Spalania paliwa w komorze silnika -pytania

czyli zaczynamy zabawę!
zgubilembulke
*
Posty: 21
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:32

Spalania paliwa w komorze silnika -pytania

Post autor: zgubilembulke »

x
Ostatnio zmieniony sobota, 19 maja 2018, 21:19 przez zgubilembulke, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KrzysztofJapan
*****
Posty: 43
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Katowice

Post autor: KrzysztofJapan »

Stosowanie kilku ziaren paliwa stosuje się w celu zwiększenia powierzchni spalania w skutek czego powstaje więcej gazów, które ulatując dyszą powodują większy ciąg. Dodatkową zaletą jest to, że w wyniku zwiększenia powierzchni spalania poprzez podzielenie bloku paliwa na ziarna, paliwo spali się szybciej tzn. korpus silnika będzie krócej narażony na wysoką temperaturę. Ziarna nie powinny być ułożone tak jak mówisz dosłownie jedno na drugim, pomiędzy nimi powinny się znaleźć tulejki dystansowe o długości kilku milimetrów. Umożliwi to wdarcie się gorących gazów pomiędzy powierzchnie czołowe ziaren i zapalenie ich.



Odnośnie zapłonu. Poradnik nie kłamie :wink: Po zapłonie od strony zatyczki gorące gazy kierują się w dół (w stronę dyszy) zapalając po drodze ziarna ulokowane niżej. Zapewnia to zapłon bloku paliwa na całej powierzchni w możliwie jak najkrótszym czasie. Odgórny zapłon umożliwia też spalanie ze stałym ciągiem. Dlatego zawsze projektując silnik w srm 'ie staramy się uzyskać wykres o jak najbardziej płaskim przebiegu ciągu. Polecam symulację w programie SHJ. Tam po zaprojektowaniu silnika w symulacji bardzo ładnie widać jak powinien spalać się idealny blok paliwa.
texwillerxxx
***
Posty: 75
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: texwillerxxx »

a wlasnie, mozesz przyblizyc kwestie tulejek dystansowych ' maja to byc odcinki rurki czy krazki? mysle ze przyda sie to nie tylko mnie, a w tutku o pvc cos slabo opisane (dla ludzi ktorzy wiedza o co chodzi).

Dziekuje.
zgubilembulke
*
Posty: 21
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:32

Post autor: zgubilembulke »

x
Ostatnio zmieniony sobota, 19 maja 2018, 21:18 przez zgubilembulke, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KrzysztofJapan
*****
Posty: 43
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Katowice

Post autor: KrzysztofJapan »

texwillerxxx nie rozumiem Twojego pytania do końca. Po prostu odcinasz od jakieś tekturowej rury dopasowanej tak by wchodziła prawie idealnie do korpusu silnika pierścienie/tulejki dystansowe o długości kilku mm i wstawiasz je pomiędzy ziarna. Dzięki temu ziarna nie przylegają do siebie i jest pomiędzy nimi przestrzeń umożliwiająca zapłon na powierzchniach czołowych jak już pisałem wcześniej.
texwillerxxx
***
Posty: 75
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: texwillerxxx »

Dziekuje, o to chodzilo, czy maja to byc takie odcinki rurki czy po prostu krazki. :D
Awatar użytkownika
PINOT
PROFI
Posty: 352
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: PINOT »

texwillerxxx. Zamiast zadawać kolejne pytania przeczytaj jeszcze raz wątek i zastanów się, co może znaczyć pojęcie "powierzchnie czołowe" ziarna. A potem zastanów się w jaki sposób krążki miałyby ułatwić ich zapalenie.



Jeśli chcesz robić silniki musisz wykazać się odrobiną logicznego myślenia i zachować właściwy balans pomiędzy otrzymywaniem informacji a ich syntezą.



Spróbuj jeszcze raz
texwillerxxx
***
Posty: 75
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: texwillerxxx »

Rozumiem, lecz z mojego punktu widzenia rownie dobrze mogla to byc cienka bibulka, ktora by nie przeszkodzila w zapaleniu sie ziarna, a czy pomaga to nie wiem. :wink:

Dopiero z tym zaczynam, a nigdzie nie znalazlem o tym informacji.

Lecz teraz rozumiem o co chodzi.

Pozdrawiam.
placydo
PROFI
Posty: 710
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kielce

Post autor: placydo »

Czesc!

Zdjecie z tematu o silniku Kacpra:

Obrazek

Ujme to najprosciej jak umiem: miedzy ziarna wklada sie te "krazki" zeby ziarna zachowaly od siebie dystans (ok 5mm wystarcza).

Bibulka to Ty sobie mozesz skrecic papierosa :wink:

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ