK" mini

Post autor: filipberet »

Daniel pisze:W drugą wojnę niemieckie zakłady Lippish skonstruowały samolot napędzany węglem (tak węglem) i osiągnął niecałe 3 Machy więc projekt jak najbardziej ma szansę zadziałać Obrazek
I to jest właśnie wspaniałe w tych silnikach, ich uniwersalność. Zresztą ostatnio wracają do mody. USA wyprodukowało jedyny na świecie seryjny samolot o napędzie strumieniowym a jest nim sr-71 Blackbird. Dodatkowo niedawne testy nowego typu rakiet, przeprowadzone przez Chiny i USA z zastosowaniem silników strumieniowych świadczą o dużym potencjale tego typu rozwiązań:
forsker pisze:Nie wiem jak jest w przypadku strumieniowca na paliwo stałe bo się z nim nie spotkałem. No chyba, że chodzi Ci o silnik hybrydowy np. na NOS + stały materiał pędny (jak by sie uprzeć jest tam strumień gazu). Te na paliwo płynne wymagają komory spalania wykonanej z dobrej stali techniką spawania (komora rozgrzewa się do czerwoności). Głowica może być aluminiowa natomiast blaszki zaworów powinny być wykonane z najwyższej jakości stali hartowanej. Łatwo się zużywają i trzeba je często wymieniać - to pięta Achillesa tych silników. Silniki takie wymagają do swojego 'nakrecenia' sprężonego powietrza a później prędkości kilku machów (jeżeli mają dzwignąć jakiś sensowny cieżar). Bo ich wydajność rośnie wraz z predkością gazów, które przez nie przelatują. Zapewne o tym wiesz.
Pisząc silnik strumieniowy na paliwo stałe, miałem na myśli silnik strumieniowy na paliwo stałe ( silnik wykorzystujący jako utleniacz powietrze/tlen atmosferyczne a jako paliwo na przykład: węgiel). Hybryda też może mieć zastosowanie w tym przypadku ale jako 2 stopień rakiety. Powyżej 30 km powietrze robi się na tyle rzadkie, że silnik z napędem strumieniowym nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować. I na tej wysokości zadanie silnika strumieniowego powinno się skończyć a chcąc lecieć wyżej, niezbędne jest zastosowanie 2 stopnia rakiety z zapędem hybrydowym czyli np. N2O + paliwo w formie stałej.
forsker pisze: NOS + stały materiał pędny (jak by sie uprzeć jest tam strumień gazu).
NOS - to chyba system bezpośredniego wtrysku podtlenku w autach czy cuś takiego
stały materiał pędny - to np. karmelek
Tyle na dziś
Pozdrawiam
Załączniki
SR-71 Blackbird.jpg
SR-71 Blackbird.jpg (121.24 KiB) Przejrzano 11406 razy
Up Up and Away
stary Leszek
****
Posty: 183
Rejestracja: sobota, 6 kwie 2013, 12:34

Re: Rakieta"PAJĄK" mini

Post autor: stary Leszek »

Chyba gdzieś nastąpił błąd.
Nigdy nie zajmowałem się silnikami strumieniowymi.
Temat uważam za bardzo trudny, co nie znaczy że niemożliwy
do zrealizowania i z uwagą będę obserwował postępy.
Życzę sukcesów.
stary Leszek
Awatar użytkownika
Daniel
***
Posty: 140
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:32
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Rakieta"PAJĄK" mini

Post autor: Daniel »

No niestety Filip ale Blackbird miał pełnoprawne jedno przepływowe silniki turboodrzutowe ze stajni Pratt&Whitney :D
A wyglądał mniej więcej tak :
Obrazek


Stożkowe wloty mogą do złudzenia przypominać silnik strumieniowy ale służyły do regulacji przepływu powietrza aby zbytnio nie rozkręcić silnika, podobne mają nasze Su-22 czy wycofane już Migi-21. W nowych samolotach stosuje się opuszczane klapy we wlotach powietrza 8)
Specjalnie przerobione wersje SR-71 przenosiły na grzbiecie drona D-21 i on faktycznie miał silnik strumieniowy. Wykonał aż 4 loty bojowe, z czego wrak jednego z nich do tej pory można oglądać w chińskim muzeum, bodajże w Pekinie.
Awatar użytkownika
filipberet
***
Posty: 97
Rejestracja: środa, 5 lut 2014, 07:36
Lokalizacja: Białystok, Choroszcz

Re: Rakieta"PAJĄK" mini

Post autor: filipberet »

Witam

Faktycznie, należy się sprostowanie. Szwendając się po forum PTR znalazłem wątek dotyczący silników pulsacyjnych:

http://forum.rakiety.org.pl/silniki-pde ... rumieniowy

W wątku tym był również poruszony temat silników strumieniowych. Na samym końcu tematu Tadeusz pisze, że będzie pracować nad silnikiem tego typu napędzanym paliwem stałym. Nie wiem czemu zamiast |Tadeusza wpisałem Ciebie za co przepraszam :grin:

Ps. zamieszczam jedną z pierwszych koncepcji budowy rakiety z napędem strumieniowym nad którym pracuję. W sumie do tej pory niewiele się wizualnie zmieniła, ale jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach.

Pozdrawiam
Załączniki
rakieta pająk II cała 1.4 - 1 stopniowa.png
rakieta pająk II cała 1.4 - 1 stopniowa.png (6.87 KiB) Przejrzano 11400 razy
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 14 lip 2014, 21:20 przez filipberet, łącznie zmieniany 1 raz.
Up Up and Away
Awatar użytkownika
filipberet
***
Posty: 97
Rejestracja: środa, 5 lut 2014, 07:36
Lokalizacja: Białystok, Choroszcz

Re: Rakieta"PAJĄK" mini

Post autor: filipberet »

Witam


Widzisz Danielu, tak to jest wierzyć temu co się znajdzie w internecie. Informację o napędzie tego samolotu znalazłem w linku, który umieściłem w poprzednim poście. Myślałem że tak fachowy portal jakim jest defence24 nie pisze bzdur, ale jak widać się myliłem...

Pozdrawiam
Up Up and Away
wrx
****
Posty: 227
Rejestracja: sobota, 22 lut 2014, 20:15
Lokalizacja: Siedlce

Re: Rakieta"PAJĄK" mini

Post autor: wrx »

Witam, rozumiem, że chodzi wam o napęd podobny do silnika tej "zabaweczki"

Silniki tego typu nie są wcale takiet trudne w budowie, można je zrobić w słoiku (jednak nie mają "długiego życia")

Jakiś czas temu przeczytałem o "nowszej" wersji tego silniczka, która może "wyciągnąć" 10 Mach (sic!) <s> i więcej</s>.
„Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi” A. Einstein.
Awatar użytkownika
Daniel
***
Posty: 140
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:32
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Rakieta"PAJĄK" mini

Post autor: Daniel »

Silniki pulsacyjne to poroniony pomysł. Silnik jest ciężki, rozgrzewa się do białości, jest strasznie głośny (huk F-15 na dopalaczu to nic) i do tego wytwarza straszne wibracje.
Jeśli chodzi o silnik strumieniowy to bardzo bym chciał zobaczyć to w akcji !
Awatar użytkownika
filipberet
***
Posty: 97
Rejestracja: środa, 5 lut 2014, 07:36
Lokalizacja: Białystok, Choroszcz

Re: Rakieta"PAJĄK" mini

Post autor: filipberet »

Witam

Znalazłem kilka zdjęć odrzutowca napędzanego silnikiem strumieniowym. W sumie bez skrzydeł to rakietka jak ta lala:D.
Link z opisem: http://www.diseno-art.com/encyclopedia/ ... craft.html

Zamieszczam również zdjęcie rakiety NASA napędzanej silnikiem strumieniowym, oraz lokomotywę z przedmiotowym napędem jako ciekawostkę made in New York :grin:

Pozdrawiam
Załączniki
jet-powered-locomotive.jpg
jet-powered-locomotive.jpg (89.19 KiB) Przejrzano 11368 razy
1280px-NASA_Ramjet_Missile_GPN-2000-000347.jpg
1280px-NASA_Ramjet_Missile_GPN-2000-000347.jpg (160.19 KiB) Przejrzano 11368 razy
020asdasdasd.jpg
020asdasdasd.jpg (23.99 KiB) Przejrzano 11368 razy
Up Up and Away
Awatar użytkownika
Daniel
***
Posty: 140
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:32
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Rakieta"PAJĄK" mini

Post autor: Daniel »

Niestety, pociąg śmigał na dwóch J47 z General Electric, a to pełnoprawne turbiny :twisted:
ODPOWIEDZ