Strona 3 z 3

Re: System śledzący rakiety

: sobota, 2 lis 2013, 21:59
autor: Tofifi
Kacper a nie myśleliście nad użyciem silników krokowych np z starych drukarek, - one są bardzo precyzyjne, wystarczy że dodasz przekładnie i już masz nie tylko precyzyjny ale i szybki napęd, za grosze?

Re: System śledzący rakiety

: sobota, 2 lis 2013, 22:36
autor: Kacper
Myślałem ale okazuje się, że silniki krokowe są zbyt mało dokładne jeśli chcemy mieć dobrą prędkość lub zbyt wolne gdy chcemy zrobić przełożenie zapewniające odpowiednią precyzję.

Re: System śledzący rakiety

: poniedziałek, 18 lis 2013, 21:39
autor: placydo
Mam prośbę do każdego widzącego działanie urządzenia na poligonie. Chciałbym uzyskać od Was możliwie jak najwięcej krytyki odnośnie urządzenia i programu. Pozwoli mi to wyciągnąć wnioski i udoskonalić pracę. Pomimo niepowodzenia projekt nie zostaje porzucony.

Re: System śledzący rakiety

: środa, 20 lis 2013, 09:32
autor: Kacper
Podczas tych testów najsłabszym elementem systemu okazała się kamera. Sam program ciężko krytykować, wiadomo, że trzeba go dalej usprawniać, dodać filtr Kalmana, optymalizować. Nie siedzę w temacie ale słyszałem, że Java nie jest dobrym środowiskiem do robienia programów, które mają szybko działać.

Re: System śledzący rakiety

: środa, 20 lis 2013, 10:41
autor: rawsock
A w czym był problem to może coś doradzimy? To było w OpenCV zdaje się nie w Javie?

Re: System śledzący rakiety

: środa, 20 lis 2013, 10:53
autor: placydo
Cześć,

Wykrywanie obiektów, obróbką obrazu zajmuje się OpenCV - Java ma tutaj znikomy wpływ na szybkość tych działań.
Z czym był problem - z kamerą. Kamerka internetowa kompletnie nie nadaje się do tych celów. Obraz był prześwietlony. Sterowanie ustawieniami nie dawało pozytywnych rezultatów.
Problemem jest też opóźnienie przesyłania obrazu z kamerki po USB.

Mam pytanie - macie może pomysł na kamerę? Może coś co przesyła obraz po HDMI.

Przepiszę aplikację od nowa - dodam wielowątkowość do przetwarzania obrazu, naprawię bugi z zatrzymywaniem się etc.

Re: System śledzący rakiety

: środa, 20 lis 2013, 19:38
autor: rawsock
Prześwietlenie - bardzo dziwne. Nawet zaznaczając opcję Auto, sama powinna się ustawić tak żeby nie prześwietlała. Albo kamerka jest do bani, albo coś źle kręciłeś - innej opcji nie ma.
Opóźnienie kamerki nie powinno być aż takie duże. Przy 30fps myślę że realne opóźnienie to 1/30 s. Kluczem i tak jest ustawienie kamery bardzo daleko od rakiety, bo inaczej nierealne jest żeby nadążyła. Tylko że wtedy nie da rady śledzić jej na zasadzie wykrywania kształtu w opencv. Trzeba by zmienić algorytm na jakis rodzaj wykrywania ruchu.

Re: System śledzący rakiety

: piątek, 22 lis 2013, 10:22
autor: KSard
placydo pisze: Mam pytanie - macie może pomysł na kamerę?

Obrazek

To byłoby dobre ;)

Re: System śledzący rakiety

: poniedziałek, 24 lis 2014, 19:22
autor: wrx
Witam. :grin:

Czytając ten wątek, w mojej główce zrodził sie pomysł.

A otóż, myślałem nad zdublowaniem systemu tj. ustawienie dwóch "siostrzanych" stacji w odległości np: 10m, ich synchronizacja, oraz przesyłanie danych do odrębnego komputera
( nie zajmującym się śledzeniem rakiety, ewentualnie synchronizacją ).

Dodatkowy komputer zajmował by się obliczaniem wysokości, oraz (ewentualnie) odległości lądowania, nie muszą być obliczane w czasie rzeczywistym, proponował bym po wylądowaniu rakiety.
Takie urządzenie, mogło by być dobrą alternatywa dla "pożyczania" altimetrów.

Dodatkowo, dzieki synchronizacji, nawet jeśli jedna z kamer zgubi rakietę, druga będzie mogła „nakierować” siostrę na cel ( o ile obie na raz nie zgubią celu).

Wszelkie sugestie i krytyka mile widziane, pozdrawia 'wrx". :smile:

P.S. Tak, wiem, że to temat nie aktywny od roku.