Spalania paliwa w komorze silnika -pytania
-
- *
- Posty: 21
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:32
Spalania paliwa w komorze silnika -pytania
x
Ostatnio zmieniony sobota, 19 maja 2018, 21:19 przez zgubilembulke, łącznie zmieniany 1 raz.
- KrzysztofJapan
- *****
- Posty: 43
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Katowice
Stosowanie kilku ziaren paliwa stosuje się w celu zwiększenia powierzchni spalania w skutek czego powstaje więcej gazów, które ulatując dyszą powodują większy ciąg. Dodatkową zaletą jest to, że w wyniku zwiększenia powierzchni spalania poprzez podzielenie bloku paliwa na ziarna, paliwo spali się szybciej tzn. korpus silnika będzie krócej narażony na wysoką temperaturę. Ziarna nie powinny być ułożone tak jak mówisz dosłownie jedno na drugim, pomiędzy nimi powinny się znaleźć tulejki dystansowe o długości kilku milimetrów. Umożliwi to wdarcie się gorących gazów pomiędzy powierzchnie czołowe ziaren i zapalenie ich.
Odnośnie zapłonu. Poradnik nie kłamie Po zapłonie od strony zatyczki gorące gazy kierują się w dół (w stronę dyszy) zapalając po drodze ziarna ulokowane niżej. Zapewnia to zapłon bloku paliwa na całej powierzchni w możliwie jak najkrótszym czasie. Odgórny zapłon umożliwia też spalanie ze stałym ciągiem. Dlatego zawsze projektując silnik w srm 'ie staramy się uzyskać wykres o jak najbardziej płaskim przebiegu ciągu. Polecam symulację w programie SHJ. Tam po zaprojektowaniu silnika w symulacji bardzo ładnie widać jak powinien spalać się idealny blok paliwa.
Odnośnie zapłonu. Poradnik nie kłamie Po zapłonie od strony zatyczki gorące gazy kierują się w dół (w stronę dyszy) zapalając po drodze ziarna ulokowane niżej. Zapewnia to zapłon bloku paliwa na całej powierzchni w możliwie jak najkrótszym czasie. Odgórny zapłon umożliwia też spalanie ze stałym ciągiem. Dlatego zawsze projektując silnik w srm 'ie staramy się uzyskać wykres o jak najbardziej płaskim przebiegu ciągu. Polecam symulację w programie SHJ. Tam po zaprojektowaniu silnika w symulacji bardzo ładnie widać jak powinien spalać się idealny blok paliwa.
-
- ***
- Posty: 75
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
- Lokalizacja: Gdańsk
-
- *
- Posty: 21
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:32
- KrzysztofJapan
- *****
- Posty: 43
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Katowice
texwillerxxx nie rozumiem Twojego pytania do końca. Po prostu odcinasz od jakieś tekturowej rury dopasowanej tak by wchodziła prawie idealnie do korpusu silnika pierścienie/tulejki dystansowe o długości kilku mm i wstawiasz je pomiędzy ziarna. Dzięki temu ziarna nie przylegają do siebie i jest pomiędzy nimi przestrzeń umożliwiająca zapłon na powierzchniach czołowych jak już pisałem wcześniej.
-
- ***
- Posty: 75
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
- Lokalizacja: Gdańsk
texwillerxxx. Zamiast zadawać kolejne pytania przeczytaj jeszcze raz wątek i zastanów się, co może znaczyć pojęcie "powierzchnie czołowe" ziarna. A potem zastanów się w jaki sposób krążki miałyby ułatwić ich zapalenie.
Jeśli chcesz robić silniki musisz wykazać się odrobiną logicznego myślenia i zachować właściwy balans pomiędzy otrzymywaniem informacji a ich syntezą.
Spróbuj jeszcze raz
Jeśli chcesz robić silniki musisz wykazać się odrobiną logicznego myślenia i zachować właściwy balans pomiędzy otrzymywaniem informacji a ich syntezą.
Spróbuj jeszcze raz
-
- ***
- Posty: 75
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
- Lokalizacja: Gdańsk