Rakieta Blue 1 jest moją pierwszą rakietą. Zastosowany silnik rakietowy klasy C. Korpus został wykonany z rurki papierowej długości 23 cm, średnicy wewnętrznej 2,4 cm, średnicy zewnętrzne 3 cm. Stateczniki wykonałem z balsy grubości 5 mm, stateczniki przyklejone do łoża silnika. Głowica długości 6 cm wykonana jest z pianki niestety ten materiał jest mocno porowaty co widać na zdjęciach. Spadochron kwadratowy o boku 15 cm. Masa rakiety bez silnika to 49 g, a z silnikiem 60 g. Prowadnice wykonane z wkładu od długopisu. Pierwszy i zarazem ostatni lot odbył się przy wietrznej pogodzie. Rakieta wylądowała na spadochronie ale niestety jej nie odnalazłem gdyż zamaskowała się w polu żyta. Według programu ShizoRocketApplication rakieta poleciała na wysokość 290 m.
Film
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uNJF5hbUX8g[/youtube]
Zdjęcia
Blue 1
-
- *
- Posty: 19
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Re: Blue 1
Jeszcze jedno zdjęcie i zrzut ekranu z ShizoRocketApplication.
Re: Blue 1
No nieźle nieźle, całkiem fajna rakieta jak na pierwszą patrząc na zrzut domyślam się że użyłeś silnika fabrycznego C15-6, tak?
P.S. Ja bym założył opór Cx = 0,75 dla głowicy parabolicznej.
P.S. Ja bym założył opór Cx = 0,75 dla głowicy parabolicznej.
-
- *
- Posty: 19
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Re: Blue 1
Tak użyłem silnika fabrycznego C15-6. Po zmienieniu oporu w Shizo pułap wynosił 230 m.
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Blue 1
Cześć
Gdyby głowica była równie ładnie wykończona jak cały model spokojnie można przyjąć niższy współczynnik Cx niż 0,5.
Użyłeś silnika fabrycznego C15-6 więc miałeś gwarantowane 8Ns. Przydałby się altimetr w następnym modelu, wówczas dowiesz się jaki opór stawia twój model
pzdr
Myślę że byś nic nie zgrzeszył gdybyś zanużył głowicę w jakimś lakierze (pianka poliuretanowa nie roztopi się jak styropian czy styrodur od rozpuszczalnika).zsamot1996 pisze:Głowica długości 6 cm wykonana jest z pianki niestety ten materiał jest mocno porowaty co widać na zdjęciach.
Gdyby głowica była równie ładnie wykończona jak cały model spokojnie można przyjąć niższy współczynnik Cx niż 0,5.
Użyłeś silnika fabrycznego C15-6 więc miałeś gwarantowane 8Ns. Przydałby się altimetr w następnym modelu, wówczas dowiesz się jaki opór stawia twój model
pzdr