Sprowadzenie silnika z UK
- verex
- Supersonic PROFI
- Posty: 742
- Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
- Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
- Kontakt:
Sprowadzenie silnika z UK
Witajcie,
jestem na etapie projektowania drugiego modelu rakiety, którą dumnie nazwę Caelestis (łac. niebiańska). Rakieta będzie miała około 2m wysokości i 10cm średnicy. Wykonam ją z lekkich materiałów - korpus i głowica zetaer styropianu, pokryte żywicą epoksydową i pomalowane farbą akrylową. Stateczniki z balsy.
Ale do rzeczy. Potrzebuję do niej silnika. Nie ukrywam że zależy mi na tym, żeby rakieta wzbiła się na ponad 100m. Chciałbym sprowadzić silnik z UK, ponieważ w polsce raczej silniki powyżej klasy "E" nie dostanę.
1. Który silnik wybrać?
Czy ten silnik: http://www.modelrockets.co.uk/shop/prod ... ts_id=2950
będzie mocniejszy od PS 35-5 Ns (Piotr Sornowski)? Czy może kupić jakiś inny - jeśli tak, to jaki polecacie? Rakieta nie będzie ważyła więcej niż 1.5kg.
2. Jak jest ze sprowadzeniem silnika?
Samolotem na własną rękę chyba nie przewiozę. Jak jest z zamówieniem silnika zza granicy? Ile może kosztkować dostawa i ile potrwa?
Proszę o radę, bo nigdy nie pracowałem na silnikach innych niż p. Piotra Sornowskiego, a chciałbym do tego modelu wsadzić coś mocniejszego, ze względu na to że to mój pierwszy tak duży i tak ciężki model (poprzedni miał około metra i ważył 0.5kg). Jeśli nie silnik który wymieniłem wyżej, to jaki mi polecicie?
Proszę o pomoc w wyborze,
Pozdrawiam
jestem na etapie projektowania drugiego modelu rakiety, którą dumnie nazwę Caelestis (łac. niebiańska). Rakieta będzie miała około 2m wysokości i 10cm średnicy. Wykonam ją z lekkich materiałów - korpus i głowica zetaer styropianu, pokryte żywicą epoksydową i pomalowane farbą akrylową. Stateczniki z balsy.
Ale do rzeczy. Potrzebuję do niej silnika. Nie ukrywam że zależy mi na tym, żeby rakieta wzbiła się na ponad 100m. Chciałbym sprowadzić silnik z UK, ponieważ w polsce raczej silniki powyżej klasy "E" nie dostanę.
1. Który silnik wybrać?
Czy ten silnik: http://www.modelrockets.co.uk/shop/prod ... ts_id=2950
będzie mocniejszy od PS 35-5 Ns (Piotr Sornowski)? Czy może kupić jakiś inny - jeśli tak, to jaki polecacie? Rakieta nie będzie ważyła więcej niż 1.5kg.
2. Jak jest ze sprowadzeniem silnika?
Samolotem na własną rękę chyba nie przewiozę. Jak jest z zamówieniem silnika zza granicy? Ile może kosztkować dostawa i ile potrwa?
Proszę o radę, bo nigdy nie pracowałem na silnikach innych niż p. Piotra Sornowskiego, a chciałbym do tego modelu wsadzić coś mocniejszego, ze względu na to że to mój pierwszy tak duży i tak ciężki model (poprzedni miał około metra i ważył 0.5kg). Jeśli nie silnik który wymieniłem wyżej, to jaki mi polecicie?
Proszę o pomoc w wyborze,
Pozdrawiam
Re: Sprowadzenie silnika z UK
1. Ten silnik z linku to silnik C11-3 a nie silnik E. 1,5 kg rakieta na tym nawet nie oderwie się od ziemi (przewyższenie masy nad ciągiem). Z tego co pamiętam chyba można dostać u Sornowskiego silnik klasy E. Chyba. Powyżej E - Sornowski ma arsenale jeszcze silnik F jak mnie pamięć nie myli.
2. Człowieku trochę wyobraźni. Od czego są przesyłki morskie/lotnicze. Jak dobrze zapłacisz to Ci wyślą. Ale czy to opłacalne?
Na taką rakietę proponuję Ci silnik Schermuly. 1,5 kg pociągnie bez problemu. I majątku na niego nie wydasz. Mamy takie silniki tu, w Polsce
2. Człowieku trochę wyobraźni. Od czego są przesyłki morskie/lotnicze. Jak dobrze zapłacisz to Ci wyślą. Ale czy to opłacalne?
Na taką rakietę proponuję Ci silnik Schermuly. 1,5 kg pociągnie bez problemu. I majątku na niego nie wydasz. Mamy takie silniki tu, w Polsce
Re: Sprowadzenie silnika z UK
Cześć. Moim zdaniem błąd jest już na założeniu że 2m rakieta będzie ważyć 1,5kg - nie dasz rady szczególnie przy tej średnicy.
Styrodur moim zdaniem się nie nada na korpus, nie będzie wystarczająco sztywny. A i masa wyjdzie większa.
Styrodur moim zdaniem się nie nada na korpus, nie będzie wystarczająco sztywny. A i masa wyjdzie większa.
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Sprowadzenie silnika z UK
Wszystko opiera się o masę rakiety. Styrodur po powierzchniowym wzmocnieniem choćby papierem może sie okazać wystarczająco sztywny. Co do silników, to można przeciez stosować wiązki silników, jak to zrobił na tegorocznym FM pan Sornowski. Mocniejsze silniki (dobre silniki) produkuje pan Tendera.
- verex
- Supersonic PROFI
- Posty: 742
- Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
- Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
- Kontakt:
Re: Sprowadzenie silnika z UK
A może ktoś mi zapodać link do tych silników Shermuly i Tendera? Bo nie mogę znaleźć (serio mówię, nie mogę znaleźć. Niech mi nikt nie pisze że leniwy jestem. Może po prostu gdzieś nie zauważyłem).
A styropian będzie pokryty żywicą epoksydową i pomalowany farbą akrylową. Powinien być wystarczająco sztywny.
Co do wagi to na oko napisałem 1.5 kg. Pewnie i tak wyjdzie trochę więcej po nałożeniu żywicy i farby, silnika i lin do spadochronu... Ale 2kg raczej nie przekroczy.
A styropian będzie pokryty żywicą epoksydową i pomalowany farbą akrylową. Powinien być wystarczająco sztywny.
Co do wagi to na oko napisałem 1.5 kg. Pewnie i tak wyjdzie trochę więcej po nałożeniu żywicy i farby, silnika i lin do spadochronu... Ale 2kg raczej nie przekroczy.
-
- ****
- Posty: 194
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Sprowadzenie silnika z UK
verex pisze:Co do wagi to na oko napisałem 1.5 kg. Pewnie i tak wyjdzie trochę więcej po nałożeniu żywicy i farby, silnika i lin do spadochronu... Ale 2kg raczej nie przekroczy.
Jeśli zamierzasz mieć elektronikę do wyzwalania spadochronu to zapewniam, że wyniesie ponad 2kg. Jeśli natomiast będziesz wyrzucał spadochron przez silnik to może uda Ci się nie przekroczyć granicy 2kg.
- ArturroKRK
- Podniebny Filmowiec
- Posty: 381
- Rejestracja: poniedziałek, 4 kwie 2011, 12:32
- Lokalizacja: Kraków , Łagiewniki
Re: Sprowadzenie silnika z UK
Wg mnie da się zrobić rakietę o takiej masie. Chociażby z właśnie styropianu lub styroduru laminowanego włoknem szklanym i żywicą... PAMIĘTAJ TYLKO że różne żywice różnie reagują z polistyrenami, żeby Ci gotowej formy nie wyżarło.
Tej wypowiedzi trochę nie rozumiem... Przykładowo, uws waży kilkadziesiąt gram - maksymalnie 100-150g z mocowaniem i baterią... Nitroceluloza lub podsypka prochowa to sprawy groszowe... Jak więc planujesz poświęcić 500gram na elektroniczny system odzysku?Jeśli zamierzasz mieć elektronikę do wyzwalania spadochronu to zapewniam, że wyniesie ponad 2kg. Jeśli natomiast będziesz wyrzucał spadochron przez silnik to może uda Ci się nie przekroczyć granicy 2kg.
-
- ****
- Posty: 194
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Sprowadzenie silnika z UK
Nie, nie sądzę, że UWS z całym wyposażeniem osiągnie 500g. Mówię o granicy 2kg. Myślę, że rakieta o wysokości 2 metrów będzie ważyła w okolicach 2kg. Po dodaniu UWSa, baterii, mocowania itd. przekroczy to granicę 2kg.ArturroKRK pisze:Tej wypowiedzi trochę nie rozumiem... Przykładowo, uws waży kilkadziesiąt gram - maksymalnie 100-150g z mocowaniem i baterią... Nitroceluloza lub podsypka prochowa to sprawy groszowe... Jak więc planujesz poświęcić 500gram na elektroniczny system odzysku?
Oczywiście mogę się mylić, bo nie próbowałem jeszcze robić rakiety ze styroduru czy styropianu, więc nie wiem ile to może dokładnie ważyć.
- verex
- Supersonic PROFI
- Posty: 742
- Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
- Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
- Kontakt:
Re: Sprowadzenie silnika z UK
Dobra waga wagą, ale mi chodzi o to gdzie silnik mogę dostać. Chociażby TSP G50-4-2, albo lepiej TSP H100-4. Jeśli z jakiś względów nie można o tym pisać na forum (nowy tu jestem więc nie wiem), to proszę o podanie namiarów na PW.
Co do elektroniki - nie będzie tam niczego oprócz leciutkiej kamerki.
Proszę, błagam wręcz o podanie jakiegoś namiaru na te silniki. Bo szukam i szukam i nic nie mogę wyszukać....
Co do elektroniki - nie będzie tam niczego oprócz leciutkiej kamerki.
Proszę, błagam wręcz o podanie jakiegoś namiaru na te silniki. Bo szukam i szukam i nic nie mogę wyszukać....
-
- PROFI
- Posty: 14
- Rejestracja: wtorek, 1 lut 2011, 19:29
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Re: Sprowadzenie silnika z UK
silnik H-100 kosztuje 100zł