Hamownia silników
: poniedziałek, 14 sty 2008, 12:11
Witam!
Pneumatyczna hamownia silników.
Konstrukcja jest bardzo prosta. Zasadniczą rolę odgrywa podstawa, ruchome ramię oraz stary zestaw do mierzenia ciśnienia krwi. Ruchome ramię naciskane jest przez silnik i zgniata poduszkę powietrzną a manometr wskazuje ciąg na przerobionej tarczy. Dzięki temu, że opory tarcia oraz wychylanie się ramienia (a co za tym idzie bezwładność) są bardzo małe to ciąg jest wskazywany płynnie i bez większych wahań co jest wadą większości sprężynowych rozwiązań.
Hamownia jest bardzo uniwersalna dzięki możliwości zmiany położenia poduszki oraz silnika. Zakres maksymalnej mierzonej siły można zmieniać od kilkudziesięciu do kilku tysięcy niutonów.
Pionowa sklejka jest ochroną przeciw odłamkową kamery rejestrującej wskazania manometru. Jak widać nie raz się przydała .
Całość zrobiona z wygrzebanych w piwnicy rupieci więc można powiedzieć, że za darmo
Pneumatyczna hamownia silników.
Konstrukcja jest bardzo prosta. Zasadniczą rolę odgrywa podstawa, ruchome ramię oraz stary zestaw do mierzenia ciśnienia krwi. Ruchome ramię naciskane jest przez silnik i zgniata poduszkę powietrzną a manometr wskazuje ciąg na przerobionej tarczy. Dzięki temu, że opory tarcia oraz wychylanie się ramienia (a co za tym idzie bezwładność) są bardzo małe to ciąg jest wskazywany płynnie i bez większych wahań co jest wadą większości sprężynowych rozwiązań.
Hamownia jest bardzo uniwersalna dzięki możliwości zmiany położenia poduszki oraz silnika. Zakres maksymalnej mierzonej siły można zmieniać od kilkudziesięciu do kilku tysięcy niutonów.
Pionowa sklejka jest ochroną przeciw odłamkową kamery rejestrującej wskazania manometru. Jak widać nie raz się przydała .
Całość zrobiona z wygrzebanych w piwnicy rupieci więc można powiedzieć, że za darmo