Toms pisze: 1. Dobrze wykonany blok karmelkowy nie powinien mieć takich wad jak pęknięcia, niedolewy czy porowatość. Dlaczego nie wykonywane są karmelki klasyczną technologią odlewniczą? Odpowiedni dobór układów wlewowych, przelewów itd. powinien wyeliminować te wady?
2. Przy obliczaniu powierzchni otworu wylotowego, należy obliczyć stosunek powierzchni spalanej z wylotową. Powierzchnia spalania podczas pracy silnika cały czas rośnie, więc przyjmujemy tą końcową? Jak dobrać współczynnik Kn i czy jest jakaś zależność między nim a ciśnieniem roboczym?
3. Jak obliczyć ciśnienie, przy którym silnik zostaje rozerwany?
(Rm*przekrój ścianki)/(ciśnienie* powierzchnia płaszczyzny pokrywającą się z osią)=1?
5. Dlaczego nie stosuje się lodu jako elementu zwiększającego masę wyrzucanego paliwa? Sublimujący lód dodatkowo zwiększałby objętość wyrzucanych gazów powodując wzrost ciśnienia, a odpowiednio ukształtowany walec może mógłby zastąpić izolację termiczną?
Nie sądzę, że jest to wątek do poruszania takich tematów, ale odpowiem na część Twoich pytań:
1. Bo prościej i taniej jest zrobić formę i ubijać
2. Pobierz sobie SRM i nie będziesz musiał się nad tym zastanawiać, bo wszystko będziesz miał policzone
3. Wytrzymałość ciśnieniową rur aluminiowych możesz policzyć na kalkulatorze Przemka: http://hoteldlazwierzat.enetia.pl/Rakietowo/BPrur.html
5. Lód jako osłona termiczna? A jak wyobrażasz sobie przewiezienie silnika na miejsce startu w upalny letni dzień przy temp. 30 stopni Celsjusza?