Strona 1 z 1

Łoże silnika bez tylnej ścianki ???

: czwartek, 15 sty 2015, 20:15
autor: Gooben
Witam,


Posiadam zestaw kupiony w sklepie modelarskim i mam pytanie odnośnie zmontowania łoża silnika i jego zamocowania później.


Jak widać na załączonym zdjęciu silnik jest mocowany w białej rurce która jest wklejana w korpus jednak owa biała rureczka nie posiada żadnego zamknięcia od wewnątrz czy to oznacza że silniki w tych modelach są montowane tylko "na wcisk" i tarcie je tam powinno utrzymać?


A może silnik posiada również krawędź, która jest blokowana przez ściankę tej białej rurki ?

Może po prostu są różne patenty w tej kwestii, czy w tak długich rakietach też stosuje się system odzysku oparty na mieszance prochowej w silniku ?


I na koniec pytanie czy ktoś się orientuje do czego może służyć najcieńsza rureczka na prawo od białej czy to do prowadzenia po wyrzutni ?

Pozdrawiam i liczę na waszą pomoc :)Obrazek

Re: Łoże silnika bez tylnej ścianki ???

: czwartek, 15 sty 2015, 23:46
autor: verex
Zachodni model. Odpowiedź możesz znaleźć patrząc na zachodnie silniczki rakietowe, np. klasy G od Aerotecha:
Obrazek

Silniczek ma wystający rant, który go trzyma.

Re: Łoże silnika bez tylnej ścianki ???

: piątek, 16 sty 2015, 20:42
autor: rafciodz
U mnie zdjęcie się nie wyświetla, ale z tego co mi wiadomo nie ma u nas innych zestawów. Odpowiadając krajowymi realiami: Silnik na solidny wcisk, czytaj w razie konieczności owinąć taśmą malarską i zaklinować. U góry silnika następuje "wydmuch" mieszanki pirotechnicznej, której zadaniem jest wyrzucenie spadochronu i i nie powinno być typowego "dekla". Tak jak napisałeś w motorze jest UWS.
Rurka to na 99% prowadnica.